تجربه رانندگی با رنو کلیو

ترکیه یکی از کشورهای همسایه است که افراد به قصد تفریح یا تجارت به آن سفر می کنند. چنانچه فردی بخواهد به تنهایی به این کشور سفرکرده و در آنجا تردد کند، قطعاً به یک خودرو نیازمند خواهد بود. در چنین مواقعی گزینه معقولانه، اجاره خودرو خواهد بود. کافه رنت یکی از مجموعه های معتبر رنت خودرو است که در ترکیه شعبه فعال دارد. این مجموعه با اجاره خودروهای متنوع، می تواند خاطره خوشی را برای شما رقم بزند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات یکی از خودروهای این مجموعه یعنی رنو کلیو بپردازیم که طرفداران بسیار زیادی را دارد پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

• قدرت موتور
تولید رنو کلیو با پیشرانه های متنوعی انجام شده که یکی از آن ها مدل چهار سیلندری 16 سوپاپ توربو TCE است. این مدل پیشرانه از موتورهایی است که ایران خودرو برای مصارف داخلی انتخاب کرده است. حجم این پیشرانه 1197 سی سی بوده و می تواند در 4900 دور در دقیقه و گشتاور 190 نیوتن متر، نیرویی به اندازه 120 اسب بخار تولید کند. گیربکس این خودرو شش سرعته و اتومات بوده و کلیه نیروی ایجاد شده را به چرخ های جلو منتقل خواهد کرد.
مصرف سوخت
مصرف سوخت این موتور برای تردد در شهر 6.6 لیتر، برای مسیرهای خارج از شهر 4.4 لیتر و در حالت ترکیبی نیز 5.2 لیتر، خواهد بود. وزن این خودرو 1190 کیلوگرم است و برای ایجاد آخرین سرعت خود به 9.4 ثانیه زمان نیاز دارد؛ حداکثر سرعت رنو کلیو به 200 کیلومتر در ساعت می رسد.

طراحی ظاهری
اولین چیزی که در بدنه این ماشین مشهود است، طراحی آن است که با طراحی هاچ بک، شباهت هایی دارد. برای مثال ساخت ظاهری هر دو اسپرت بوده و مانند ماشین های سرعتی و مسابقه به نظر می رسند. چراغ های ال ای دی خودرو که در نمای جلویی رنو کلیو قرار گرفته اند، طراحی خاصی C شکل دارند و مانند چشم و ابروی کشیده ساخته شده اند. یک کاپوت با خطوط برجسته و خشن و آرم بزرگ رنو دقیقاً در مرکز پنجره جلو، باعث شده اند تا ظاهر خشنی از ماشین به نمایش گذاشته شود.
نمای عقبی خودرو نیز با الهام از برادر این خودرو، یعنی رنو کپچر، ساخته شده است. چراغ های این قسمت نیز طراحی C شکل دارند. در کل می توان گفت که طراحی این خودرو به کوپه شبیه است و می تواند با اگزوز دوبل کرومی خود، خودنمایی کند.

تاریخچه

بررسی تاریخ خودروسازی رنو نشان می دهد که این برند نسل پنجم هاچ بک ها را ارائه کرد که بسیار محبوب بودند و می توانستند رقابت تنگاتنگی را با فروش سگمنت هاچ بک های کوچکی مانند فورد فیستا و فولکس واگن پلو، ترتیب دهند. تولید و عرضه رنو کلیو در اواخر قرن بیستم به سال 1990 آغاز شده و از آن زمان تاکنون 15 میلیون از خودروهای این برند به فروش رسیده است.


کلیو؛ پرفروش ترین خودروی جهان
با همین آمار بالای فروش، رنو کلیو توانسته لقب پرفروش ترین خودروی جهان را به خود اختصاص دهد. این خودرو یکی از ماشین های برتر فرانسوی است که از سال 2013 تاکنون توانسته گوی رقابت سگمنت B را از آن خود کند.
به جرئت می توان گفت فروش رنو از سال 2012 تاکنون بیش ازپیش افزایش پیدا کرده است. هم اکنون نسل پنجم رنو کلیوها به بازار آمده اند تا در عین حفظ کارایی و خصوصیت های ویژه خود، عملکرد بهینه تری از خود ارائه کنند و باقدرت بیشتر راه نسل های قبلی را ادامه دهند.


نسل به نسل در امتداد فناوری
مدل جدید خودروی رنو کلیو همانند مدل های گران تر و بزرگ تر مانند اسپاس و مگان به فناوری های مدرن مجهز شده است. همچنین تولیدکننده همه سعی خود را به کار گرفته تا فضای راحتی برای سرنشینان آماده کند؛ به صورتی که در قیاس با نسل های قبلی بهینه تر باشد. هنگامی که نسل سوم رنو کلیو به بازار خودرو آمد، طبیعتاً امکانات بیشتری داشت و توانست الگوی مدل بعد از خود باشد.
نسل چهارم کلیو نیز با الهام از مدل قبلی خود توانست تأثیر بزرگی بر آینده شرکت و آمار فروش داشته باشد. باتوجه به اینکه طراحی نسل چهارم کلیو پیشرو نسل های قبلی بود، در تولید نسل پنجم خودروها نیز از آن استفاده شد و ساخت ظاهری مدل جدید، کلیو را منحصربه فرد و مدرن کرد.

