تجربه رانندگی با هیوندای توسان

توسان یکی از محصولات پرفروش کمپانی هیوندا است که در بیشتر کشورهای دنیا خرید و فروش بسیار بالایی دارد. نسل اول هیوندای توسان در سال 2004 طراحی و تولید شد که از همان ابتدا در بازار جهانی خودرو جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داد. این خودرو تاکنون در سه نسل تولید شده که آخرین نسل یعنی نسل سوم هیوندای توسان در سال 2015 وارد بازار شد. جذابیت و ویژگی هایی که این خودرو دارد باعث شده تا در کشور ما نیز طرفدار بسیار زیادی داشته باشد. هیوندای توسان در دو مدل توسان هیبرید الکتریکی و هیبرید پلاگین دیزل پاور تولید می شود که هر کدام ویژگی های مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو و شناخت کامل آن با ما همراه باشید.
تجربه رانندگی با هیوندای توسان

تاریخچه هیوندای توسان

هیوندا یک کمپانی خودروسازی کره ای است که خودروهای مختلف با کیفیتی را وارد بازار جهانی کرده است. این شرکت در سال 1967 در کشور کره جنوبی تأسیس شده است. هیوندا توانسته از همان ابتدا با تولید خودروهای باکیفیت، در دنیا رتبه بالایی در خرید و فروش داشته باشد به طوری که در سال 2008 جز 8 تولید کننده بزرگ در دنیا بود. توسان یکی از کراس اوورهای جمع و جور هیوندا است که در سال های 2007 تا 2010 وارد بازار خودرو ایران شده است و از همان ابتدا مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

مشخصات کلی خودرو هیوندای توسان

تعداد سرنشین: 5 نفر
وزن خالص: 1500 کیلوگرم
طول: 4500 میلی متر
عرض: 1865 میلی متر
ارتفاع: 1650 میلی متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2680 میلی متر
حجم صندوق عقب: 877 لیتر
حجم مخزن سوخت: 62 لیتر
قطر رینگ: 19 اینچ
محور محرک: دو دیفرانسیل
حجم موتور:2.5 لیتر
نوع موتور: 4 سیلندر خطی
تنفس موتور: طبیعی
حداکثر قدرت: 184 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 241 نیوتن متر
شتاب: 9.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 197 کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر: 4 عدد
تعداد سوپاپ: 16 عدد
مصرف سوخت ترکیبی: 8 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو 6

هیوندای توسان نمای پشت

رانندگی با هیوندای توسان

زمانی رانندگی با یک خودرو راحت و لذت بخش خواهد بود که خودرو از نظر ظاهری، طراحی داخلی و فنی در شرایط خوبی قرار گرفته باشد. توسان یک خودرو شخصی است که از نظر وزن سبک تر از سایر تولیدی های هیوندا و خودروهای هم رده خود است به همین دلیل عملکرد نسبتاً بهتری دارد. با دیدن این خودرو کره ای اولین چیزی که توجه شما را جلب خواهد کرد چراغ های کشیده و باریک جلو، رینگ های 18 اینچی و خطوط برجسته کناری است که زیبایی خاصی به خودرو بخشیده اند. طراحی داخلی هیوندای توسان نسبت به مدل های دیگر تغییر زیادی نکرده است. اولین چیزی که در هنگام باز کردن با آن مواجه می شوید استفاده پلاستیک در قسمت های مختلف کابین است که ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد. مهم ترین موردی که در حین رانندگی با این خودرو تجربه خواهید کرد سواری نرم و راحت آن است که این عامل باعث می شود از رانندگی با آن لذت ببرید.
عامل موفقیت توسان طراحی داخلی و سواری نرم آن است زیرا این خودرو از نظر شتاب و قدرت موتور توانایی بسیار زیادی ندارد و ممکن است در برخی مواقع شما را ناامید کند. برخی از افراد بر این باورند که این خودرو جمع و جور مصرف سوخت بسیار پایینی دارد در حالی که چنین نیست. زمانی که گشتاور تولیدی نتواند وزن اتومبیل را تحمل کند موتور را اکثر در دورهای بالاتری قرار می دهد که این عامل باعث می شود تا مصرف سوخت افزایش پیدا کند. اگر سوار خودروهای هم رده توسان مانند رقبای آلمانی آن شده باشید در حین رانندگی با هیوندای توسان تأخیر در تعویض دنده ها را احساس خواهید کرد. عملکرد ترمز این خودرو قابل قبول است از این رو می توان گفت ایمنی و امنیت نسبتاً خوبی دارد. اگر این خودرو را برای مسیرهای افرودی و صعب العبور می خواهید احتمالاً نتواند پاسخ گوی نیازهای شما باشد زیرا این خودرو بیشتر برای مسیرهایی مناسب است که بالا و پایین های عمیقی نداشته باشند.

