مقایسه هیوندای سانتافه نسل دوم با خودرو های هم رده

بسیاری از علاقه مندان به خودرو، به دلیل احساس ایمنی و راحتی بیشتر برای سرنشینان و قابلیت تردد در مسیرهای ناهموار طرفدار ماشین های سایز بزرگ و شاسی بلند هستند.

در ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان به علت افزایش تقاضا برای خرید این کلاس خودرویی محبوب و پرطرفدار، نمونه هایی از این اتومبیل های غول پیکر وارد بازار خودرو کشور شده است.

واردات و تولید ماشین های SUV یا شاسی بلندها به تازگی در ایران رقم نخورده است؛ از دهه 40 و 50 شمسی با مونتاژ جیپ واگونیز یا آهو توسط جیپ سازی ایران، این کلاس خودرویی به بازار کشور راه پیدا کرده بود.

در سال های گذشته، خودروسازان برای رفاه و ایمنی بیشتر سرنشینان، کاهش آلاینده های محیط زیست و تولید پیشرانه های قدرتمندتر اقدام به تولید ماشین های مدرن تر کرده اند.

لازم به ذکر است شما می توانید بهترین نمونه خودروهای شاسی بلند از معروف ترین برندهای خودروسازی را از فهرست مجموعه کافه رنت انتخاب و به اجاره خودرو مورد علاقه خود اقدام کنید.

هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و سانگ یانگ کایرون سه شاسی بلند کره ای هستند که در این مقاله، به بررسی و مقایسه آن ها می پردازیم. پس همراه ما باشید.

بررسی هیوندای سانتافه

بررسی هیوندای سانتافه

سانتافه، یکی از شاسی بلندهای تولید شده توسط خودروسازی کره ای هیوندای موتور است که از سال 2000 میلادی تاکنون روی خط تولید کارخانه جات این کمپانی قرار دارد.

خودروسازی هیوندای موتور، در سال 1967 توسط چانگ جو یانگ تاسیس شد؛ از سال 2008، هیوندای همراه با کیا موتورز از زیرمجموعه های این گروه محسوب می شوند.

این کمپانی موفق، صاحب بزرگترین کارخانه جات یکپارچه خودروسازی دنیا است که در شهر اولسان کره جنوبی واقع شده اند.

تولیدات شرکت هیوندای از طریق 6 هزار نمایندگی فروش آن که در 193 کشور جهان قرار دارند، عرضه می شوند.

امروزه این کمپانی، پس از شرکت های تویوتا و فولکس واگن، سومین گروه بزرگ تولیدی ماشین در جهان شناخته می شود.

سانتافه، یکی از محبوب ترین SUVهای تولید شده توسط هیوندای به شمار می رود؛ به همین دلیل تا به امروز برای رفاه بیشتر مشتریان، تغییرات بسیاری بر روی آن اعمال شده است.

نسل دوم سانتافه، از سال های 2007 تا 2012 در 3 تیپ مختلف SE، LX و GLS روانه بازار خودروهای جهانی شد. در این میان، سانتافه GLS اتومبیلی نام آشنا برای ایرانیان محسوب می شود.

مشخصات فنی هیوندای سانتافه

نسل دوم هیوندای سانتافه با حجم موتور 2.7 لیتری، به صورت 6 سیلندر خورجینی و 24 سوپاپه روانه بازار شد.

پیشرانه این اتومبیل، توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این نیروی خروجی توسط جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به هر دو محور ماشین منتقل می شود.

حداکثر سرعتی که می توانید با هیوندای سانتافه تجربه کنید، 180 کیلومتر بر ساعت است.

مصرف سوخت ترکیبی این اتومبیل در 100 کیلومتر، 9.8 لیتر است و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، 11.7 ثانیه زمان نیاز دارد.

طراحی ظاهری و داخلی هیوندای سانتافه

طراحی ظاهری و داخلی هیوندای سانتافه

با وجود اینکه بیش از یک دهه از طراحی این خودرو گذشته است اما نمی توان این نسل از هیوندای سانتافه را نازیبا دانست.