نسخه Drive the Future

نسل پنجم کلیو بسیار کارا بوده و به مدت طولانی می تواند پرچم دار استراتژیک برند خود باشد. عنوان Drive the Future که برای رنوی جدید برگزیده شده، خود تأییدکننده این مدعا است. با رسیدن به سال جدید میلادی شرکت رنو اعلام کرد که در برنامه های خود نکات مهم و تازه ای گنجانده است که یکی از آنها تولید خودروهای برقی است. این خودروها در 12 مدل متنوع ساخته خواهند شد. این برند با تولید انبوه چنین خودروهایی می تواند پیشرو مسیر ساخت ماشین های الکتریکی باشد.
نکته دوم این است که رنو تصمیم گرفته تا پایان امسال تمامی خودروهای خود را به فناوری های ارتباطی روز مانند سیستم مولتی مدیای جدید مجهز کند تا گام محکمی در مسیر ساخت خودروهای پیشرفته برداشته باشد.
سومین نکته و یکی از اهداف مهم این شرکت، تجهیز ماشین ها به مکانیسم خودران است که به آن سیستم دستیار راننده نیز گفته می شود. استفاده از این سیستم سبب می شود رنو بتواند به اندازه یک گام به فناوری های خودران ماشین های شهری نزدیک شود.

نقد و بررسی

عرضه رنو کلیو در بازار با بررسی های منتقدان و مصرف کنندگان همراه بود که به بیان خلاصه ای از آن ها می پردازیم. همان گونه که گفتیم نکته مشهود در ساخت ظاهری این خودرو، چهره خشن آن است که از ترکیب خطوط تراش خورده و برجسته به وجود آمده است.
مشخصات ظاهری
سپر جدید، کاپوت عضلانی و مشخصات چراغ های نمای جلویی آن که پیش ازاین توضیح دادیم، همگی نمایانگر نبوغ طراحی در این خودروی خاص هستند. رنو کلیوی نسل جدید در مقایسه با نسخه های قدیمی، از بعد طولی خود 14 میلی متر و از بعد ارتفاع حدود 30 میلی متر، کوتاه تر ساخته شده که کوتاه بودن ارتفاع می تواند عملکرد آیرودینامیکی خودرو را بهبود بخشد.

فضای کابین
کاهش طولی رنو کلیو نباید برای مصرف کنندگان نگرانی به وجود بیاورد چرا که استفاده از کابین جدیدی به نام CFM_8، سبب شده است تا فضای راحت و ایمنی برای سرنشینان ایجاد شود. این کابین برای اولین بار در پلتفرم جدید رنو کلیو به کاررفته است. فضای بار رنو کلیو محدودیت خودروهای کوپه را نداشته و در نسل جدید خود 26 لیتر، افزایش فضا داشته است. هم اکنون فضای بار این خودرو به 391 لیتر می رسد که بدون جمع کردن صندلی های عقب می تواند فضای باز و راحتی ایجاد نماید؛ به گفته برند رنو، فضای این ماشین از بقیه رقبای سگمنت B بیشتر است.

طراحی داخلی
نبوغ رنو در طراحی داخلی خودرو بیش از طراحی بیرونی خود را نشان داده چرا که برای ساخت آن از متریال باکیفیت و فناوری به روز استفاده شده است و می تواند تحول بزرگی در راستای جذابیت و دوام خودرو ایجاد کند.

رنو کلیو RS

خبر خوش رنو برای طرف داران خودروهای این برند، عرضه نسخه RS کلیو است که امکانات منحصربه فردی دارد. در این خودرو علاوه بر تریم GT_LINE، از جلوپنجره لانه زنبوری استفاده شده تا سپرهای اسپرت نمای جلو و رینگ های 17 اینچی نمای خشن و مهیجی داشته باشند. در فضای داخلی مدل جدید کلیو نیز از یک روکش ظاهراً کربنی، صندلی های اسپرت، پدال هایی با روکش آلومینیومی، فرمان اسپرت با روکش چرم و درنهایت پوشش قرمز برای برخی از بخش ها استفاده شده است.
مشتریان برای انتخاب رنگ خودروی خود ده گزینه پیش رو دارند که از میان آن ها آبی و نارنجی جدیدتر از بقیه هستند. یکی از نقدهای وارد شده به کابین نسخه پایه رنو کلیو، استفاده نکردن از مانیتور و سیستم تهویه است که سبب شده نمای کابین ساده تر از حد معمول به نظر برسد.

