تجربه رانندگی با پورشه باکستر

پورشه باکستر، یکی از اولین خودروهای جاده ای پورشه بود که به صورت رودستر موتور وسط به بازار ارائه شد. این خودرو بسیار قدرتمند، اسپرت، لوکس و پرشتاب است که این مشخصات باعث شده تا بین افراد علاقمند به خودروهای اسپرت، جایگاه ویژه ای پیدا کند.

معرفی پورشه

این شرکت آلمانی، یکی از خودروسازان اصیل و با پیشینه در بازار جهانی است که در سال 1931 تاسیس شد. این شرکت، ابتدا در زمینه ی طراحی و توسعه موتور خودرو و همچنین خدمات مهندسی و مشاوره فعالیت می کرد. پورشه سپس روی به تولید خودروهای خود کرد و محصولات خود را در دسته بندی اسپرت و لوکس به مارکت عرضه می کند. در ابتدای فعالیت این شرکت، خودروها لوکس و گران قیمت بودند و این موضوع باعث می شد که این شرکت نتواند محصولات خود را در دسترس همه ی قشرهای جامعه بگذارد. این موضوع خیلی زود رفع شد و نسخه های اقتصادی پورشه وارد بازار شدند و خیلی سریع جایگاه خود را میان علاقمندان و مارکت جهانی پیدا کردند.

تجربه رانندگی با پورشه باکستر

پورشه باکستر

پورشه باکستر یکی از اقتصادی ترین محصولات پورشه است که در واقع نسخه ی اصلاح شده و الهام گرفته شده از سری پورشه 911 است. پورشه 911 پرطرفدارترین و پرفروش ترین خودروی این شرکت تا کنون است. پورشه باکستر خودرویی اسپرت به همراه مدل دیگر مشابه یا همان کایمن، از سال 1996 تا کنون در حال ساخت هستند. باکستر، از ترکیب دو کلمه ی باکسر و رودستر ساخته شده است. باکسر، اشاره به نوع پیشرانه 6 سیلندر این خودرو دارد. رودستر نیز به خودروهایی اطلاق می شود که دو در هستند و سقف جمع شدنی قابل انعطاف دارند. اولین نسل این خودرو از سال 1996 تا 2004 تولید شد و پس از آن با اعمال برخی اصلاحات از جمله تبدیل سقف تاشو به سقف ثابت فلزی، مدل کایمن پورشه وارد بازار شد. تا کنون باکستر تا چهار نسل و کایمن تا سه نسل تولید شده اند. نسل های دوم تا چهارم باکستر و نسل های اول تا سوم کایمن، همگی در بازار ایران موجود هستند.

مشخصات فنی پورشه باکستر

پیشرانه ی این خودرو، 4 سیلندر و دارای 16 سوپاپ با آرایش تخت است. حجم موتور 2.5 لیتر است. محور محرکه ی این خودرو، دیفرانسیل عقب است. پورشه باکستر دارای گیربکس 7 دنده اتومات و دو کلاچه است. یکی از مواردی که این خودرو را بسیار پرطرفدار کرده، قدرت و شتاب آن است. قدرت 350 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر عامل محبوبیت این خودروی اسپرت آلمانی است. این قدرت، به باکستر شتاب 4.4 ثانیه ای بخشیده که در نهایت این قدرت و مشخصات فنی، سرعتی حدود 280 کیلومتر را خلق می کنند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 7.3 لیتر اعلام شده است. گیربکس قدرتمند این خودرو نسخه 6 سرعته دستی و 7 سرعته اتومات PDK است.
از سیستم های کمکی راننده می توان به موارد زیر در پورشه باکستر اشاره کرد:
• کروز کنترل هوشمند
• کنترل پایداری
• کنترل کشش
• 4 حالت رانندگی: نرمال، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی
• تعلیق دو حالته نرمال و اسپرت با قابلیت کاهش و افزایش ارتفاع خودرو از زمین

پورشه، یکی از خودروهای پرآپشن جهان محسوب می شود و البته در مدل های جدیدتر نیز این موضوع بیشتر مشهود است. پورشه باکستر دارای سیستم های هشدار دهنده و ایمنی خوبی است. از این سیستم ها و آپشن ها می توان به موارد چون سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رادار تصادف جلو، رادار رانندگی بین خطوط و همچنین سنسور فشار باد تایر اشاره کرد. این خودرو در مجموع دارای 6 ایربگ است.

پورشه باکستر در جاده

آپشن های رفاهی و جانبی باکستر

همانطور که گفته شد خودروهای کمپانی پورشه آپشن های زیادی دارند. سیستم صوتی این خودرو حاوی 6 اسپیکر 110 واتی و همراه با آمپلی فایر است. در مدل های سفارشی می تواند دارای 10 و 12 اسپیکر نیز باشد. نمایشگر 7 اینچی لمسی نیز از دیگر امکانات صوتی و تصویری این خودرو است. باکستر دارای دوربین عقب نیز هست اما دوربین های جانبی و 360 درجه ندارد.
صندلی ها دارای گرمکن و سردکن(سفارشی) و همچنین 6 حالته با تنظیم برقی هستند. صندلی ها دارای چرم با کیفیت بالای آلکانترا هستند که دوام و زیبایی خوبی دارند.
از دیگر امکانات می توان به گرمکن فرمان، چرم با کیفیت و جنس نرم فرمان، پدال شیفترها، حساسیت فرمان به سرعت و سایر دکمه های کنترلی نصب شده روی آن اشاره کرد. از رقیب های اصلی این خودرو می توان به مرسدس بنز سری SLK و بی ام و سری Z4 اشاره کرد که باکستر تقریبا از هر دوی آن ها در زمینه های مختلف موتوری، رفاهی و قیمت اقتصادی، برتری دارد.