یکی از دلایل محبوبیت این ماشین در زمان عرضه، که تاثیر چشم گیری در فروش آن داشت، ظاهر ساده و در عین حال به روز در همان سال بود.

طراحان هیوندای با ایجاد خطوطی بر روی بدنه و کاپوت خودرو به آن حجم بخشیده اند.

جلوپنجره نسبتا کوچک و مشبک که با لوگو این کمپانی تزئین شده است، همراه با چراغ جلوهای کشیده بر روی سپر بزرگ و برآمده قرار دارند.

در قسمت پایین سپر، دریچه های تهویه هوا همراه با مه شکن های گرد و بزرگ نمای روبه رو این خودرو را تکمیل می کنند.

این دریچه ها همراه با رکاب های کناری و بخشی از سپر عقب به رنگ مشکی طراحی شده اند.

برآمدگی سپر، در بخش عقبی خودرو نیز دیده می شود که تنها در قسمت درب صندوق عقب برای باز و بسته شدن آن، فرو رفته شده است.

فضای داخلی کابین جادار و راحت است و مشکل ورود صدای محیط به داخل خودرو که در نسل اول وجود داشت، در این نمونه برطرف شده است.

امکانات رفاهی و ایمنی در هیوندای سانتافه

امکانات رفاهی و ایمنی در هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه علاوه بر سواری نرم و راحت و هندلینگ خوب دارای امکانات رفاهی و ایمنی متنوع و قابل قبولی است تا احساس آرامش را برای سرنشینان فراهم کند.

صندلی های این خودرو با روکش چرمی، قابلیت تنظیم برقی برای ردیف جلو و گرم کن تولید شده اند.

در این نسل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم دوگانه و گردش هوای مجزای صندلی های عقب نیز تعبیه شده است.

آینه ها در این اتومبیل برقی و دارای گرم کن هستند. همچنین برای تامین امنیت سرنشینان، 12 کیسه هوای ایمنی و کمربندهای پیش کشنده در هیوندای سانتافه قرار داده شده است.

سیستم کروز کنترل، سنسور باران، ترمز ضد قفل ABS، EBD و ESP، سیستم کنترل کیفیت هوا AQS، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی موجود در این ماشین محسوب می شوند.

بررسی کیا سورنتو

بررسی کیا سورنتو

کیا سورنتو(Kia Sorento)، یکی از شاسی بلند های سایز متوسط خودروسازی کره ای کیا موتورز است.

از سال 2002 تاکنون، به دلیل محبوبیت و استقبال خوبی که از آن شده است، همچنان روی خط تولید کارخانه جات این کمپانی قرار دارد.

شرکت کیا موتورز، یکی از زیرمجموعه های گروه هیوندای موتور و از بزرگترین سهام داران آن است. عنوان قدیمی ترین تولیدکننده خودرو در کره جنوبی، به این کمپانی تعلق دارد.

کیا موتورز هم اکنون در کشورهای مختلفی مانند ایالات متحده آمریکا، ویتنام، چین، کره جنوبی و اسلوواکی دارای 8 کارخانه تولیدی است.

این خودروسازی در زمینه تولید ماشین های سواری، اتومبیل های لوکس و وسایل نقلیه تجاری فعالیت می کند و محصولات آن به صورت گسترده به بازار خودروهای جهان عرضه می شود.

تاریخچه حضور این کمپانی در ایران، به اوایل دهه 70 و معرفی پراید برمی گردد. امروزه، تولیدات کیا موتورز توسط شرکت اطلس خودرو به کشور وارد می شود.

مشخصات فنی کیا سورنتو

نسل دوم کیا سورنتو، با پیشرانه ای 6 سیلندر خورجینی با 24 سوپاپ و حجم موتور 3.3 لیتری روانه بازار شد.

این موتور قدرتمند قادر است تا 241 اسب بخار قدرت و 307 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

سیستم انتقال قدرت 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک، این نیروی تولیدی را به دو محور خودرو می فرستد؛ قابلیت چهار چرخ محرک همراه با پیشرانه 6 سیلندر، این ماشین را به گزینه ای مناسب برای آفرود تبدیل کرده است.

