تجربه رانندگی با چری آریزو 5

چری آریزو 5، محصول چینی است که در بازار ایران بسیار محبوب شده و حالا خریدارن خود را دارد. تجربه رانندگی با این خودرو همان حس خودروهای لوکس را می دهد و طراحی شبیه به خودروهای کره ای دارد. در این مطلب به بررسی چری آریزو 5 می پردازیم.
تجربه رانندگی با چری آریزو 5

مشخصات فنی

در بیان مشخصات فنی چری آریزو 5 باید گفت که دقیقا همان چیزی است که رانندگان خودروهای ایرانی می خواهند. شاید تجربه رانندگی با یک ماشین مدرن تر، با امکانات بیشتر برای راننده ای که تا پیش از این از محصولات قدیمی تر استفاده می کرد، ناملموس باشد.
چری آریزو 5 نمای پهلو
گیربکس آریزو 5 با دارا بودن 5 دنده دستی و پیشرانه 4 سیلندره، بیانگر طراحی کلاسیک آن است. این خودرو برای کسانی که می خواهند تجربه رانندگی با یک ماشین جدیدتر را داشته باشند بسیار مناسب و جذاب است.

عملکرد فنی

چری آریزو 5 با قدرت 116 اسب بخار و حجم موتور 1.5 لیتری، عملکرد قابل قبولی ارائه کرده است. حداکثر سرعت این خودرو 185 کیلومتر بر ساعت بوده و گشتاور آن 141 نیوتن متر است. آریزو 5 شتاب 10.5 ثانیه ای دارد که نشان می دهد گزینه ای برای سرعت های بالا نیست.

طراحی خارجی

طراحی مدرن و جذاب چری آریزو 5 در نوع خود جالب توجه است. ظاهر چراغ ها، به خصوص چراغ های عقب نشان می دهد که چه هزینه ای برای طراحی آن شده است. شاید نقطه عطف طراحی خارجی آریزو 5 به عنوان یک محصول سال 2014، تعبیه چراغ های راهنما در پشت آینه های بغل است. ابعاد این خودروی چینی 4532*1814*1487 برحسب میلیمتر است.

طراحی داخلی

طراحی داخلی چری آریزو 5 تا حد زیادی شبیه به رقیبان کره ای خود است. طراحی دستگیره ها و داشبورد این ادعا را تایید می کند. تا حد امکان سعی شده است که از یک طراحی کلی برای یک خودروی اسپرت استفاده شود. صندلی ها دارای روکش های پارچه ای هستند اما در نوع چرمی با دوختی عالی هم، عرضه می شوند. وجود یک صفحه مانیتور لمسی 7 اینچی و استارت دکمه ای از دیگر ویژگی های طراحی داخلی است.
نمای داخل اتاق چری آریزو 5

امکانات رفاهی و آپشن ها

سیستم کمکی راننده دارای قابلیت کروز کنترل و کنترل پایداری در سربالایی است. این قابلیت در سرازیری پشتیبانی نمی شود. آریزو 5 دارای سنسور عقب و همچنین سیستم هشدار دهنده در سرعت های بالا و غیرمجاز بوده که رانندگی با آن را آسان می کند. آینه های جانبی برقی و همچنین سانروف آپشن های جالبی هستند که خودروی محبوب چینی از آن بهره مند است و حس یک خودروی اسپرت را تداعی می کند.

تاریخچه

چری آریزو 5 برای اولین بار در سال 95 وارد کشورمان شد و پس از آن مدل های بعدی آن به بازار ایران عرضه شدند. به طور کلی این خودروی چینی در بازار ایران و برخی از کشورهای خاورمیانه طرفداران زیادی پیدا کرد. آریزو 5 در دو مدل لوکس و اکسلنت عرضه شد که تفاوت هایی بین این دو مدل وجود دارد.
مدل اکسلنت چری اریزو 5 همان مدل فول است که در مقایسه با مدل لوکس قابلیت های بیشتری دارد. دارا بودن ایربگ های بیشتر، سنسور باد لاستیک و سانروف برقی بخشی از این قابلیت ها هستند که در مدل لوکس یافت نمی شوند.

