تجربه رانندگی با BMW i 330

بی ام و سری 3، یکی از پرطرفدارترین خودروهای شرکت BMW است که از سال 1975 تاکنون 9 نسل از آن به بازار عرضه شده است. 330 i یکی از خودروهای محبوب، با ظاهری قدرتمند و لوکس، از سری 3 است که در سال 2018 وارد بازار شد. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی این خودرو و همینطور نحوه اجاره آن از کافه رنت می پردازیم.

تجربه رانندگی با BMW i 330

شرکت BMW و خودروهای سری 3

برای شناخت و بررسی مدل i 330 نیاز هست که ابتدا کمی با شرکت سازنده و همچنین با خودروهای سری 3 آن آشنا شویم. بی ام و در سال 1916 با هدف تولید موتورهای هواپیما، توسط فرانتس یوزف بوب تاسیس شد. این شرکت تا انتهای جنگ جهانی، به تولید موتورهای هواپیما ادامه داد و با پایان جنگ جهانی دوم و تقاضای کم موتور هواپیما تغییر کاربری داد. از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون این شرکت مشغول تولید خودرو و موتورسیکلت است. با کسب موفقیت و تعلق سهم زیادی از بازار جهانی، موفق به خرید شرکت های دیگری از جمله مینی( بریتیش موتورز) و رولزرویس شد. شرکت بی ام و، طبق آخرین آماری که در سال 2015 منتشر شده، دوازدهمین تولید کننده ی بزرگ خودرو در دنیا بود. این شرکت اکنون در کشورهایی چون آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، انگلستان و آمریکا کارخانه ی تولید خودرو دارد. نشان کارخانه ی بی ام و، از پره های ملخی هواپیماها الهام گرفته شده که در واقع اشاره به پیشینه ی این شرکت دارد.

خودروهای سری 3

یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های بی ام و، خودروهای سری 3 هستند. خودروهای سری 3 بی ام و در دو مدل سدان و استیشن، از سال 1975 تا کنون تولید می شوند. خودروهای سری 3، تا کنون در 9 نسل تولید شده اند که بهترین سدان های موجود در بازار و پرفروش ترین مدل های شرکت بی ام و هستند. یکی از ویژگی هایی که سدان های سری 3 را مشهور کرد، سیستم تعلیق و تعادل آن ها بود. خودروهای سدانِ این سری، خودروهای جمع و جوری هستند که برای استفاده های خانوادگی و اسپرت، مناسب و از نظر قیمت نیز اقتصادی و معقول هستند.

BMW i 330 نمای پهلو

BMW 330i

مدل 330 آی، یکی از خودروهای سدان سری 3 شرکت بی ام و است که در سال 2016 به بازار خودروی جهانی معرفی شد. این مدل به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کرد و به یکی از خودروهای محبوب و پرفروش تبدیل شد. مدل 330i در واقع فیس لیفت و نسخه ی اصلاح شده ی i328 است که از نظر موتوری و ظاهری بهینه سازی شده است. این خودرو در واقع با همان موتور 2 لیتری i328 و کمی تغییرات تولید شد. این خودروها، مانند سایر خودروهای شرکت بی ام و، دارای طراحی ظاهری بسیار لوکس و زیبا هستند که ظاهری خشن و عضلانی دارند. علاوه بر طراحی زیبای بدنه، طراحی داخلی این خودرو نیز بسیار زیبا، با کیفیت و لوکس است. BMW 330i در رنگ های بسیار متنوعی در بازار موجود است که از رنگ های پرطرفدار می توان به سفید آلپاین، یاقوت سیاه، سفید معدنی و قرمز اشاره کرد.