کیا سورنتو نسل دوم، معادل 2000 کیلوگرم وزن دارد و می توان شتاب 0 تا 100 را با آن در 9.2 ثانیه تجربه کرد که متناسب با وزن آن، رقم قابل قبولی است.

سیستم سوخت رسانی آن به صورت انژکتوری است و مصرف سوخت ترکیبی سورنتو، 11.5 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

حداکثر سرعتی که می توان با آن طی کرد، 210 کیلومتر بر ساعت است.

طراحی ظاهری و داخلی کیا سورنتو

طراحی ظاهری و داخلی کیا سورنتو

طراحی ظاهری این خودرو آن را خشن نشان می دهد، ارتفاع کف اتاق از سطح زمین، گواه خوبی بر این موضوع است.

این نمای خارجی برای علاقه مندان به ماشین های شاسی بلند جذاب و گیرا جلوه می کند.

پوزه این خودرو رو به جلو طراحی شده است. چراغ جلوهای نسبتا بزرگ که از دو گوشه کشیده شده اند، در کنار جلوپنجره ای چهارضلعی و کوچک که با لوگو کیا مزین شده است، قرار دارند.

سپر بزرگ و برآمده مشکی رنگ همراه با مه شکن هایی گرد که بر روی آن قرار گرفته اند، نمای جلویی خودرو را تکمیل می کنند.

دور تا دور ماشین از جمله سپرهای جلویی و عقبی، گلگیرها و کنار درب ها با پوششی مشکی رنگ تزئین شده اند.

شیشه های کناری به صورت منحنی طراحی شده اند و در کنار آن ها شیشه ای کوچک تعبیه شده است.

سپر بزرگ و برآمده همراه با چراغ های ذوزنقه ای شکل در قسمت عقب این خودرو دیده می شوند.

یکی از اهداف تولید کیا سورنتو توسط این کمپانی، محصولی بزرگتر از کیا اسپورتیج بود تا نظر متقاضیانی که به دنبال شاسی بلندهای جادار و قدرتمند بودند را جلب کند.

کابین این ماشین ساده طراحی شده است؛ اما با توجه به سال ساخت این اتومبیل، متریال به کار رفته در آن از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی در کیا سورنتو

امکانات رفاهی و ایمنی در کیا سورنتو

امکانات رفاهی و ایمنی مناسب از دیگر ویژگی های مثبت این نسل از کیا سورنتو است.

این ماشین با صندلی های چرمی و قابلیت تنظیم برقی در 8 جهت برای راننده و تنظیم دستی برای صندلی شاگرد تولید شده است.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرم کن، سانروف، سنسور و دوربین عقب، اتولایت و... از جمله امکاناتی هستندکه در این خودرو یافت می شوند.

این نسل از سورنتو مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی، سیستم های ترمز و پایداری ABS، ESP و EBD، سنسور پارک و سیستم کروز کنترل است؛ همه این موارد برای امنیت سرنشینان در نظر گرفته شده است.

بررسی سانگ یانگ کایرون

بررسی سانگ یانگ کایرون

سانگ یانگ کایرون(SsangYong Kyron)، از سال 2005 تا 2014 توسط خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی در کلاس ماشین های SUV سایز متوسط تولید شد.

کمپانی سانگ یانگ، که در سال 1954 تاسیس شده است، به عنوان چهارمین شرکت بزرگ تولیدکننده خودرو در کره جنوبی به شمار می رود.

در نتیجه همکاری سانگ یانگ با کمپانی قدرتمند بنز در سال 1991، اولین شاسی بلند این خودروسازی به نام موسو(SsangYong Musso) طراحی و عرضه شد.

این شرکت، در طول سال ها فعالیت خود محصولات مختلفی مانند ماشین های سواری و وسایل نقلیه تجاری را تولید و روانه بازار خودروهای جهانی کرده است.

محصولات این کمپانی در سال های متمادی با ورود به کشور، با استقبال خوب مشتریان ایرانی روبه رو شدند و از ماشین های نام آشنا به شمار می روند.

