ماشین شاسی بلند هیوندا سانتافه

ماشین شاسی بلند هیوندا سانتافه

هیوندا سانتافه، محصول شرکت خودروسازی هیوندای کره ای است. این خودرو در کلاس اس یو وی، از سال 2000 تا کنون در حال تولید است.

تاکنون 4 نسل از این خودرو تولید شده است که با فروش و استقبال خوبی در بازار جهانی مواجه شد. طراحی ظاهری زیبا، ایمنی بالا، قیمت مناسب، اپشن های زیاد و قدرت موتوری قابل قبول، از جمله نقاط قوت این خودرو هستند.

محبوبیت کراس اوورها در سال های اخیر

در سال های اخیر، خودروهای کراس اوور و اس یو وی محبوبیت زیادی پیدا کردند. هرچند که این خودروها نه در کاربرد آفرودی عملکرد ایده آلی دارند و نه در سواری؛ اما دلیل محبوبیت این خودروها در واقع همه کاره بودن آن ها است.

از خودروهای کراس اوور می توان چندین استفاده هم زمان کرد چراکه در سواری، آفرود و حتی شتاب گیری، عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهند. البته شکل ظاهری بزرگ و با ابهت و همچنین جادار بودن آن ها یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن ها است.

با توجه به این محبوبیت بین مردم، شرکت های مختلفی به طراحی و تولید خودروهای شاسی بلند روی آورده اند. خودروی شاسی بلند سانتافه، محصول شرکت هیوندای کره ای نیز از جمله این خودروهای محبوب، برای جا نماندن از قافله است.

هیوندای

هیوندای یکی از بزرگ ترین خودروساز های آسیا و سومین خودروساز بزرگ جهان است. این شرکت در سال 1946 توسط چانگ جو یانگ تاسیس شد.

این شرکت تا سال 1960 تبدیل به بزرگ ترین شرکت خوشه ای کره جنوبی شد که اکنون دفتر مرکزی آن در سئول، پایتخت و بزرگ ترین شهر کره جنوبی است.

محصولات این کمپانی در دسته های مختلفی مانند خودروها ی لوکس، خودروهای تجاری، قطعات یدکی و... را شامل می شوند.

هیوندای موتورز، اکنون یکی از بزرگ ترین خودروسازهای جهان است و تا سال 2012 حدود 60 هزار نفر کارمند در سراسر جهان داشته است.

4 نسل هیوندای سانتافه

اولین بار این خودرو در سال 2000 رونمایی شد و پروژه ای برای رقابت با خودروهای اس یو وی ساخت فورد و مزدا بود.

این خودرو در کلاس کراس اوور های اندازه متوسط و به دو صورت موتور جلو محور جلو و موتور جلو، دو محوره طراحی شده است.

سانتافه در 4 نسل بین سال های 2001 تا 2019، در حال تولید است. این خودرو در کشور ما نیز محبوبیت بسیار بالایی دارد.

نام این خودرو از نام شهری در ایالت نیومکزیکو آمریکا گرفته شده است؛ در طی 4 نسل تولید شده، مدام این خودرو و امکانات آن بهبود یافته است.

نسل اول

نسل اول سانتافه، با رویکردی انقلابی و رقابتی، بین سال های 2001 تا 2006 تولید می شد.

این خودرو با استفاده از پلتفرم SM طراحی شد که البته در مدل های مختلفی با حجم موتوری متفاوت تولید می شد.

این خودرو دارای موتور چهارسیلندر خطی توربوشارژ و جعبه دنده 5 سرعته به دو صورت اتوماتیک و دستی است. سانتافه نسل اول، موتوری 6 سیلندر و با حجم 2.7 لیتری دارد.

سال 2005، نسخه بهبود یافته این خودرو تولید شد که قدرتمندتر و از لحاظ ظاهری نیز زیباتر شده بود.

این مدل فیس لیفت، 6 سیلندر و وی شکل و حجم موتور 3.5 لیتر داشت که با استقبال زیادی نیز رو به رو شد. این خودرو در کشورهای کره جنوبی، روسیه، مصر و فیلیپن مونتاژ می شد.