طراحی داخلی و خارجی

یکی از برگ های برنده ای که پورشه باکستر نسبت به همه ی خودروهای اسپرت دیگر موجود در کشور دارد، طراحی ظاهری بسیار زیبا و خاصی است که با وجود وارد نشدن مدل های جدید نیز هنوز برتری محسوب می شود. ظاهر اسپرت، لوکس و زیبای این خودرو، در کنار رنگ بندی های خاصی که در آن به کار رفته، توجه هر رهگذری را جلب خود می کند. همانطور که می دانید موتور این خودرو در وسط آن تعبیه شده، لذا شما می توانید از فضای جلو و پشت خودرو برای بار استفاده کنید. طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار زیباست و ترکیب رنگ زیبای آن در کنار چیدمان و آپشن های زیادش، قطعا لذت رانندگی جذابی برای شما فراهم می آورد.

نمای داخلی پورشه باکستر

تجربه رانندگی با پورشه باکستر

اولین موضوعی که هنگام رانندگی با این خودرو توجه شما را جلب می کند، قدرت موتور و شتاب صفر تا صد 4 ثانیه ای آن است که اگر لحظه ای غافل شوید شما را به استفاده ی حداکثری از گاز وسوسه می کند. البته جای چندان نگرانی هم نیست چرا که در کنار موتور بسیار قدرتمند این خودروی آلمانی، سیستم ترمزی که بتواند آن را مهار کند نیز تعبیه شده است. در کنار تمام این موارد سیستم تعلیق و تعادل آن است که در رانندگی بسیار به شما کمک می کند. البته ناگفته نماند که کنترل این خودرو با توجه به قدرت موتوری زیادش، کار چندان ساده ای هم نیست. هنگام رانندگی با پورشه باکستر، طراحی زیبا و ترکیب رنگ شگفت انگیز داخلی آن تجربه ی لذت بخشی را برای شما فراهم می آورد. چرم و پارچه و در کل متریال مرغوب به کار رفته در کابین خودرو، حس بسیار خوبی به سرنشینان می دهد. البته که طراحی خارجی و بدنه ی آن، بسیار جذاب و جوان پسند است و چهره ی شیطنت آمیزی دارد. هنگام استفاده از حالت اسپرت و اسپرت پلاس این خودرو نیز شاهد نقش قدرت و طراحی آیرودینامیکی حرفه ای بدنه خواهید بود.
مجموعه ی چراغ های به کار رفته در کل خودرو، در عقب، جلو و محور جانبی خودرو باکیفیت و کافی هستند و زاویه ی دید خوبی در اختیار راننده قرار می دهند. ارتفاع این خودرو کاملا پایین است و در کنار کلیه ی خودروهای داخلی دیگر، ارتفاع کمتری دارد و حس اسپرت بودن را کاملا به شما القا می کند. البته این ارتفاع کم، باعث مدیریت و هندلینگ بهتر آن نیز می شود. یکی از مواردی که کمی برای ما ایرانی ها متفاوت است، جای کلید روشن کردن این خودرو است که در سمت چپ فرمان قرار گرفته است. از دیگر مواردی که می توان در تجربه ی رانندگی با پورشه باکستر ذکر کرد، جمع و جور بودن خودرو است که در شهرهای شلوغ و پرترافیک مزیتی برای این خودرو محسوب می شود. البته در کنار این ظاهر جمع و جور، کیت اگزوز طراحی کمپانی پورشه، قدرت خودرو را در هر لحظه فریاد می زند.

نقاط قوت و ضعف و بررسی کلی

نمای پهلو پورشه باکستر

یکی از مواردی که پورشه باکستر را در داخل کشور مورد انتقاد قرار داده، بالا بودن هزینه های نگهداری آن است. البته ناگفته نماند که با توجه به تمام نکات مثبتی که دارد و همچنین لذت رانندگی با آن، می توان از هزینه های جانبی آن چشم پوشی کرد. از دیگر نکات منفی این خودرو می توان به محدود بودن سرنشینان به 2 نفر و نبودن نسخه های صفر کیلومتر آن در کشور اشاره کرد. از نکات مثبت این خودرو نیز به طور کلی می توان مواردی چون کیفیت بالای ساخت، موتور قدرتمند، ظاهر و طراحی داخلی و خارجی خاص و هندلینگ خوب آن را نام برد.

قیمت خودرو و قیمت اجاره ی آن در کافه رنت

همانطور که پیش از این مطرح شد، مدل های صفر کیلومتر این خودرو در کشور موجود نیست. با توجه به این موضوع، قیمت کنونی این خودرو بین 2 میلیارد و 500 میلیون تومان تا 7 میلیارد تومان است.
در کافه رنت، امکان اجاره ی این خودرو فقط برای ماشین عروس فراهم شده است. خودروی موجود مدل 2011 است و قیمت کرایه ی آن بدون راننده 3 میلیون و 450 هزار تومان است. قابل ذکر است که هزینه ی هر ساعت مازاد و همچنین هزینه ی خارج شدن از محدوده ی تهران، بین 100 تا 300 هزارتومان است.

دیدگاه شما

فرمول: 37 - 14
02149934