سانگ یانگ کایرون در اصل جایگزینی برای موسو در نظر گرفته شده بود که در سال 2012 توسط شرکت رامک خودرو به ایران راه پیدا کرد.

مشخصات فنی سانگ یانگ کایرون

این ماشین با پیشرانه های مختلف به بازارهای جهانی عرضه شد اما مدل وارد شده به ایران، موتور 3.2 لیتری 6 سیلندر و 24 سوپاپه است.

پیشرانه کایرون توانایی تولید حداکثر 220 اسب بخار توان خروجی و 312 نیوتن متر گشتاور دارد.

این نیروی تولیدی به وسیله گیربکس 5 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک به دو محور خودرو منتقل می شود.

سیستم سوخت رسانی این ماشین، به صورت انژکتوری است و در هر 100 کیلومتر، 10.7 لیتر بنزین مصرف می کند. 188 کیلومتر بر ساعت، حداکثر سرعتی است که می توان با کایرون تجربه کرد.

سانگ یانگ کایرون، 2000 کیلوگرم وزن دارد و به همین دلیل اتومبیل چندان سریعی نیست؛ به همین دلیل، رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون در این خودرو، 16 ثانیه زمان می برد.

طراحی ظاهری و داخلی سانگ یانگ کایرون

طراحی ظاهری و داخلی سانگ یانگ کایرون

ظاهر این خودرو ساده و به دور از زرق وبرق است اما تا حدودی در طراحی اجزای آن، ناهماهنگی به چشم می خورد؛ این موضوع در نظر بسیاری از خریداران ایرانی خوشایند نبود و به همین دلیل علی رغم توانایی های فنی مناسب و امکانات قابل قبول، این اتومبیل در ایران به موفقیت چشم گیری دست نیافت.

بدنه این ماشین با خطوط مختلفی که بر روی آن ایجاد شده است، زاویه دار و حجیم دیده می شود. بر روی کاپوت، دو خط از کناره های شیشه جلو تا جلوپنجره آن کشیده شده است.

این جلوپنجره کوچک با چراغ جلوهای نسبتا بزرگ تضاد خوبی ایجاد کرده اند.

در قسمت زیرین، سپر بزرگ که با دریچه های تهویه هوا و مه شکن های کشیده تزئین شده است، به چشم می خورد.

در نمای جانبی، برآمدگی گلگیرها به خوبی دیده می شوند. بخش عقبی این اتومبیل یکپارچه به صورت برآمده طراحی شده است.

چراغ های عقبی مانند نمونه های جلو خودرو، بزرگ هستند.

امکانات رفاهی و ایمنی در سانگ یانگ کایرون

امکانات رفاهی و ایمنی در سانگ یانگ کایرون

به لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی، سانگ یانگ کایرون در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و به راحتی می تواند با خودروهای هم رده رقابت کند.

6 عدد کیسه هوای ایمنی، سنسور پارک و دوربین عقب، کروز کنترل، سیستم ترمزهای و پایداری(ABS، EBD، ESP، ARP)، آینه های هوشمند و حساس به نور، سیستم فرمان حساس به سرعت و... تنها تعدادی از امکانات ایمنی در کایرون هستند.

سیستم تهویه مطبوع در این اتومبیل، به صورت اتوماتیک و دارای قابلیت کنترل کیفیت رطوبت هوا است.

همچنین برای سرنشینان عقب نیز تهویه جداگانه تعبیه شده است.

صندلی ها با روکش چرمی همراه با گرم کن تولید شده اند؛ صندلی راننده در 8 جهت و سرنشین کناری در 4 جهت به صورت برقی تنظیم می شوند.

سانروف، تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی و دارای گرم کن، سیستم یخ زدایی شیشه های جلو و عقب از دیگر امکانات رفاهی کایرون است که می توان از آن ها نام برد.

مقایسه هیوندای سانتافه با کیا سورنتو

انتخاب میان سورنتو و سانتافه، انتخاب سختی خواهد بود زیرا با وجود شباهت بین آن ها، هر یک در مواردی بر دیگری برتری دارد.

