تجربه رانندگی با BMW X3

X3از سری خودروهای کمپانی بی ام و است. این خودرو آلمانی جز پرطرفدارترین خودروهای کراس اوور در کل دنیا بوده که در کشور ما ایران هم فروش بالایی دارد. این خودرو ظاهر نسبتاً اسپرتی دارد به همین دلیل جوانان علاقه زیادی به رانندگی با آن دارند. BMW X3 در سال 2003 وارد بازار شد که در مقابل رقبای خود معایب نسبتاً بیشتری دارد که این عامل باعث می شود در کنار هم رده های خود رتبه پایین تری داشته باشد. در این قسمت به بررسی خودرو X3 و تمامی ویژگی های آن می پردازیم و اگر قصد خرید و رانندگی با آن را دارید با ما همراه باشید.

تجربه رانندگی با BMW X3

تاریخچه خودرو BMW X3

کمپانی BMW برای دیده شدن بیشتر خود در بازار جهانی خودرو اقدام به تولید کراس اوور نیمه لوکس کرد. میزان فروش این خودروسازی آلمانی با تولید ایکس 3 در جهان به خصوص در اروپا افزایش یافت به طوری که این مدل تا سال 2011 تولید داشت. نسل دوم این خودرو نیز در سال 2012 وارد بازار جهانی خودرو شد که ظاهری متفاوت با نسل قبلی خود داشت. این خودروها امکانات رفاهی بیشتری دارند و بیشتر شبیه نسل اول ایکس 5 هستند. نسل اول ایکس 3 در کشور ما ایران طرفدار زیادی داشت به همین دلیل قسمت عمده ای از بازار کراس اوورها را به خود اختصاص داده بود ولی با وارد شدن نسل دوم قانون جدیدی درباره محدودیت واردات خودرو وضع شد که این عامل باعث کاهش خرید و فروش آن ها شد.

رانندگی با BMW X3

در نگاه اول یک خودروی اسپرت و لوکس را خواهید دید که ظاهری نسبتاً متفاوت با سایر سری های ایکس دارد. این خودرو یک ماشین شهری است زیرا مانند بیشتر خودروهای شاسی بلند جثه خیلی بزرگی ندارد با این حال فاصله محوری خوبی دارد که باعث شده داخل کابین فضای زیادی در اختیار سرنشینان قرار بگیرد. قسمت داخل خودرو طوری طراحی شده است که کابین حالت شش ضلعی دارد و کنسول و تجهیزات به طوری قرار گرفته اند که تناسب خوبی بین آن ها برقرار است. هنگامی که سوار خودرو شوید با داخل کابین از جنس پلاستیک رو به خواهید شد که ممکن است فکر کنید کیفیت مطلوبی ندارد ولی این چنین نیست؛ چرا که پلاستیک به کار رفته فشرده سبک و بسیار مرغوب و با کیفیت است.
نمای داخلی BMW X3
اگر زمان زیادی با این خودرو رانندگی کنید با سواری نرم و فوق العاده آن رو به رو خواهید شد. در حین استارت و حرکت هیچ گونه صدایی به داخل کابین وارد نمی شود و شما در آرامش کامل خواهید بود. با این خودرو اگر در مسیرهای پر پیچ و خم حرکت کنید از مسیر لذت خواهید برد زیرا راننده و سرنشینان به هیچ وجه بالا و پایین جاده را حس نخواهند کرد. زمانی که ترمز می کنید متوجه سرعت و دقت آن می شود. وجود ترمز قوی ایمنی خودرو را بالا می برد و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری می کند.

مشخصات کلی ماشین BMW X3

ظرفیت مسافر: 5 نفر
تعداد درب: 4 نفر
حجم باک: 80 لیتر
موترو: 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور: 1994 سی سی
تنفس موتور: توربو شارژ
انتقال نیرو: دو دیفرانسیل
حداکثر قدرت: 245 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه
جعبه دنده: 8 سرعته خودکار تیپ ترونیک
حداکثر گشتاور: 350 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100: 6.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت
وزن: 1720 کیلوگرم
طول: 4648
عرض: 1880
ارتفاع: 1661
فاصله بین دو محور: 2809 میلیمتر
میزان مصرف سوخت در شهر: 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
میزان مصرف سوخت در خارج از شهر: 6.2 در هر صد کیلومتر
استاندارد آلایندگی: یورو 5
میزان تولید CO2: 169 گرم در هر کیلومتر

