تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه نیو

هیوندای سانتافه نیو یکی از محصولات لوکس و پرقدرت کره جنوبی است که در دسته خودروهای پرفروش قرار دارد. هیوندای سانتافه در سال 2017 دستخوش تغییراتی قرار گرفت و زیباتر و مستحکم تر از قبل شد. این خودرو تمام امکاناتی که باید یک ماشین لوکس داشته باشد را در خود جای داده است؛ با این حال قیمت آن نسبت به خودروهای هم رده خود ارزان تر است. در یک کلام می توان گفت سانتافه تمام ویژگی ها و امکاناتی که باید یک خودرو شاسی بلند لوکس داشته باشد را دارد. قبل از خرید و انتخاب این خودرو درباره عملکرد و آپشن های آن سؤالاتی در ذهن شما ایجاد می شود که یافتن پاسخ آن ها باعث شناخت بیشتر خودرو و انتخاب درست می شود. با ما همراه باشید تا پاسخ تمامی پرسش های خود بیابید و بیشتر با هیوندای سانتافه نیو آشنا شوید.

تجربه رانندگی با هیوندای سانتافه نیو

تاریخچه خودرو سانتافه نیو

سانتافه نیو یکی از محصولات کمپانی خودروسازی اس یو وی است. این شرکت در سال 2001 طراحی های جدیدی انجام داد که باعث شد خودروهای تولیدی رقیب جدی مزدا، فورد و ... شود. نام سانتافه از یکی از شهرهای نیومکزیکو گرفته شده که در همان ابتدای تولید جز خودروهای پرفروش در آمریکای شمالی شد. سانتافه از سال 2001 تا 2017 در چهار نسل تولید شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. آخرین نسل یعنی نسل چهارم که در سال 2017 طراحی و وارد بازار شد می توان گفت تحولی بزرگ در این شرکت ایجاد کرد و تغییرات طراحی، قابلیت ها و عملکرد آن به راحتی قابل مشاهده است و در ادامه به بررسی تمامی این موارد می پردازیم.

رانندگی با هیوندای سانتافه نیو

اولین چیزی که در این خودرو جلب توجه می کند پنجره شش ضلعی آن است که در اکثر محصولات این کمپانی دیده می شود. چراغ های کشیده و لامپ های هالوژن به صورت بسیار زیبا و هماهنگ قرار گرفته اند که جلوه ای بسیار مدرن به ظاهر خودرو می دهد. رینگ های 18 اینچی و صندوق عقب خوش فرم و خطوط به کار رفته بر روی درب آن زیبایی خودرو را چندین برابر کرده اند. سانتافه نیو بر روی سپر خود طراح های مختلفی دارد که در کنار اگزوز دو قلوی آن خودرو را از حالت سادگی خارج کرده است. با باز کردن درب خودرو متوجه خواهید شد که در داخل این خودرو بیشتر از شکل های هندسی استفاده شده است.
جنس روکش ها و دسته دنده چرم است که کیفیت بسیار بالایی دارد ولی در برخی از قسمت های خودرو از پلاستیک خشک استفاده شده که کیفیت نسبتاً خوبی ندارد. امکانات و تجهیزات به طوری در داخل کابین قرار گرفته اند که به راحتی در اختیار راننده قرار دارند و فضای زیادی در اختیار راننده و سرنشینان قرار می گیرد. ظرفیت این خودرو 7 نفر است که صندلی های عقب طوری طراحی شده اند که فضای کافی و تهویه مناسبی برای سرنشینان عقب وجود دارد. زمانی که پشت فرمان می نشینید با زدن استارت،1 موتور با صدای بسیار کمی روشن می شود و هیچ صدایی از موتور به کابین خودرو نفوذ نمی کند. سانتافه نیو دارای گیربکس 6 سرعته است که تعویض دنده به آرامی انجام می شود ولی اگر آن را با رقبای خود مقایسه کنید متوجه می شوید که دنده معکوس نسبت به آن ها کند عمل می کند. در حالت کلی با امکاناتی که این خودرو دارد می توان با امنیت بالا و آرامش خاطر رانندگی کرد و از سفر خود لذت برد.

