تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج

اسپورتیج کمپانی کیا از موفق ترین تولیدات این کمپانی بوده که خریداران زیادی در ایالات متحده و اروپا داشته است. تجربه رانندگی با این خودرو دید خوبی به راننده نسبت به خودروهای کره ای می دهد. در این مطلب قصد بررسی اسپورتیج و شرایط اجاره کیا اسپورتیج از کافه رنت را داریم.

تجربه رانندگی با کیا اسپورتیج

مشخصات فنی

کیا اسپورتیج موتور 4 سیلندری با گیربکس 6 دنده ای اتومات دارد. محور محرک آن 2 دیفرانسیله است و حجم موتور 2 لیتری دارد.
عملکرد فنی
حداکثر قدرت اسپورتیج 180 اسب بخار است و حداکثر گشتاور آن 235 نیوتن متر است. صفر تا صد این خودرو 8.6 ثانیه است که به نسبت یک خودروی شاسی بلند آماری مطلوب به حساب می آید. حداکثر سرعت قابل پیمایش با اسپورتیج 185 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی خارجی

طراحی زیبا و مدرن اسپورتیج یکی از مهم ترین فاکتورهای جذب طرفدارانش بوده است. اگر نگاهی به طراحی اسپورتیج بیندازید شاهد یک الگوی شبیه به خودروهای شاسی بلند مدرن و درجه اول خواهید بود. با مقایسه محصولات آلمانی با اسپورتیج به این امر خواهید رسید. در تایید این حرف می توان به جوایزی که این خودرو برای طراحی زیبایش برنده شده اشاره کنیم. در سال 2016، این محصول کمپانی کیا برنده یکی از معتبرترین جوایز بین المللی در بخش طراحی خودرو شد.
ابعاد کیا اسپورتیج 4613*1782*1384 برحسب میلیمتر است. همچنین وزن خودرو 1780 کیلوگرم است که به نسبت خودروی چندان سنگینی در کلاس شاسی بلند به حساب نمی آید.

طراحی داخلی

ترکیب یک دست رنگ در طراحی کابین اسپورتیج اولین چیزی است که با نشستن در این خودرو به چشم می خورد. صندلی های چرمی و راحت محصول شرکت کره ای از دیگر ویژگی های طراحی داخلی آن است. نوع طراحی داشبورد اسپورتیج به طرز آشکاری فضای بیشتری در اختیار سرنشینان جلو قرار می دهد تا احساس راحتی داشته باشند.
داشبرد کیا اسپورتیج

امکانات و آپشن ها

کیا اسپورتیج با اضافه کردن امکان تنظیم برقی صندلی و آینه ها، گام موثری در انقلاب نسل جدید خود برداشته است. قابلیت کروز کنترل هوشمند در کنار کنترل ایستایی در سربالایی از امکانات دیگر این خودرو است.
سنسور باران و فشار باد تایرها هم گزینه هایی است که در این خودرو کار شده است. امکان اتوپارک و شارژر بدون سیم، آپشن های خاص اسپورتیج به حساب می آیند.

تاریخچه

اولین نسل خودروی اسپورتیج در سال 1993 وارد فاز تولید شد و به عرضه رسید. تولید خودروهای نسل اول اسپورتیج با همکاری مزدا و فورد که شرکای تجاری و فنی کمپانی کیا بودند، انجام شد. این نسل موفقیت خاصی کسب نکرد و نسل دوم خودروهای اسپورتیج معرفی شد که با قیمت 16 هزار دلار عرضه شد. کیا تمام تلاش خود را برای پیشرفت محصولاتش انجام داده بود و تا حدی توانست موفق شود.
عمده ترین تغییرات در سال 2008 و 2009 روی این خودروها اعمال شد و پس از آن در سال 2010 نسل جدید اسپورتیج وارد بازار شد. بین سال های 2010 تا 2012 اسپورتیج یک دوران طلایی را تجربه کرد و فروش فوق العاده ای داشت.
نمای جلو کیا اسپورتیج
در نهایت در سال 2015 نسل چهارم اسپورتیج تولید شد. این نسل هر چند نتوانست موفقیت های نسل قبل خود را در بازار کره تکرار کند، اما در بازارهای بین المللی فروش عالی داشت. نسخه 2015 اسپورتیج به رغم طراحی فوق العادش توانست جوایز معتبر بین المللی کسب کند.

