تاریخچه مرسدس بنز

تاریخچه مرسدس بنز

تقریبا تمام مردم جهان این ویژگی مشترک را دارند که اگر به آن ها گویید که نام چند برند معروف در زمینه محصول خاصی را نام ببرید، چند برند مشترک در اولین ثانیه ها به ذهن افراد می رسد. حال اگر از شما بپرسند که نام چند کمپانی مشهور خودروسازی را نام ببرید، چند کمپانی اولی که به ذهن تان می رسد چیست؟بی شک، مرسدس بنز اگر اولین نباشد، جز پنج اسم اولی است که به ذهن تان خطور می کند. اما چه چیزی مرسدس بنز را تا این حد و با این وسعت مشهور نموده است؟ ما در این مقاله قصد داریم تا تاریخچه مرسدس بنز از روز پیدایش آن تا به امروز را بیان کنیم و در پایان به معرفی پرفروش ترین و بهترین خودروهای این کمپانی بپردازیم.

شرکت خودروسازی مرسدس بنز به عنوان اولین کارخانه تولید اتومبیل جهان محسوب می شود کار خود را از سال 1926 به طور رسمی آغاز نموده است، اما پروسه ی تاسیس این کمپانی داستان مفصل و جالبی دارد که به اختصار به آن می پردازیم. اگر شما هم طرفدار پر و پا قرص این کمپانی هستید، باید به شما این نوید را بدهیم که اجاره خودرو یکی از راه هایی است که شما می توانید رانندگی با محصولات این کمپانی را تجربه کنید.

دایلمر و بنز

دایلمر و بنز

دایلمر و بنز از دانشمندان حوزه اتومبیل بودند و در پی اختراع خودرویی بودند که بتواند با استفاده از احتراق یک سوخت، حرکت کند. نکته جالب این است که این دو هم وطن، هیچ آشنایی ای با یکدیگر نداشتند و هر یک به کار خود مشغول بودند.

دانشمندان دایلمر و بنز

سر انجام در در سال 1880 میلادی پس از آنکه موتور دور بالا اختراع شد، این افراد تلاش کردند تا امکان نصب آن موتور دوربالا در اتومبیل های خود را مهیا کنند و همین عامل، خطوط حمل و نقل موتوری را استارت زد. این افراد دارای ارتباطات بسیار خوبی بودند و در همان سال توانستند تا با جلب اعتماد چندین سرمایه گذار از جمله شرکای خود، بودجه ی لازم برای راه اندازی خط تولید اتومبیل های ابداعی شان را تامین کنند و یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در تاریخچه مرسدس بنز می باشد.

DMG (دی ام جی)

DMG (دی ام جی)

دایملر پس از راه اندازی خط تولیدش با مهندس و طراح قدرتمندی به نام مایباخ آشنا شد و پس از مدتی شرکت Daimler Motoren Gesellschaft یا همان DMG را تاسیس نمود. DMG توانسته بود پیشرفت های مناسبی در زمینه ی اختراع اتومبیل داشته باشد. و سرانجام توانست در سال 1886 اختراع مهمی را ثبت کند و نام آن را به عنوان "پیشرانه ساعت پدر بزرگ" به کشور خود و دنیا معرفی کند. این اختراع در واقع کالسکه ای بود که بدون اسب حرکت می کرد و نیروی محرکه ی آن توسط یک موتور درون سوز تولید می شد.

دایلمر و مایباخ به همکاری بسیار خوبی دست یافته بودند و پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می نمودند. این دو سر انجام در سال 1889 توانستند اولین اتومبیل چهار چرخ که موتوری چهار زمانه داشت را اختراع کنند و آن را به مرحله تولید برسانند.

کمپانی DMG آنقدر عملکرد خوب و دقیقی داشت که پس از گذشت 5 سال توانست اولین اتومبیل قابل فروش خود را در سال 1901 و با همکاری مایباخ تولید کند و این اتفاق مهم را در تاریخچه مرسدس بنز به نام خود ثبت کند.

BENZ

لوگو BENZ

یکی از جذابیت های داستان پدید آمدن کمپانی مرسدس بنز این است که در سال های آغازین، تمامی پدیدآورندگان این کمپانی به صورت مستقل اما موازی در حال نوآوری و پیشرفت بودند. کارل بنز نیز پس از جذب سرمایه از شرکای خود، کارخانه کوچک خود به نام Benz & Cie را در شهر اشتوتگارت آلمان به ثبت برساند. بنز در سال 1888 توانست با سرمایه ای که همسرش برتا بنز در کارخانه ی او سرمایه گذاری کرده بود، اتومبیل Patent Motorwagen را به عنوان اولین خودروی رسمی جهان ثبت کند.