مشخصات فنی BMW 330i

موتور این خودرو 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم 1998 سی سی است. نوع تنفس موتور توربوشارژ است که میزان بیشتری اکسیژن را نسبت به تنفس طبیعی در اختیار موتور قرار می دهد. انتقال نیرو در این خودرو توسط دیفرانسیل عقب صورت می گیرد و حداکثر قدرت آن، 252 اسب بخار با 350 نیوتن متر گشتاور است. این مشخصات موتور، نشان از قدرت بی نظیر این خودرو دارد و یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن است که این قدرت نسبت به قیمت خودرو(در کنار سایر فاکتورها)، اقتصادی و معقول است.
جعبه دنده ی BMW 330i هشت سرعته خودکار است. شتاب صفر تا صد آن 5.8 ثانیه است که با توجه به وزن 1459 کیلوگرمی آن، شتاب خوب و دسته بالایی محسوب می شود. حداکثر سرعتی که این خودرو دارد، 250 کیلومتر بر ساعت است.
این خودرو، با توجه به سیاست گذاری های اخیر دولت های اروپایی و همچنین استانداردهای جهانی، مصرف سوخت و تولید دی اکسیدکربن پایینی دارد. مصرف ترکیبی این خودرو 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر، مصرف شهری آن 7 لیتر و مصرف خارج از شهر آن 4 لیتر است. همانطور که اشاره شد میزان تولید دی اکسید کربن آن در هر کیلومتر، 136 گرم است. حجم باک این خودرو 60 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو6 است.

ایمنی

BMW 330i به لحاظ ایمنی نیز یکی از خودروهای مطرح است که نمره ی 5 از 5 را برای ایمنی توسط موسسه Euro-Ncap دریافت کرده است. از سیستم های حرفه ای ایمنی این خودرو می توان به کیسه های هوای سرنشین های جلو، عقب، کیسه ی هوای جانبی و پرده ای اشاره کرد. از دیگر امکانات کمکی راننده و ایمنی، می توان به رادار شناسایی عابر پیاده، رادار حرکت بین خطوط، رادار جلو و رادار نقاط کور اشاره کرد. در ادامه به ذکر چند مورد دیگر از امکانات ایمنی این خودرو اشاره خواهیم کرد:
کنترل ترمز در پیچ
نیروی کمکی و توزیع یکنواخت
کروز کنترل هوشمند
آینه های ضد انعکاس نور
سیستم پارک هوشمند
سیستم نمایش میزان فشار باد تایرها
و این موارد فقط تعدادی از قابلیت های مربوط به ایمنی خودروی BMW 330i هستند. یکی از موسساتی که در زمینه ی بررسی ایمنی خودروها، بسیار معتبر است، موسسه ی امریکایی IIHS است که به سخت گیری در بررسی هایش شهرت یافته؛ این موسسه نمره ی کاملی به 330i نداده و یکی از اشکالاتی که مطرح کرده نداشتن صندلی کودک است.

امکانات رفاهی و طراحی داخلی

BMW i 330 در جاده

خودروهای شرکت BMW به امکانات رفاهی و آپشن های فوق العاده زیاد و جذاب خود مشهور هستند و مدل 330i نیز این ویژگی را دارد. قبل از پرداختن به آپشن های این خودرو لازم است تا راجع به طراحی داخلی زیبای آن صحبت کنیم. داخل کابین، همان چیدمان سنتی شرکت بی ام و که در سایر خودروهایش هست، مشاهده می شود. اما این چیدمان و آرایش داخلی در عین سادگی بسیار لوکس، زیبا و مرغوب است. در ساخت قسمت های داخلی کابین، از متریال بسیار عالی مانند چوب، پارچه های زیبا روی درب و... استفاده شده است. از پلاستیک خشک به میزان خیلی کمی در طراحی این خودرو استفاده شده که این موضوع باعث می شود بعد از مدتی داخل کابین صدا ایجاد نشود.

فضای داخلی خودرو برای سرنشینان جلو، کاملا قابل تنظیم است و برای سرنشینان عقب نیز برخلاف برخی خودروهای ساخت شرق آسیا، کاملا جادار و راحت است. صندلی ها دارای چرم با کیفیت خوب، گرمکن و سرد کن، قرار گرفتن در 6 حالت مختلف، دارای قسمتی برای پر کردن فضای پشت زانوها و همچنین گودی کمر است که تجربه ی رانندگی بدون خستگی و بی نظیری در اختیار راننده می گذارند.