هیوندای سانتافه، شاسی بلند مدرن با ظاهری مدرن تر و پویاتر از کیا سورنتو است که برای سفرهای بین شهری و درون شهری طراحی شده است.

در مقابل، کیا سورنتو را می توان نمونه واقعی یک SUV دانست که برای مسیرهای ناهموار و بیراهه گزینه مناسبی است و می توان با آن، یک آفرود هیجان انگیز را تجربه کرد.

طراحی هر دو خودرو متناسب با سال تولید آن ها، ساده و زیبا است اما سانتافه از نظر مشتریان، ظاهری اسپرت تر از کیا سورنتو دارد. از حیث امکانات نیز هر دو در یک سطح قرار دارند.

به لحاظ فضای داخلی، سانتافه به دلیل طول بیشتر، با اختلاف کمی رقیب خود را کنارمی زند اما هر دو ماشین، فضای کافی را در اختیار سرنشینان قرار می دهند و جادار و راحت هستند.

با مقایسه سانتافه با سورنتو متوجه می شویم که به لحاظ توانایی پیشرانه، هر دو قدرتمند هستند اما حجم موتور و نیروهای تولیدی توسط موتور کیا سورنتو بیشتر از سانتافه است.

مصرف سوخت بالا یکی از معایب مشترک بین این دو شاسی بلند محسوب می شود.

مقایسه هیوندای سانتافه با سانگ یانگ کایرون

در مقایسه سانتافه با سانگ یانگ کایرون اولین موضوعی که مطرح می شود، طراحی ظاهری است؛ همان طور که اشاره کردیم، ممکن است سانتافه در نظر خریداران زیباتر جلوه کند.

سانگ یانگ کایرون، قابلیت های آفرودی دارد و در مقابل، رقیب آن یعنی هیوندای سانتافه برای استفاده روزمره طراحی شده است.

از لحاظ پیشرانه، هر دو ماشین با موتور 6 سیلندر روانه بازار شده اند. سانتافه، توانایی تولید 190 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر گشتاور را دارد که این مقدار در کایرون، 220 اسب بخار توان خروجی و 312 نیوتن متر گشتاور است.

در نتیجه می توان گفت، سانگ یانگ کایرون از قدرت نسبتا بالاتری برخوردار است. کابین هر دو خودرو، فضای کافی و راحتی در اختیار سرنشینان قرار داده اند.

از نظر میزان مصرف سوخت و همچنین امکانات رفاهی و ایمنی، سانتافه و کایرون در یک رده هستند.

سخن پایانی

در این مقاله، سه شاسی بلند کره ای موجود در بازار ایران، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و سانگ یانگ کایرون را با یکدیگر بررسی و مقایسه کردیم.

SUVهای کره ای هر یک در مواردی بر دیگری برتری دارند. سانتافه از نظر خریداران به لحاظ طراحی ظاهری، نسبت به دو رقیب هم وطن خود زیباتر و اسپرت تر است.

کیا سورنتو و سانگ یانگ کایرون، هر دو برای مسیرهای ناهموار و بیراهه طراحی و تجهیز شده اند و سانتافه برای استفاده روزمره مناسب است؛ در این میان، برتری کیا سورنتو برای آفرود بیشتر از کایرون است.

انتخاب بین این سه خودرو، امری کاملا سلیقه ای است و شما می توانید متناسب با بودجه و معیارهای خود بهترین ماشین را تهیه کنید. برای اجاره سانتافه تنها کاری که باید انجام دهید تماس با ما و رزرو این خودرو است.

یکی از روش هایی که می توانید پیش از خرید یک اتومبیل، سواری آن را تست و تجربه کنید، اجاره خودرو از کافه رنت است.

این مجموعه، لیست متنوعی از ماشین های باکیفیت داخلی و خارجی را در کلاس ها مختلف خودرویی پیش روی شما قرار می دهد؛ بنابراین، می توانید با آسودگی خاطر انتخاب های گسترده ای داشته باشید.

دیدگاه شما

فرمول: 48 - 16
02149934