نقد و بررسی

اگر به دنبال یک خودروی درون شهری مناسب برای گشت و گذار هستید، اسپورتیج انتخاب مناسبی می تواند باشد. ظاهر زیبای آن که یکی از نقاط قوت این خودرو به حساب می آید در کنار امکانات داخلی آن گواهی بر این ادعا هستند.
با تمام تفاسیر اما این خودرو به عنوان یک کراس اوور شاسی بلند شاید خیلی مناسب عاشقان سرعت های بالا نباشد. به هر حال کمپانی کیا در ساخت اسپورتیج های نسل جدید خود انقلابی به پا کرده که در بازارهای ایالات متحده فروش بسیار زیادی داشته است.
نمای عقب از کیا اسپورتیج

نقاط قوت و ضعف

مسلما نقطه قوت بزرگ کیا اسپورتیج طراحی شگفت انگیز آن است که مورد استقبال همگان قرار گرفته است. طراحی فضای داخل کابین اعم از فاصله بین صندلی تا داشبورد و نوع طراحی داشبورد خود یکی از این موارد است. ترکیب رنگ یکسان در چرم به کار رفته در صندلی ها و فرمان و همچنین ترکیب همین رنگ در داشبورد کار آسانی نیست. همچنین دکمه های کنترلی روی فرمان یکی از مواردی است که می توان روی آن ها به شدت مانور داد.
نقطه قوت دیگر این خودرو امنیت قابل قبول آن است که از سازمان ها و نهادهای مختلف امتیاز قابل قبولی دریافت کرده است. تعبیه شدن ایربگ ها برای سرنشینان جلو به صورت مجزا و همچنین ایربگ های زانویی، نشان دهنده این توانمندی است. همچنین ایربگ های جانبی به امنیت هر چه بیشتر و بهتر آن، باتوجه به ابعاد خودرو، افزوده است.
شاید بزرگترین نقطه ضعف کیا اسپورتیج نبود امکانات کافی در برخی آیتم ها است. عدم وجود ترمز اضطراری و همچنین عدم وجود رادار تغییر لاین مواردی است که شاید انتظار می رفت در این خودرو مشاهده شوند.

کیا اسپورتیج مشکی

قیمت

قیمت حدودی کیا اسپورتیج در بازار آزاد ایران رقمی معادل 2 میلیارد تومان است. همچنین اسپورتیج های کارکرده بیش از 100 هزار کیلومتر در حدود 1 میلیارد تومان خرید و فروش می شود.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

می توانید با پرداخت تنها 1 میلیون و 520 هزار تومان به صورت روزانه از خدمات اجاره اسپورتیج بهره مند شوید. امکان اجاره خودرو با پرداخت 20 میلیون تومان به عنوان ودیعه ضمانت امکان پذیر است.
خدمات اجاره خودرو با راننده در درون شهر، به صورت ساعتی محاسبه می شود که به ازای هر ساعت 170 هزار تومان است. هزینه استفاده از اسپورتیج در بیرون از شهر به صورت کیلومتری محاسبه می شود که به ازای هر کیلومتر 9 هزار تومان است. همچنین هزینه ترانسفر فرودگاه امام خمینی 1050000 است.
امکان اجاره کیا اسپورتیج برای عروسی هم امکان پذیر است که قیمت با راننده آن 1 میلیون و 900 هزار تومان و هزینه بدون راننده آن 2 میلیون و 200 هزار تومان است.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

همانطور که گفته شد اجاره کیا اسپورتیج به صورت بدون راننده، با راننده و برای جشن عروسی وجود دارد.

اجاره با راننده

اجاره با راننده اسپورتیج آسان ترین نوع اجاره این خودرو است. برای ارائه خدمات اجاره با راننده نیاز به ارائه مدرک یا ضمانتی نیست و می توانید به راحتی از این خودرو استفاده کنید. با مشخص کردن مکان و زمان دلخواهتان، راننده مجرب به همراه اسپورتیج منتظر شما خواهد بود.

اجاره بدون راننده

مشتریان شرکت اجاره خودرو کافه رنت می توانند از خدمات اجاره کیا اسپورتیج استفاده کرده و تجربه رانندگی با این خودرو را احساس کنند. حداقل زمان برای اجاره این خودرو 3 روز می باشد و مسافت مجاز روزانه حداکثر 200 کیلومتر است. شرایط کلی اجاره اسپورتیج در حالت اجاره خودرو بدون راننده به شرح زیر است:
1. شرط سنی بالای 20 سال
2. داشتن گواهینامه رانندگی با حداقل 6 ماه اعتبار
3. ارائه مدرک شخصی اعم از کارت ملی
4. احراز مدرک شغلی و گواهی معتبر اشتغال به کار
5. گواهی محل سکونت اجاره کننده خودرو
6. ارائه یک فقره چک یا سفته معتبر به مبلغ ارزش خودرو

اجاره برای جشن عروسی

برای اجاره اسپوریتیج به منظور استفاده در جشن عروسی، ارائه یک فقره چک یا سفته (به مبلغ خودرو) کافی است. عروس دامادها می توانند از خدمات گل آرایی و تزئین خودرو هم استفاده کنند. کافه رنت آلبوم کاملی از طرح های گل آرایی خودرو ارائه کرده است و در این مورد هم می تواند به شما کمک کند.
شایان ذکر است در صورت خروج از محدوده شهری تهران و ورود به مناطقی همچون احمدآباد، کردان، گرمدره، شهریار و ... هزینه ای معادل 100 الی 300 هزار تومان بابت خروج از محدوه شهری دریافت می شود.

کیا اسپورتیج نمای پهلو

دیدگاه شما

فرمول: 43 - 14
02149934