هیوندای توسان نمای جلوی کابین

مزایای ماشین هیوندای توسان

هیوندای توسان نسبت به خودروهای تولیدی سری قبل کمپانی هیوندا مزیت زیادی دارد و توانسته برخی از ایرادات مدل های قبل خود را برطرف کند. یکی از این مزیت ها طراحی ظاهری متفاوت و زیبای آن است که حالت خشن و اسپرتی به آن داده است. وجود جلوپنجره بزرگ، چراغ های لبه، خم قسمت پایین درب، خم بالای درب به شکل Z ، درب برآمده صندوق عقب، چراغ های کشیده و ... زیبایی ظاهری خودرو را چند برابر می کنند.
از دیگر مزیت های این خودرو می توان به وجود امکانات و تجهیزات مختلف اشاره کرد. خودروهای کره ای آپشن های فوق العاده ای دارند؛ توسان نیز از این قاعده پیروی کرده است و امکانات رفاهی بسیاری را در اختیار راننده و سرنشینان قرار داده است. برخی از آپشن های این خودرو عبارت اند از: سیستم کنترل کروز، سیستم کمکی پارک، سیستم کمک به حرکت در سربالایی و سراشیبی، گرم کن و سردکن صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، آینه وسط مجهز به الکتروکرومیک، چراغ های جلو و عقب مجهز به نور ال ای دی، سیستم شناسایی نقطه کور و ...
هیوندای توسان سفید
ایمنی بالا نیز یکی از نقاط قوت هیوندای توسان محسوب می شود. در این خودرو امکاناتی تعبیه شده است که از بروز حادثه های ناگوار جلوگیری می کند و در صورت تصادف آسیب جدی به راننده و سرنشینان وارد نمی شود. امکاناتی که باعث بالا رفتن ایمنی و امینت این خودرو می شوند شامل این موارد هستند: کیسه هوای مخصوص راننده، کیسه هوای سرنشین جلو، کیسه هوای جانبی و پرده ای، سیستم های ترمز، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم کنترل سرعت در سرپایینی و ...
معایب خودرو هیوندای توسان
یکی از مهم ترین ایراداتی که توسان دارد پیشرانه نه چندان پر قدرت آن است. پیشرانه مورد استفاده در این خودرو نمی تواند پاسخگوی نیاز آن باشد زیرا متناسب با وزن و ابعاد خودرو نیست. شتاب این خودرو بین 10 تا 12 ثانیه اعلام شده است که این عدد در عمل بیشتر می شود و به عدد 14 می رسد. با ممنوع شدن واردات خودرو در کشور ما ایران بیشتر شاهد مدل پایه هیوندای توسان هستیم که این مدل پیشرانه کم قدرتی دارد و نمی تواند شتابگیری مناسبی داشته باشد.
ظرفیت این خودرو 5 نفر است درحالی که در قسمت عقب خودرو فضای کافی برای نشستن 3 نفر بزرگ سال وجود ندارد. از این رو اگر 5 نفر با این خودرو مسافرت طولانی مدتی داشته باشند قطعاً در طول مسیر اذیت خواهند شد و فضای کافی برای پاها و زانوهای آن ها در اختیار نخواهد بود. این مورد نیز یکی دیگر از معایب خودرو هیوندای توسان است. همچنین در داخل کابین از متریال باکیفیت بالایی استفاده نشده است و بیشتر قسمت های داشبورد و کابین از جنس پلاستیک است که این مورد اصلاً خوشایند نیست.

قیمت ماشین هیوندای توسان

در بازار جهانی این خودرو جز خودروهای قیمت مناسب است و قیمت آن با ویژگی هایش متناسب است. در کشور ما ایران به دلیل وضع قوانین خاصی در رابطه با واردات خودرو خارجی، قیمت این خودرو بسیار بالا است به طوری که باعث می شود تا افراد به ایرادات و معایب آن نیز توجه کنند. در حال حاضر قیمت این خودرو بین 590.000.000 الی 1.930.000.000 تومان است که افراد با پرداخت این پول انتظار یک خودرو لوکس و پرقدرت را دارند ولی هیوندای توسان قدرت بالایی ندارد.
هیوندای توسان در جاده

اجاره خودرو هیوندای توسان

این خودرو یک خودرو مناسب برای برگزاری مراسمات مختلف از جمله ازدواج، عروسی و همچنین مسافرت های درون شهری و بین شهری است. همان طور که گفته شد این خودرو قیمت بالایی در کشور ما دارد به همین دلیل همه افراد قادر به خرید آن نیستند. کافه رنت این خودرو را با قیمتی مناسب و شرایط مناسبی در اختیار طرفداران آن قرار می دهد تا تجربه رانندگی خودرو مورد علاقه خود را داشته باشند. هزینه اجاره توسان به مدت 3 الی 14 روز 1.430.000 تومان و بیشتر از 14 روز 1.390.000 تومان برای هر روز است. شما می توانید آن را به مدت خاصی اجاره کنید و یک سفر خاطره انگیزی برای خود بسازید.

دیدگاه شما

فرمول: 36 + 23
02149934