تجربه رانندگی با کیا سورنتو


تجربه رانندگی با کیا سورنتو

کیا سورنتو یکی از خودروهای پرطرفدار در بین علاقمندان به خودروهای خارجی است. این خودرو که با قیمت مناسب عرضه می شود، با توجه به کیفیت خوبش، باعث جلب نظر مشتریان شده است. اگر شما هم علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو جذاب بدست آورید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

مشخصات فنی

مدل 2018 سورنتو دارای 6 دنده اتومات با پیشرانه 4 سیلندر GDI است و حجم موتور 2.4 لیتری دارد. از ویژگی های دیگر این خودروی کره ای می توان به قدرت موتور 188 اسب بخار اشاره کرد. قابلیتی که باعث می شود تا محصول شرکت کیا حداکثر سرعتی معادل 220 کیلومتر بر ساعت و شتابی در حدود 11 ثانیه داشته باشد.
شایان ذکر است که مصرف ترکیبی سورنتو 8.8 لیتر به ازای هر صد کیلومتر است و حجم باک خودرو 71 لیتر است.
کیا سورنتو در کلاس شاسی بلند عرضه می شود و به عنوان جایگزینی برای خودروهای شاسی بلند اسپورتیج به حساب می آید. ابعاد سورنتو چیزی در حدود 4780*1890*1690 بوده و وزنی معادل 1700 کیلوگرم دارد.
نمای پشت کیا سورنتو
از جمله قابلیت های هوشمند محصول شرکت کیا می توان به کروز کنترل هوشمند در کنار کنترل سرعت و کشش اشاره کرد. همچنین اتو پارک و تعلیق هوشمند از امکانات فوق العاده سورنتو هستند.
سورنتو مجهز به سنسور جلو و عقب به همراه چک کننده باد لاستیک است و علاوه بر این امکانات، دارای 6 ایربگ در طرف راننده، سرنشین جلو و طرفین است.

تاریخچه

سورنتو برای اولین بار در سال 2002 معرفی شد و تولید و عرضه آن به بازارهای جهانی آغاز گردید. هدف از ساخت این خودرو رقابت با دیگر شاسی بلندهای پرچمدار بازار بود که با قیمت های بسیار بالایی عرضه می شدند. در این میان سورنتو با داشتن قابلیت های مختلف از جمله آفرود، تا حدی توانست خود را در بازار شاسی بلندها جای دهد. تا سال 2009 نسل اول کیا سورنتو به بازار عرضه شد و پس از آن نسخه هایی دیگر با تغییراتی مشخص در خط تولید قرار گرفتند.
در ادامه تولیدات کمپانی کیا، نسل دوم و سوم هم از سری خودروهای سورنتو تولید و عرضه گردیدند که نمای قابل قبولی از خود به جا گذاشتند. نسل سوم سورنتو مربوط به خودروهایی می شود که پس از سال 2014 تولید شدند.

نمای پهلو کیا سورنتو
نقطه عطف سورنتو به سال 2016 باز می گردد، زمانی که کیا تصمیم به اعمال تغییرات اساسی در ساخت خودرو گرفت. این خودرو و مدل های بعدی آن هرچند نقص هایی در رقابت با کمپانی های بزرگ بنز و بی ام دبلیو داشتند اما به طور چشمگیری توانست نظر مشتریان خودرو را جلب کند.
در بین تمامی مدل ها خودروهای نسل دوم و سوم سورنتو بیش از مدل های دیگر آن، در بازار ایران یافت می شود؛ این در حالی است که همچنان مدل های جدید آن از جمله مدل های 2021 و 2022 به مقدار کمتری وارد شده اند.

نقد و بررسی

در یک شمای کلی سورنتو در مدل های مختلف خود انتظارات را براورده کرده است و یک خودروی اسپورت و لوکس برای علاقمندان به خود است. با این حال سورنتو طی این سال ها چالش هایی در برابر رقبای هم تراز خود داشته. رنو کولیوس و کپچر دو مدل از محصولات شرکت رنو به عنوان رقیبان بزرگ سورنتو یاد می شوند که شایستگی های خود را نشان داده اند. از طرفی دیگر محصولات شرکت تویوتا از جمله تویوتا راوفور هم قدرت خود را به رخ رقبا کشیده اند که این نشانه های جالبی برای سورنتو نیست. اما باید توجه داشت قیمت ارزان تر سورنتو در کنار عرضه آسان تر آن به بازارهای جهانی برگ برنده محصول کره ای است.

نقاط قوت و ضعف

بدون شک طراحی زیبا و مدرن خودروهای کمپانی کیا جز نقاط قوت پایدار آن به حساب می آید و افراد زیادی را به خود جذب می کند. روکش های چرمی صندلی ها در کنار نوع طراحی داشبورد و اتصال بی سیم به گوشی های همراه اندرویدی و حتی آی او اس از جمله طراحی های فوق العاده کیا سورنتو است.
نمای داشبورد کیا سورنتو
نقاط ضعف سورنتو شاید چندان به چشم نیاید. از آن جایی که کمپانی کیا انقلابی در طراحی محصولاتش انجام داد کیفیت آن ها را به مراتب افزایش داد؛ اما اگر نگاهی موشکافانه تر داشته باشیم به مواردی از جمله عدم تعبیه سنسور خواب آلودگی راننده یا ترمز اضطراری پی می بریم که برای یک خودرو با همچین توانمندی هایی جالب نباشد. از جمله مواردی که شاید کیا باید بیشتر به آن می پرداخت، امنیت خودرو است. هر چند که امنیت مدل های جدید سورنتو پیشرفت خوبی داشته اما انتظارات را به طور کامل براورده نکرده است. با وجود تمام این موارد، سورنتو در سطح قابل قبولی ظاهر شده و نقاط ضعف خود را طی سال های اخیر بهبود بخشیده است.

قیمت

کیا سورنتوی 2018 در حال حاضر، در بازار آزاد رقمی معادل 4 میلیارد تومان معامله می شود و طی این مدت با افزایش قیمت چشمگیری روبرو بوده است. مدل 2017 سورنتو هم در حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان معامله می شود که این مدل محبوب‎ تر از مدل 2018 در ایران است.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

اجاره روزانه سورنتو با رقم 2.340.000 در بازه 3 تا 14 روزه امکان پذیر است. همچنین مبلغ ودیعه ضمانت با رقم مناسب 20 میلیون تومان در کافه رنت ارائه می شود. اجاره کنندگان در صورت اجاره این خودرو در بازه بیش از 14 روز می توانند از تخفیف برخوردار شوند.

شرایط ما برای ارائه این ماشین

شما در کافه رنت می توانید این خودرو را به صورت اجاره خودرو بدون راننده اجاره کنید و از رانندگی در این ماشین لوکس لذت ببرید. البته توجه داشته باشید شرایط سنی برای اجاره خودرو در مجموعه اجاره خودرو کافه رنت داشتن حداقل 20 سال سن است و گواهی نامه شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر یا اجاره خودرو می توانید به سایت مراجعه فرمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 - 9
02149934