آپشن های BMW 330i

توضیح راجع به هر یک از آپشن های این خودرو، کار بسیار دشواری است. در این بخش ما قصد داریم در مورد جذاب ترین آپشن ها صحبت کنیم و چند مورد را هم فقط نام ببریم. خودروهای بی ام و، یکی از خودروها با آپشن های زیاد هستند که با این موضوع طرفداران زیادی را جذب کرده اند.
یکی از آپشن های پر طرفدار این خودروها در بین جوانان، سیستم صوتی فوق العاده با کیفیت آن ها است. سیستم صوتی این خودروها، برند هارمن کاردن و دارای 7 الی 9 باند با کیفیت عالی است که خروجی صدای این سیستم بسیار خوب و محبوب است. از دیگر موارد، می توان به نورپردازی زیبای داخل کابین و نمایشگر اطلاعات روی شیشه ی جلو اشاره کرد. همچنین شیفترهای پشت فرمان 330i بسیار مورد تحسین قرار گرفته اند که دارای هماهنگی خوبی با قسمت های فنی خودرو هستند. از دیگر آپشن های این خودرو می توان به موارد زیر اشاره کرد:
سنسور نور و باران
سانروف
دوربین عقب
دوربین جانبی 360 درجه
گرمکن فرمان، گرمکن و سردکن صندلی
سیستم های ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید
صفحه نمایش بزرگ
کروز کنترل هوشمند
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

تجربه رانندگی و مزایا و معایب 330i

• آخرین نمونه از این خودرو که وارد کشور شد، مدل 2018 آن است. این مدل در واقع نسل ششم است اما نسل هفتم آن نیز در سال 2019 تولید شده که وارد کشور نمی شود. این خودروها دارای سیستم پیشرانه ی حساسی هستند، لذا باید مراقب مواردی چون اصل بودن روغن موتور، مرغوب بودن نوع سوخت و... باشید. این خودرو دارای قدرت موتوری قوی و شتاب بالایی است. در کنار این قدرت موتوری، باید تعادل و آپشن های بسیار زیاد آن را اضافه کرد که این مجموعه به شما این اطمینان را می دهد که تجربه رانندگی با BMW 330i بسیار فوق العاده خواهد بود.

• یکی دیگر از موارد قابل بررسی برای این خودرو طراحی داخلی و خارجی زیبا و جذاب آن است. این شرکت خودرو سازی سعی کرده این خودرو در کنار وقار، ظاهری خشن و بدنه ای عضلانی و زیبا داشته باشد. می توان گفت این خودرو از نظر ظاهری همه پسند است. البته در مدل های جدید این خودرو، چراغ های جلو به جلوپنجره چسبیده اند که این موضوع مورد انتقاد قرار گرفته است.


• این خودرو به لحاظ ایمنی در جایگاه بسیار بالایی قرار گرفته و هنگام رانندگی با این ماشین در کنار احتیاط و رعایت قوانین، می توانید آسودگی خاطر نیز داشته باشید. از نظر راحتی نیز شرکت سازنده سعی کرده که آپشن های متفاوت زیادی در زمینه های مختلف دما، نور، کمک رانندگی و رفاهی را برای راحتی و لذت بیشتر شما فراهم کند. همچنین باید گفت که طبق نظر کسانی که رانندگی با این خودرو را تجربه کرده اند، BMW 330i دارای ویژگی های مثبتی چون نرمی و سیستم تطبیق پذیر خودرو با توجه به حالت های مختلف اسپرت واکو و همچنین سیستم تعادل خوب آن است.

• از انتقادهایی که به این خودرو می شود، تکراری بودن طراحی داخلی و خارجی آن نسبت به مدل های گذشته، حساسیت فنی و بالا بودن هزینه های تعمیرات و نگهداری در کشور قابل ذکر هستند.

BMW i 330 مشکی

قیمت BMW 330i

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، در حال حاضر فقط سری ساخت سال 2018 این خودرو در کشور موجود است. قیمت این خودرو هم اکنون در کشور بین 3 میلیارد و پانصد تا 4 میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

قیمت اجاره ما در کافه رنت

اجاره این خودرو در کافه رنت امکان پذیر و برای علاقمندان فراهم شده است. این خودرو فقط برای مراسم عروسی و به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده و اجاره خودرو با راننده ارائه می شود. قیمت این خودرو
• با راننده 2 میلیون و 700 هزار تومان
• بدون راننده 2 میلیون و چهارصد هزار تومان است.

شرایط ما برای ارائه BMW i330

همانطور که اشاره شد این خودرو فقط به عنوان اجاره ماشین عروس در اختیار شما قرار داده می شود. در شرایطی که خودرو را به همراه راننده اجاره نمایید هیچ مسئولیت و شرایطی برای اجاره این خودرو شامل حال شما نمی شود؛ اما در صورتی که بدون راننده این خودرو را اجاره کنید شرایطی از جمله:
• داشتن حداقل 20 سال سن
• داشتن گواهی نامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
• پرداخت ودیعه نقدی
• و ...
را باید داشته باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 41 - 24
02149934