نسل اول هیوندای سانتافه

نسل دوم

هیوندای، نسل دوم سانتافه را از سال 2006 تا 2012 تولید کرد که نسبت به نسل اول دست خوش تغییراتی در ظاهر و قسمت فنی شده بود.

سانتافه نسل دوم، اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شد. این خودرو در آن زمان، قیمت مناسبی داشت و البته به دلیل مشخصات فنی و ظاهر زیبای آن، محبوبیت زیادی پیدا کرد.

سانتافه نسل دوم، به لحاظ اندازه، بزرگ تر و همچنین در طراحی داخلی و خارجی زیباتر شده بود. این خودرو جایزه بهترین خودروی سال 2008 موسسه کانسیومر ریپورتز را برنده شد.

در سانتافه نسل دوم، یک پیشرانه 3.5 لیتری و گیربکس 6 سرعته تعبیه شده بود که نسبت به نسل های قبل بهبود زیادی پیدا کرده بود.

همچنین این خودرو به لحاظ ایمنی نیز یکی از بهترین خودروهای سال بود.

نسل دوم هیوندا سانتافه

نسل سوم

این نسل، یکی از محبوب ترین خودروهای بازار داخل کشور شد و رکورد واردات را زد.

یکی از برتری های این نسل، طراحی خارجی زیبای آن بود که جلوپنجره، چراغ های کشیده و بدنه ی عضلانی از جمله خصوصیات زیبای ظاهری این خودرو محسوب می شوند.

موتور به کار رفته در نسل سوم سانتافه، اغلب چهار سیلندر خطی و توربوشارژ، با حجم موتور 2.4 لیتر بود.

این مشخصات فنی برای یک خودروی کراس اوور، مشخصات ضعیفی بود و همین امر باعث شد که انتقادهای زیادی به این خودرو شود. اما در نهایت این خودرو نیز مانند نسل های قبل، مورد استقبال قرار گرفت و جایزه بهترین مدل اس یووی سال را در آمریکا برنده شد.

نسل سوم هیوندای سانتافه

نسل چهارم

بهبودیافته ترین نسل سانتافه، نسل چهارم است چراکه تمرکز بسیار بیشتری روی رفع نواقص و بهبود عملکرد آن شد.

در تغییرات ظاهری آن تفاوت چندانی با نسل های قبل نمی بینیم اما مواردی از جمله کیفیت سواری، افزایش ظرفیت داخلی، بهبود عملکرد موتوری آن، نسبت به نسل های قبل ارتقا یافتند.

این خودرو از سال 2019 تا کنون در دو کشور کره جنوبی و آمریکا در حال تولید است. این خودرو با دو مدل فنی طراحی شده است.

مدل اول موتوری 2.4 لیتری، 4 سیلندر و با قدرت 185 اسب بخار و مدل دوم موتوری 2 لیتری، 4 سیلندر خطی توربوشارژ با قدرتی معادل 232 اسب بخار است. همچنین این خودرو دارای جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک است.

نسل چهارم هیوندای سانتافه

طراحی داخلی سانتافه

در بررسی طراحی داخلی سانتافه، به سراغ آخرین مدل آن می رویم. همانطور که پیش از این گفتیم یکی از دلایل محبوبیت خودروهای کراس اوور در سال های اخیر، امکان استفاده این خودروها در شرایط مختلف و همچنین جادار بودن آن هاست.

اولین موردی که هنگام ورود به سانتافه نیز با آن روبه رو می شوید فضای داخلی زیاد و راحتی آن است. این خودرو 3 ردیف صندلی را در خود جای داده که برای مسافرت و مسافت های طولانی، بسیار مناسب است.

با توجه به قیمت نه چندان بالای این خودرو، در طراحی داخلی آن از متریال مرغوبی استفاده شده است.

علاوه بر پلاستیک باکیفیت به کار رفته در جاهای مختلف، صندلی های مدرن و راحت، این خودرو دارای امکانات صوتی و تصویری قابل قبولی است.

در داخل کابین شاهد صفحه نمایش 7 اینچی، درگاه های مختلف و سیستم روشنایی خوبی هستیم.

طراحی داخلی سانتافه

طراحی خارجی سانتافه

اخرین مدل سانتافه، یکی از زیباترین طراحی ها را بین رقبا دارد. این خودرو به گونه ای طراحی شده که همزمان هم برای خانواده و هم برای علاقمندان به خودروهای اسپرت، جذاب است.