نمای داخل اتاق هیوندای سانتافه نیو

مشخصات کلی سانتافه نیو

برای این که بتوانید خودرو مناسبی انتخاب کنید و رانندگی خوبی داشته باشید باید با مشخصات آن به طور کامل آشنا شوید.
• شتاب: 11.6 ثانیه
• سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت
• قدرت: 188 اسب بخار
• گشتاور: 245 نیوتن متر
• حجم موتور: 2.4 لیتر
• گیربکس: 6 دنده اتومات با شیفت لاک
• طول: 4700 میلی متر
• عرض: 1880 میلی متر
• ارتفاع: 1690 میلی متر
• وزن: 1650 کیلوگرم
• حجم باک: 64 لیتر
• فاصله محوری: 2700 میلی متر

مزایای خودرو هیوندای سانتافه نیو

این خودرو کره ای مزیت های زیادی دارد که باعث شده در بازار جهانی خرید و فروش زیادی داشته باشد. یکی از این مزیت ها ظرفیت آن است که برای خانواده های پرجمعیت مناسب بوده و کسانی که اهل سفر هستند به راحتی می توانند از این خودرو برای سفرهای خود استفاده کنند. شاید فکر کنید که بیشتر کراس اوورها ظرفیت بالایی دارند در حالی که چنین نیست و بیشتر آن ها 5 نفره هستند؛ این در حالی است که کراس اوور سانتافه نیو 7 نفره است.ردیف اول و دوم در سانتافه نیو فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار می دهد ولی ردیف سوم نسبتاً فضای کمی دارد به همین دلیل برای کودکان و نوجوانان مناسب است همچنین می توانید آن ها را تا کرده و در سفر از فضای خالی آن استفاده کنید.
از دیگر مزیت های هیوندای سانتافه نیو می توان به امکانات رفاهی و آپشن های زیاد آن اشاره کرد. این امکانات شامل رادار تغیر لاین، 7 عدد کیسه هوا، گرمکن صندلی های جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، درایو مود، گرمکن فرمان، رادار نقطه کور، برف پاکن هوشمند، ترمز پارک برقی، استارتر دکمه ای، دوربین 360 درجه، نمایشگر کنسول میانی، درب صندوق برقی، آینه الکتروکرومیک، صفحه نمایش پشت آمپر، سانروف برقی، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، کروز کنترل، سیستم کمکی سربالایی HAC، سیستم هشدار فشار تایرها و ... می شوند. همه این تجهیزات باعث می شوند تا رانندگی با این خودرو لذت بخش باشد.

نمای جلو هیوندای سانتافه نیو

معایب ماشین هیوندای سانتافه نیو

سانتافه نیو در مقابل مزیت هایی که دارد معایبی نیز دارد که ممکن است برای برخی از افراد مشکلاتی ایجاد کند که از جمله آن می توان به دید محدود اشاره کرد. این خودرو ابعاد بزرگی دارد از این دیده گسترده ای نخواهد داشت به خصوص صندل های ردیف سوم و پنجره کوچک آن دید را به طور کامل کور می کند. برخی از این خودروها دارای دوربین 360 درجه هستند و مشکل دید محدود برطرف می شود.
از دیگر ضعف هایی که این خودرو دارد پیشرانه نسبتاً ضعیف آن است. تنفس طبیعی هیوندای سانتافه نیو 2.4 لیتر و حداکثر قدرت آن 188 اسب بخار است که این اعداد قطعاً کشش زیادی نخواهند داشت. همان طور که گفته شد ظرفیت سانتافه نیو 7 نفر است که همراه با وزن سرنشینان بسیار سنگین می شود و پیشرانه آن به خوبی نمی تواند پاسخگوی این وزن باشد.

قیمت خودرو سانتافه نیو

این خودرو جز پرفروش ترین ماشین ها در بازار ایران است که قیمت آن نسبت به خودروهای رقیب خود مناسب بوده و افراد تمایل زیادی به خرید آن دارند. قیمت آن حدودِ 1.930.000.000 تومان است که این عدد با عوامل مختلفی تغییر می کند. هرچه کارکرد خودرو بیشتر باشد قیمت پایین تری خواهد داشت پس اگر علاقه زیادی به خرید سانتافه نیو دارد ولی قادر به خرید آن نیستید می توانید دست دوم آن را با قیمت پایین تری خریداری نمایید و یا با اجاره سانتافه از تجربه رانندگی با این خودرو لذت ببرید.

نمای پهلو هیوندای سانتافه نیو

اجاره ماشین هیوندای سانتافه نیو

قیمت خودروهای خارجی در کشور ما نسبت به خودروهای داخلی بالا است از این رو همه افراد قادر به خرید آن ها نیستند. اگر علاقه زیادی به رانندگی با سانتافه نیو و یا برگزاری مراسم با آن را دارید می توانید با قیمتی مناسب آن را از کافه رنت اجاره کنید. این خودرو بهترین گزینه برای سفرهای درون شهری و بین شهری است و سواری بسیار راحتی دارد. کافه رنت با پرداخت هزینه کمی این خودرو را در اختیار شما قرار می دهد تا تجربه رانندگی سانتافه نیو را داشته باشید. میزان هزینه آن به مدت 3 الی 14 روز 1750000 تومان و بیشتر از 14 روز 1730000 تومان برای هر روز و مبلغ ودیعه ضمانت 20000000 است.

دیدگاه شما

فرمول: 31 + 17
02149934