تجربه رانندگی با مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی، یکی از خودروهای قدرتمند و لوکس است که توسط شرکت خودروسازی مازراتی، در ایتالیا ساخته می شود. شرکت مازراتی، متعلق به گروه استلانتیس است. گیبلی، یکی از مدل های پرطرفدار این شرکت است که به تعداد محدودی در ایران وجود دارد.

مازراتی گیبلی

معرفی

مازراتی، یکی از شرکت های خودروسازی ایتالیا است که خودروهای رده ی اسپرت و لوکس تولید می کند. این شرکت در سال 1914 توسط برادران مازراتی، در بولونیای ایتالیا تاسیس شد. این شرکت در ابتدا، به تولید خودروهای مسابقه ای مشغول شد و پس از آن، به تولید خودروهای لوکس و اسپرت روی آورد. این شرکت در واقع، زیرمجموعه ی شرکت بزرگ تری، به نام استلانتیس است. نشان زیبا و خاص خودروهای مازراتی، از نیزه سه شاخ، موجود در آب نمای نپتون در بولونیا، الهام گرفته شده است. دفتر مرکزی و کارخانه ی اصلی مازراتی، اکنون در شهر مودنا ایتالیا قرار دارد.

مازراتی گیبلی

همانطور که اشاره کردیم، شرکت مازراتی، تولیدکننده ی خودروهایی لوکس و گران قیمت است. به منظور در دسترس تر کردن خودروهای خود و همچنین افزایش فروش، این شرکت اقدام به تولید گیبلی کرد. مازراتی گیبلی، تقریبا نسبت به باقی محصولات، قیمت اقتصادی تر و مناسب تری دارد. اما باید توجه داشت که کیفیت ساخت و متریال استفاده شده و باقی موارد که مختص خودروهای مازراتی است، تا حدود خیلی زیادی در این خودرو نیز رعایت شده است. گیبلی یک سدان اسپرت زیبا و قابل اعتماد، محصول سال 2014 شرکت مازراتی است. اخرین مدلی که از شرکت مازراتی وارد ایران شد، مدل گیبلی است. البته تعداد بسیار محدودی از این خودرو وارد شده است. گیبلی در ایران، برخی اوقات به صورت گذر موقت نیز خرید و فروش می شود. نام گذاری این خودرو نیز، بر اساس بادهایی خشمگین و پر سرعت در آفریقا است که گیبلی نام دارند.

نمای داخل کابین مازراتی گیبلی

مشخصات فنی و سیستم های کمکی راننده گیبلی

گیبلی، موتوری با حجم 3 لیتر و پیشرانه ی 6 سیلندری توئین توربوشارژ دارد. محور محرک این خودرو، دیفرانسیل عقب است. گیربکس این مدل از مازراتی، 8 دنده اتوماتیک است. گیبلی یکی از خودروهای پرقدرت محسوب می شود چرا که قدرت آن 325 اسب بخار و گشتاور آن 500 نیوتن متر است. البته مصرف سوخت این خودرو کمی بالاست؛ حجم باک آن، 80 لیتر و مصرف ترکیبی این خودرو، 9.6 لیتر در هر صد کیلومتر است. گیبلی، شتاب صفر تا صد حدود 5.6 ثانیه ای دارد و بیشینه ی سرعت آن 263 کیلومتر بر ساعت است. این شتاب و سرعت، با توجه به وزن 1810 کیلوگرمی این خودرو، یکی از ویژگی های جذاب آن است. بدنه ی این خودرو از نوع سدان های متوسط و در دسته بندی لوکس قرار دارد. شاسی این خودرو یکپارچه است. طول گیبلی، حدود 5 متر و عرض آن حدودا 2 متر است. مازراتی، یکی از شرکت های تولیدکننده ی خودروهای لوکس است که علاوه بر کیفیت ساخت بالا، به نکات فنی نیز اهمیت خاصی می دهد. از سیستم های ترمز این خودرو می توانیم به توزیع نیرو، ترمز ضدقفل، ترمز کمکی و ترمز پارک برقی اشاره بکنیم. از سیستم های کمکی راننده نیز می توان به:
• کروز کنترل
• کروز کنترل هوشمند
• تعلیق الکترونیکی اسکای هوک
• کنترل گشتاور
• کنترل ایستایی در سربالایی
• کنترل کشش و پایداری
اشاره کرد.