نمای جلو BMW X3

مزایای خودرو BMW X3

این خودروی آلمانی مزایای زیادی دارد که باعث می شود روز به روز به تعداد علاقه مندان آن افزوده شود. مهم ترین مزیتی که ایکس 3 دارد ایمنی بالای آن است به طوری که 5 ستاره ایمنی را از موسسه EURE NCAP دریافت کرده است. تجهیزات به کار رفته در این خودرو از جمله کمربندهای ایمنی پیش کشنده، دوربین 360 درجه، دوربین دید عقب، 6 عدد کیسه هوا، پشت سری های فعال، سنسورهای عقب و جلو، سیستم هشدار دهنده نقطه کور، سیستم ترمز اضطراری، رادار تصادف جلو، سنسور فشار باد تایر، کنترل کشش، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و ... باعث می شود تا ایمنی آن در سطح خیلی بالایی قرار بگیرد.
از مزیت دیگر BMW X3 می توان به مجهز بودن آن به سیستم چهار چرخ محرک xDrive اشاره کرد. بیشتر خودروهای همه رده ایکس 3 به این سیستم مجهز هستند ولی مانند BMW X3 کاربردی و هوشمند نیستند و عملکرد ضعیف ترین نسبت به این خودرو دارند. xDrive خودروی ایکس 3 از هرزگردی چرخ ها با پاسخ بسیار سریع جلوگیری می کند. در بیشتر مواقع سیستم xDrive بیشتر نیرو را به سمت محور عقب ارسال می کند به جز مواقعی که دیفرانسیل مرکزی قفل شود و نیرو بین دو طرف به صورت مساوی تقسیم شود.
نمای کناری BMW X3
یکی دیگر از مزیت های این خودرو تجهیزات و امکانات بسیار زیاد آن است که می تواند در مسیرهای مختلف باعث رانندگی لذت بخش تر شود. برخی از این امکانات عبارت اند از: حافظه صندلی راننده، چراغ شور، چراغ های ال ای دی، گرم کن صندلی های جلو، صندوق عقب برقی هوشمند، کروز کنترل هوشمند، هدآپ دیسپلی، سیستم اتوپارک، سقف پانوراما، گرم کن فرمان، سنسور باران، سنسور نور، شیفترهای پشت فرمان، سیستم صوتی حرفه ای، سیستم استارت بدون کلید، تهویه خودکار و...

معایب ماشین BMW X3

این خودرو نیز مانند همه خودروهای دیگر در کنار مزایا، معایبی نیز دارد که ممکن است برای برخی از افراد اهمیت زیادی داشته باشد. یکی از ایراداتی ایکس 3 دارد خشک بودن سواری و تکان های بیشتر نسبت به خودروهای رقیب خود است. این خودرو سواری خوبی دارد ولی اگر بخواهیم با خودروهای هم رده خود مانند لکسوس RX350 مقایسه کنیم خواهیم دید که ایکس 3 تقریباً خشک است. یکی دیگر از معایب این خودرو قیمت بالای قطعات آن است با ممنوع شدن برخی از واردات در صورت خرابی یکی از قطعه های ایکس 3 بسیار سخت پیدا می شوند و قیمت بالایی دارند.

قیمت خودرو BMW X3

همان طور که گفته شد واردات خودروهای خارجی در سال های اخیر ممنوع شده است و به همین دلیل قیمت آن ها روز به روز در حال افزایش است. BMW X3 نیز مانند سایر خودروهای خارجی قیمت بالایی دارد. در حال حاضر قیمت این خودرو از 730.000.000 الی 3.150.000.000 است که براساس میزان کارکرد و سلامتی موتور و کابین افزایش و کاهش پیدا می کند. اگر علاقه زیادی به خرید این خودرو دارید ولی بودجه محدودی دارید می توانید دست دوم این خودرو را خریداری نمایید زیرا قیمت پایین تری دارند.
BMW X3 مشکی

اجاره خودرو BMW X3

اگر علاقه زیادی به رانندگی و مسافرت با خودرو ایکس 3 دارید ولی به هر دلیل توانایی خرید آن را ندارید می توانید با قیمت خوبی از کافه رنت اجاره کنید. شما می توانید خودرو مورد علاقه خود را با شرایط نسبتاً راحتی رزرو کنید و از رانندگی با آن لذت ببرید.
میزان هزینه لازم برای اجاره BMW X3 به مدت 3 الی 14 روز 3280000 تومان و بیشتر از 14 روز 3220000 تومان برای هر روز است. مبلغ ودیعه ضمانت نیز برای این خودرو 100000000 تومان است. توجه کنید که اجاره خودرو با راننده به شرایط خاصی نیاز ندارد ولی اجاره خودرو بدون راننده شرایط خاصی دارد. فرد اجاره کننده خودرو باید حداقل 20 سال سن داشته باشد و همچنین وجود گواهی نامه رانندگی و کارت شناسایی الزامی است. برای گرفتن اطلاعات تکمیلی می توانید به سایت کافه رنت مراجعه نمایید.

دیدگاه شما

فرمول: 37 + 13
02149934