شاید برایتان جالب باشد که اجاره خودرو از خرید و فروش خودرو قدیمی تر است. همانطور که در تاریخچه اجاره خودرو گفتیم، با توجه به قیمت بالای خرید خودروها در اوایل قرن 19، مردم نسبت به اجاره خودروها اقدام می کردند.

اجاره بنز در تهران با قیمت مناسب

اگر یکی از طرفداران پر و پا قرص کمپانی بنز می باشید و علاقه مند هستید تا رانندگی با خودروهای این کمپانی را تجربه کنید، می توانید با اجاره خودروهای لوکس از سایت کافه رنت، از جمله محصولات شرکت مرسدس بنز استفاده کنید. اگر قصد رفتن به جلسه مهمی دارید و یا در شهری دیگر، بدون خودروی شخصی قرار دارید، می توانید در کافه رنت درخواست راننده با ماشین دلخوهتان را ثبت کنید و در زمان مقرر راننده به دنبال شما خواهد آمد.

امیل ایلینک

امیل ایلینک

نام یک تاجر اتریشی است که توانسته است نام خود را در تاریخ خودرو سازی جاودانه کند. آقای امیل یلینک در حوالی سال 1880 در شهر بادن واقع در نزدیکی شهر بزرگ وین زندگی می کردند. آقای یلینک مغز اقتصادی بسیار پویایی داشت و همیشه به دنبال سرمایه گذاری و کسب موفقیت های متعدد بود.یکی از علاقه مندی های اون در سرمایه گذاری، صنعت اتومبیل و به همین جهت نیز، در طی سفر خود به آلمان از کارخانه خودروسازی GMG دیدن کرد.

یلینک آنقدر از دیدن محصول شرکت دایملر شگفت زده بود که در همان روز، سفارش یک اتومبیل دایلمر با موتور دو سیلندر و قدرت 6 اسب بخار را نوشت. آقای ایلینک اتومبیل سفارشی خود را در اکتبر همان سال دریافت نمود، اتومبیل سفارشی دایلمر که 6 اسب بخار قدرت داشت، نیروی محرکه خود را توسط تسمه به چرخ ها انتقال می داد و حداکثر سرعتی که می توانست طی کند، 24 کیلومتر بر ساعت بود.

آقای یلینک به سرعت زیاد علاقه مند بود و حاضر بود برای آن پول زیادی بپردازد. او سفارش دو خودرو با قدرت بیشتری را به دایملر داد و این کمپانی در سپتامبر سال بعد آن، دو خودرو با قدرت 8 اسب بخار را تحویل آقای ایلینک دادند. این دو خودرو در تاریخ به عنوان اولین وسایل نقلیه با داشتن 4 سیلندر ثبت شدند.

نام مرسدس به بنز

آقای ایلینک و دخترش

در همان سال ها بود که آقای ایلینک صاحب فرزندی دختر شد و نام مرسدس که نامی اسپانیایی و به معنی مرحمت و زیبائی بود را بر روی دختر خود گذاشت. رفته رفته، همکاری امیل یلینک با شرکت دایلمر قوت گرفت و شروع به فروش محصولات دایملر در سطح دنیا می نمود. آقای ایلینک در سال 1899 وارد مسابقات اتومبیل رانی شد و نام مرسدس را روی تیم خود و ماشین های تیم گذاشت.

خرید و فروش خودروهای دایلمر توسط آقای ایلینک آنقدر قوت گرفت که در ماه آوریل سال 1900 آقای یلینک توافقانامه ای را با شرکت DMG به امضاء رساند که در مقابل اتومبیل ها و موتورهای این شرکت را به فروش برساند و نام مستعار یلینک نیز برروی اتومبیـــل ها گذاشته شود. علاوه بـــر آن، توافق کردند که نام مرسدس دایملر برروی اولین موتور تولید شده حک شود بدین ترتیب، تغییر نام بنز به مرسدس بنز در تاریخچه کمپانی مرسدس بنز ثبت شد.

مرسدس بنز در جنگ جهانی اول

مرسدس بنز در جنگ جهانی اول

با شروع جنگ جهانی اول بسیاری از شرکت ها دچار بحران شدند، شرکت بنز و دایملر نیز از این قاعده مستثنا نبودند. اوضاع آن ها روز به روز بحرانی تر می شد و سرانجام با مکاتبات انجام شده و برگذاری جلسات متعدد، تصمیم گرفتند که طی توافق نامه ای، هر کدام از شرکت ها تحت برند خود اما با سود مشترک با یکدیگر کار کنند.