مازراتی گیبلی سفید

آپشن های مازراتی گیبلی

یکی از مواردی که اول از همه باید به آن پرداخت، ایمنی این خودرو است. گیبلی یکی از خودروهایی است که ایمنی بسیار خوبی دارد. این خودرو مجموعا 7 ایربگ دارد که شامل راننده، زانویی راننده، سرنشین جلو، پرده ای، جانبی جلو و پشت سری است. همانطور که بارها ذکر شد، این خودرو یک سدان لوکس است بنابراین داشتن امکاناتی چون ورود بدون کلید و استارت زدن دکمه ای، تقریبا طبیعی است. فرمان مازراتی گیبلی، دارای روکش چرم با کیفیتی است. فرمان این خودرو، دارای نیروی کمکی برقی و همچنین قابلیت تنظیم در 4 حالت را دارد. فرمان، دارای دکمه های کنترلی، پدال شیفتر و همچنین حساس به سرعت است.
از دیگر آپشن های این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• کول باکس
• صندلی های 4 و 8 حالته
• خروجی 12 ولت
• ایزوفیکس صندلی
• سانروف
• آینه های الکتروکرومیک
• دوربین عقب
از آپشن های صوتی و تصویری این خودرو می توان به مواردی چون سیستم صوتی حاوی 10 اسپیکر 600 واتی، سیستم پخش باوورز ویلکینز، 15 اسپیکر 1280 واتی در نسخه های سفارشی، مانیتور 8 اینچی لمسی و همچنین پشتیبانی از پورت های مختلف Bluetooth - USB - MP3/MP4 iPod -SD card - AUX را نام برد.

نمای پشت از مازراتی گیبلی

نقد و بررسی کلی

مازراتی گیبلی، سدان لوکسی است که طراحی خارجی و داخلی آن بسیار خاص و باکیفیت است. هرچند که گیبلی، بین سایر محصولات مازراتی در رده ی اقتصادی دسته بندی می شود اما تعهد این شرکت در کیفیت بالای محصولات را در این خودرو نیز شاهد هستیم. طراحی داخلی و متریال استفاده شده در این خودرو، کیفیت بالایی دارد و حس لوکس بودن را در نگاه اول به سرنشین می دهد. با مشخصات فنی که پیش از این به آن ها اشاره شد، واضح است که عملکرد پیشرانه و موتور این خودرو نیز بسیار قدرتمند است. از نقاط ضعف این خودرو می توان به مدل های محدود موجود در کشور و همچنین واردات محدود آن اشاره کرد. یکی دیگر از مواردی که برای این خودرو در ایران ضعف محسوب می شود هزینه ی نگهداری بالای آن و گران قمیت بودن قطعات است. البته که دوام قطعات این خودرو بسیار بالاست. یکی از ویژگی هایی که برای برخی افراد خوشایند است و برای برخی دیگر نقطه ضعف محسوب می شود، سواری خشک خودرو است.

تجربه رانندگی با مازراتی گیبلی

مازراتی گیبلی، خودرویی لوکس و اسپرت است که طراحی خارجی آن، خیلی سریع افراد را مجذوب خودش می کند. از آنجایی که قیمت این خودرو بالاست، تعداد محدودی از آن تولید و عرضه می شود. رانندگی با این خودرو، حس خاص بودن خوشایندی را به سرنشین می دهد. طراحی زیبا، مواد به کار رفته در تولید مرغوب و چیدمان لوکس و خاص داخل خودرو، تجربه ی رانندگی لذت بخشی فراهم می آورد. موتور قدرتمند و شتاب بالای خودرو نیز یکی دیگر از مواردی است که کیفیت رانندگی با این خودرو را افزایش می دهد و ایمنی بالای این خودرو، به سرنشینان اطمینان خاطر بالایی می بخشد.

قیمت مازراتی گیبلی

مواردی چون سال ساخت، نوع قطعات به کار رفته، دارا یا فاقد آپشن های سفارشی و مقدار کیلومتر استفاده شده از این خودرو، قیمت گذاری آن را پیچیده می کند و نیاز به کارشناسان ماهر دارد. اما در بررسی کلی، قیمت این خودرو بین 13 تا 14 میلیارد تومان است.

نمای جلو از مازراتی گیبلی

قیمت اجاره مازراتی گیبلی در کافه رنت

اجاره این خودرو فقط در جزیره کیش و به صورت اجاره خودرو بدون راننده ارائه می شود. حداقل اجاره ی این خودرو 1 روز است. قیمت اجاره این خودرو:
• 1 تا 8 روز : 6,930,000 تومان است.

نحوه اجاره این خودرو از کافه رنت

اجاره مازراتی گیبلی از کافه رنت، دارای شرایط و امکانات ویژه است. از امکانات ویژه می توان به امکان تحویل خودرو در هتل و فرودگاه اشاره کرد. همچنین کلیه ی خودروهای کافه رنت دارای بیمه هستند که مازراتی گیبلی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیمه های مختلف این ماشین شامل: بیمه معمولی، بیمه کامل، بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، بیمه سرقت، بیمه حوادث شخصی و بیمه بین المللی است.

از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره مازراتی گیبلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• شرایط سنی: حداقل 20 سال
• گواهینامه: داشتن گواهینامه با حداقل 6 ماه اعتبار
• مدارک شناسایی: کارت ملی
• احراز مدرک شغلی: گواهی معتبر اشتغال به کار یا محل سکونت
• ودیعه نقدی یا چک: ارائه یک فقره چک یا سفته به مبلغ ارزش خودرو

دیدگاه شما

فرمول: 35 - 4
02149934