نقاط ضعف و قوت

قوت
کسی که قصد دارد ارگونومی را به معنای واقع کلمه با لذت رانندگی اش درآمیزد و از یک طراحی مواج و مهیج و صدالبته متمرکز بر راننده استفاده کند، باید تجربه رانندگی با رنو کلیو را رقم بزند. رنو کلیوی مدل جدید از نظر کیفیت داشبورد و ظاهر آن، کاملاً با مدل قبلی تفاوت دارد. یکی از تجهیزات مهمی که این خودرو برای رانندگی آسان در شهر در نظر گرفته، ترمز پارک الکتریکی است که تردد در خیابان های محلی را تسهیل خواهد کرد.
رنو کلیوی جدید در قیاس با نسخه پایه خود فناوری های بیشتری دارد. برای اثبات این مدعا، باید نگاهی به سیستم مولتی مدیای ارتباطی و مسیریاب اتومات این خودرو داشته باشیم. آخرین نسل رنو کلیو برای اولین بار از یک صفحه نمایشی لمسی در ابعاد 7 تا 10 اینچ استفاده کرده تا در آن اطلاعات مسیر راننده به نمایش درآید. برای اینکه راننده بتواند تجربه جدیدی از لمس فرمان داشته باشد، در طراحی فرمان این خودروی فرانسوی نیز، بازنگری صورت گرفته است.
ضعف
فضای رنو مناسب است اما در مقایسه با رنو ساندرو یا مگان کوچک تر است. البته باید گفت آزاردهندگی این مورد به اندازه کابین پژو 206 نیست. فضای پشتی خودرو تقریباً راحت طراحی شده ولی اگر سه نفر در صندلی های عقب جای بگیرند، نمی توانند راحت بنشینند و استاندارد آن فقط به اندازه دو نفر است.

قیمت

رنو برند خوشنام فرانسوی است که در کنار تولید محصولات باکیفیت، سعی می کند قیمت پایه مناسبی را برای خودروهای خود در نظر بگیرد. هم اکنون باتوجه به نرخ ارز در داخل کشور، رنو کلیوی جدید حدود 2.130.000.000 تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است که این ماشین وارداتی، اکنون در بازار خودروی داخلی موجود نیست و فروش آن از طریق صاحبان فعلی خودروها انجام خواهد شد.



قیمت رنو کلیو برای اجاره در کافه رنت

کافه رنت یکی از شعب فعال خود را در کشور ترکیه دایر کرده است تا هم وطنان مقیم این منطقه و گردشگران از حیث کرایه خودرو، نگرانی نداشته باشند. برای تردد در شهر یا سفر به آنکارا و ازمیر می توانید از این ماشین قابل اعتماد و کم مصرف استفاده کنید.
حداقل زمان اجاره برای رنت این خودرو سه روز است که به طور روزانه 315 لیره محاسبه خواهد شد. شما می توانید برای اجاره این خودرو به لیست ماشین های کافه رنت مراجعه و موجودی رنو کلیو را بررسی نمایید.

شرایط کافه رنت برای ارائه رنو کلیو

سفر به کشورهای همسایه فرهنگ و قواعد خاصی دارد که باید رعایت شوند و طبیعتاً رنت خودرو نیز از این قواعد مستثنی نیست. برای اجاره خودرو در کشوری مانند ترکیه حداقل باید دوهفته قبل از سفر خود برنامه ریزی کرده و رنو کلیو را رزرو کنید تا مشکلی بابت تحویل آن در موعد مقرر مسافرت خود نداشته باشید. اگر به صورت گردشگر این خودرو را اجاره می کنید، باید پاسپورت خود را به همراه مدارک دیگر ارائه دهید.
حداقل سن برای رنت خودرو بیست سال است که برای احراز آن بایستی کارت ملی یا شناسنامه جدید ارائه شود. چنانچه قصد داشته باشید خودروهای کافه رنت را با راننده اجاره کنید، لازم نیست ضمانت نامه خاصی داشته باشید.
• پرداخت هزینه ها و بیمه در ترکیه
برای پرداخت هزینه ها در ترکیه نیازی به استفاده از ارز خاصی نیست و امکان پرداخت حق رنت خودرو از طریق حساب های بین المللی و ایرانی نیز فراهم شده است. آژانس اجاره خودرو کافه رنت در میان خدمات خود بیمه طلایی، برنزی و یک پکیج ویژه ارائه کرده تا بابت پرداخت خسارت های احتمالی نگرانی نداشته باشید.
• تحویل ماشین
امکان تحویل گرفتن ماشین نیز در تمامی شهرهای ترکیه وجود دارد که همکاران فارسی زبان ما، شما را ساپورت می کنند. برای تحویل ماشین در شهر استانبول نیز فقط لازم است از طریق برنامه واتس اپ با کارشناسان کافه رنت، ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 47 - 19
02149934