این دو شرکت،در انجام تعهدات خود بسیار خوب عمل کردند و درمدت زمان کوتاهی، توافقنامه را کنار گذاشتند و به طور کامل باهم ادغام شدند. این دو شرکت ابتدا نام برند خود را دایلمر بنز نامیدند و با توجه به فوت دایملر بزرگ و کنترل کارخانه توسط پسران او، لوگوی شرکت را به رسم احترام و یادگار همان ستاره ی 3 پره ی قدیم نگه داشتند.

بنز قدیمی

با توجه به شرایط بحرانی جنگ جهانی و قدرت خرید پایین مردم ، دایملر بنز تصمیم گرفتند تا کار تولید اتومبیل هایی با سطح پایینتر و کامیون را آغاز کنند. تحت برند مرسدس بنز همکاری خود را آغاز کردند و به تولید اتومبیل و کامیون پرداختند.

مرسدس بنز در جنگ جهانی دوم

مرسدس بنز در جنگ جهانی دوم

اما در جنگ جهانی دوم و با توجه به شکست آلمان در جنگ، مرسدس بنز دچار بحران و رکود شدیدی شد اما طرح های که پیش از جنگ در سر داشت را رها نکرد و تا پایان جنگ جهانی دوم صبر. سرانجام پس از صلح و شکست المان ، مرسدس بنز از خودروی زیبا و لوکس خود به نام Mercedes Benz 300 رونمایی کرد. مرسدس بنز 300 با داشتن امکاناتی نظر ماشین تایپ، میز تحری، پرده و سیستم تلفن همراه و رادیو آنقدر لوکس بود که به ماشین شخصی صدر اعظم کشور آلمان تبدیل شد.

محل کمپانی مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز با داشتن حدود 170 هزار پرسنل و داشتن 30 کارخانه در سراسر دنیا، یکی از ابر قدرتان صنعت خودروسازی محسوب می شود. طبق آمار رسمی کشور آلمان، کمپانی مرسدس بنز در سال 2019 توانسته است با تولید 2.4 میلیون خودرو رتبه ی اول بیشترین تولید خودرو در این کشور را بدست آورد.

این کمپانی در سال 2020 نیز توانست با غلبه بر رقب دیرینه و هم وطن خود بی ام و و پس از کمپانی تویوتا در رتبه ی دوم ارزشمندی ترین خودروسازی های جهان قرار گیرد. اگر علاقه مند به تاریخچه ی برندهای خودروسازی هستید می توانید تاریخچه تویوتا را نیز مطالعه نمایید.

کمپانی مرسدس بنز

پرفروش ترین مرسدس بنزهای دنیا

ماشین های مرسدس بنز در کلاس های مختلفی ارائه می شوند که هرکدام از این کلاس ها دارای خصوصیات متفاوتی می باشند. اما در میان تمام این کلاس ها، سری E و C به ترتیب پرفروش ترین ها بنز در دنیا بوده اند. خودروهای E کلاس معمولا خودروهای سدانی می باشند که از لحاظ موتوری و ساختاری مانور بیشتری روی آن ها انجام شده است. اما خودروهای C کلاس را می توان یکی از لاکچری ترین خودروهای مرسدس بنز و لاکچترین خودروهای دنیا نامید. اما در لیست خودروهای بنز موجود در کافه رنت، تمامی کلاس های مرسدس بنز قرار دارند و دست شما برای انتخاب باز است.

مرسدس بنز C200

مرسدس بنز C200

مرسدس بنز C200 که از جدیدترین مدل های سری C کمپانی بنز در ایران محسوب می شود، از کلاس و وجهه ی خاصی برخوردار است و در هنگام عبور از خیابان ها، همه نظرها را به خود جلب می کند. این خودروی لوکس با توجه به امکانات رفاهی فوق العاده و فضای داخلی با ترکیبی از اسپورت و کلاسیک، طرفداران زیادی دارد .

مرسدس بنز سی 200 که به موتور 1800 سی سی مجهز است، با توجه به قابلیت توربو شارژ، توانایی تولید 184 اسب بخار را دارد که 0 تا 100 آن را تنها به 7.3 ثانیه می رساند. کمپانی بنز در طراحی موتور C200 آنقدر دقیق عمل نموده است که مصرف سوخت آن در حالت جاده ای تنها 5.2 لیتر می باشد و به دلیل این ویژگی های فوق العاده در بخش پیشرانه، اجاره بنز C200 برای تجربه ی یک سواری لذت بخش، مورد استقبال واقع شده است و برای کرایه خودرو بدون راننده گزینه ی مناسبی می باشد.