یکی از بیشترین مواردی که مورد توجه کارشناسان قرار گرفته، تاثیر خطوط کشیده شده روی بدنه و چراغ های کشیده ی این خودرو هستند که ظاهر جذابی به سانتافه داده اند.

البته جلوپنجره بزرگ و خاص، که امضای هیوندای است، را اصلا نمی توان در جذابیت این نسل نادیده گرفت.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی خارجی سانتافه نسبت به نسل های قبل توجه را جلب می کند، نوارهای کرومی است.

این نوارها دور پنجره ها و در قسمت های مختلف دیگر این خودرو به کارگرفته شده اند که ظاهر شیک تری را ایجاد می کنند. از دیگر موارد جذاب ظاهری، امکان سفارش سانتافه در 9 رنگ است.

طراحی خارجی هیوندا سانتافه

مشخصات فنی و آپشن های سانتافه 2019

مشخصات فنی

در این قسمت به مشخصات فنی می پردازیم که در بخش های قبل مورد بررسی قرار نگرفتند.

سانتافه، سطح امکانات فنی و ایمنی بالایی دارد. از جمله موارد فنی این خودرو می توان به سیستم نور بالای اتوماتیک، سیستم نمایش نقطه ی کور، دوربین 360 درجه و سیستم های کمک پارک اشاره کرد.

علاوه بر این موارد، این خودرو دارای سیستم خروج از خودرو به صورت امن است که اگر خودروهای کناری در حال عبور باشند، درها قفل می شوند و اجازه باز کردن درب را به سرنشین نمی دهند.

همچنین دارای سیستم رانندگی بین خطوط و پایش سطح هوشیاری راننده برای جلوگیری از خواب آلودگی و... است.

صفر تا صد سانتافه نسل چهارم، چیزی حدود 7 ثانیه اعلام شده است. این خودرو به صورت ترکیبی 9 لیتر سوخت مصرف می کند.

البته که نسبت به نسل های قبل، مصرف آن کاهش پیدا کرده است. حداکثر سرعت سانتافه، 210 کیلومتر است.

آپشن ها

از آپشن های این خودرو می توان به مواردی مانند استارت بدون کلید، دوربین دنده عقب، گرم کن آینه، گرم کن صندلی جلو و سیستم تهویه ی خودکار اشاره کرد. سانتافه 2019، یکی از خودروهای آپشنال بازار به حساب می آید که یکی از عوامل محبوبیت این خودرو است.

علاوه بر موارد ذکر شده، این خودرو دارای امکانی مانند کامپیوتر سفر، قطب نما، صندلی های چرم و سیستم صوتی قدرتمندی است.

سیستم صوتی این خودرو از کیفیت بالایی برخوردار است که 6 اسپیکر را دربرمی گیرد. همچنین سانتافه دارای سیستم مسیریابی، نمایش ترافیک، اندروید اوتو و اپل کارپلی است.

سخن آخر

هیوندای سانتافه، یکی از خودروهای محبوب و پرفروش شرکت خودروسازی کره ای، هیوندای موتورز است.

این خودرو در چهار نسل از سال 2000 تا 2019 و تاکنون در حال تولید است. این خودرو کراس اوور، دارای امکانات فنی و رفاهی بالا و قیمت قابل قبولی است. طراحی ظاهری زیبا و مدرن و ایمنی بالا از دیگر امکانات و برتری های این خودرو هستند.

اجاره هیوندای سانتافه از کافه رنت

خودروهای کراس اوور، مانند هیوندای سانتافه، از جمله خودروهای محبوب برای مسافرت و گردشگری هستند.

مجموعه کافه رنت، ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو در داخل و خارج کشور است که سانتافه نیز جزو محصولات ارائه شده این شرکت است.

کافه رنت، خدمات متفاوتی از جمله بیمه، ارائه خودرو در شهرهای مختلف، پشتیبانی و امداد جاده ای و... را به مشتریان ارائه می کند. از این شرکت انواع خودروهای اقتصادی و لوکس، خانوادگی و اسپرت را می توانید با قیمتی مناسب، اجاره کنید.

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 11
02149934