نقد و بررسی

در کنار همه ویژگی های خوب و بد آریزو 5، باید به این نکته توجه داشت که این خودرو توانسته انتظارات را برآورده کند. آشکار است که این خودرو و حتی دیگر محصولات چینی توان رقابت با تولیدات غول های صنعت خودرو را نداشته است؛ اما محصولی راضی کننده ارائه کرده است. در بررسی ویژگی های این محصول چینی باید توجه داشت که قیمت آن بسیار پایین تر از خودروهای لوکس و پرچمدار است.

نقاط قوت و ضعف

در ذکر نقاط قوت این خودرو، اولین چیزی که بسیار جلب توجه می کند، طراحی فوق العاده خاص و مدرن آریزو است که حس یک خودروی لوکس را به سرنشینان می دهد. صندلی ها و فرمان چرمی، مانیتور تعبیه شده با دارا بودن قابلیت مسیریابی و مالتی مدیا، فرمان هیدرولیک و برقی از جمله قابلیت های مدرن آریزو هستند.
از دیگر نقاط قوت چری آریزو 5 می توان به مصرف سوخت نسبتا پایین آن اشاره کرد که برای یک خودرو در کلاس سدان جمع و جور مناسب است. آریزو 5 با دارا بودن مصرف ترکیبی 5.7 لیتر در هر صد کیلومتر آمار درخشانی از خود به جا گذاشته است.
شاید بتوان گفت که بزرگترین نقطه ضعف چری آریزو 5 ایمنی آن است. شرکت چینی در طراحی و تعبیه موارد ایمنی چندان عملکرد خوبی نداشته است. آریزو 5 با دارا بودن تنها 2 ایربگ در سمت راننده و سرنشین جلو عملکرد خوبی از خود ارائه نکرده است. همچنین هیچ قابلیت جانبی ایمنی برای جلوگیری از حوادث در این خودرو تعبیه نشده است.
ذکر این نکته ضروری است که آریزو یک خودروی مناسب سرعت های بالا نیست، پس عدم ایمنی بالای آن هم چندان با این موضوع در تضاد نیست!
قیمت
چری آریزو 5 در بازه قیمتی 400 تا 700 میلیون تومان بازار ایران عرضه می شود که باتوجه به مدل های آن بازه قیمتی متفاوتی پیدا می کند.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

قیمتی اجاره آریزو 5 در حالت بدون راننده مبلغ 880 هزار تومان در هر روز بوده که با مبلغ ودیعه 10 میلیون تومان امکان پذیر است. همچنین مبلغ اجاره این خودرو با راننده اختصاصی به صورت ساعتی درون شهری، کیلومتری برون شهری و ترانسفر فرودگاه امام محاسبه می شود. مبلغ اجاره درون شهری آن ساعتی 69 هزار تومان، کیلومتری برون شهری 3 میلیون و 900 هزار تومان و ترانسفر فرودگاه امام خمینی 390 هزار تومان است.
شایان ذکر است که برای اجاره این خودرو با راننده اختصاصی نیازی به هیچ گونه مدرک یا ضمانتی نیست.
شرایط ما برای ارائه این ماشین
چری آریزو 5 در کافه رنت به دو صورت اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده ارائه می شود. خدمات با راننده اختصاصی آن همراه با راننده ای مجرب صورت گرفته و حداقل زمان سرویس آن 10 ساعت است. در این حالت تمام خسارات ناشی از تصادف و جرایم رانندگی بر عهده راننده خواهد بود. اجاره آریزو 5 بدون راننده هم امکان پذیر است که در این صورت قادر خواهید بود حس رانندگی با این خودرو را تجربه کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 30 - 15
02149934