کمپانی مرسدس بنز در آپشن های C200 چیزی کم نگذاشته. سیستم صوتی Harmon Kardon، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان، خاموش شدن خودرو در هنگام ایست کامل، سنسور تشخیص دهنده سرنشین جلو، پایه شارژ موبایل، سیستم نور اتوماتیک، سقف پاناروما، صندلی های راحت برقی مجهز به گرم کن و سرد کن و سیستم کمکی پارک بخشی از امکانات رفاهی این خودرو می باشند.

اولین ماشین بنز در چه سالی ساخته شد؟

اولین خودروی ساخته شده توسط شرکت بنز، خیلی قدیمی تر از تاریخ تاسیس شرکت است.

«بنز پتنت موتور وگن» در واقع اولین خودرویی بود که توسط کارل بنز ساخته شد.

این دستگاه را نمی توان به معنای امروزی خودرو نامید چراکه در واقع کالسکه ای با سه چرخ بوده که بدون اسب حرکت می کرده است. این کالسکه برای حرکت خود از یک موتور گازسوز استفاده می کرده که کارل بنز آن را اختراع کرده بود.

کالسکه ساخت کارل بنز

این کالسکه، سال 1886 برای اولین بار تولید شد و تولید آن تا سال 1893 ادامه یافت. برای اینکه بهتر با این شرکت و محصولات آن آشنا شویم، با ما همراه باشید تا نگاه مختصری به زندگی و فعالیت افراد کلیدی این شرکت داشته باشیم.

مرسدس بنز S500

مرسدس بنز S500 در کافه رنت

مرسدس بنز S500 ششمین نسل از کلاس C کمپانی مرسدس بنز می باشد و در سال 2014 از آن رونمایی شده است. گران ترین تیپ این ماشین First Class نام دارد و که قسمت عقب ماشین، کنسول یکپارچه با میز تاشو دارد. بنز S500 به سیستم MBC مجهز است که می تواند مسیر پیشِ رو را آنالیز کند و در صورت مشاهده چاله و یا سرعت گیر، میزان تعلیق ماشین را بالا ببرد. موتور این خودرو 8 سیلندر با حجم 4663 سی سی می باشد و قدرت آن 455 اسب بخار است. ما اطلاعات کامل و دقیق در باره این خودرو را در معرفی مرسدس بنز S500 قرار داده ایم که شما می توانید ازآن استفاده نمایید.

این ماشین سرعت 0 تا 100 را در 4.8 ثانیه پر می کند و با توجه به موتور حجیم و پرقدرت، مصرف سوخت پایینی دارد. جدیدترین خودرو از این کلاس، مرسدس بنز کلاس S 2021 می باشد. با کلیک روی لینک زیر از قیمت خودروی بنز کلاس s مطلع شوید. همچنین برای اجاره بنز s500 میتونید به صفحه مربوطه مراجعه کنید .

مرسدس بنز E280

مرسدس بنز E280

مرسدس بنز E280 یکی از مدل های پرفروش و محبوب مرسدس بنز در سراسر دنیا می باشد که اصالت بنز در طراحی خارجی و داخلی آن به وضوح دیده می شود. این مدل از سری E در کشور ایران نیز طرفداران بسیاری دارد و با بهره بری از امکانات رفاهی فروش بسیار خوبی در بین خودروهای وارداتی را به ثبت رسانده است. این خودروی مدرن-کلاسیک با بهره وری از موتور 6 سیلندر با حجم 3000 سی سی، توانایی تولید 231 اسب بخار دارد.

این پیشرانه قدرتمند اما بسیار کم مصرف است و مصرف ترکیبی آن 7.1 لیتر می باشد. نکته قابل توجه این خودرو حرکت با دیفرانسیل عقب است و بدین ترتیب حداقل صدای موتور به اتاق وارد می شود. اگر مایل به اجاره بنز280 e هستید و می خواهید تجربه رانندگی قبل از خرید این خودرو را داشته باشید می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید .

کافه رنت

سایت کافه رنت

تمام مرسدس بنزهای پرفروش ای که از آن ها در این مقاله صحبت کردیم در سایت کافه رنت موجود می باشند و شما می توانید با مراجعه به سایت Cafeerent.com ، مرسدس بنز دلخواهتان را برای مدت زمان دلخواهتان اجاره کنید و از خدمات اجاره خودرو بدون راننده و اجاره خودرو با راننده بهرهمند شوید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 + 6
02149934