مقایسه اسمارت فور 4 با آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا

اسمارت فور 4

خودروهای ساخت کشورهای اروپایی در عرصه های مختلف، توانسته اند بازار بزرگی را از آن خود کنند و مشتریان بسیاری را نیز مجذوب کیفیت و کارایی بسیار بالای محصولات کمپانی خود نمایند.

خودروهای اسمات forfour، آلفارومئو جولیتا و رنو اسکالا از جمله خودروهای بسیار لوکس و با کیفیتی هستند که با خصوصیات بسیار ویژه و منحصر به فرد، در بازار جهانی خودرو، قد علم کرده اند.

در این مقاله، ابتدا به بررسی مشخصات کلی اسمارت فور 4 می پردازیم سپس وجه تمایز این خودرو را با سایر رقبا، بیان می کنیم.

اسمارت فور4 (forfour) خودروی اسمارت و کوچک شرکت آلمانی

اسمارت فور 4 که یکی از محصولات شرکت smart کشور آلمان است، در نمای خارجی و طراحی داخلی، شبیه به یک اسباب بازی در انیمیشن های دیزنی است.

رنگ و لعاب و طراحی منحنی و دایره ای شکل تمام اجزای داخلی، باعث می شود تا فکر کنید در یک شهر رویایی در سرزمین کودکی، در حال رانندگی هستید!

موتور اسمارت فور 4، 3 سیلندر خطی توربو شارژ 12 سوپاپه است و با یک جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه، نیروی تولید شده را به چرخ های عقبی، منتقل می کند.

حداکثر قدرت تولید شده توسط موتور این خودروی کوچک، 89 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن، 135 نیوتن متر است که برای خودرویی برای این سایز کوچک و جمع و جور، معقول به نظر می رسد.

از امکانات رفاهی و آپشن های ایمنی این خودروی خوش استایل کوچک می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • گرم کن صندلی جلو
  • تهویه اتوماتیک
  • فرمان تلسکوبی، قفل مرکزی، ایموبلایزر و کیلس
  • کروز کنترل
  • مجهز به سیستم صوتی JBL و دارای صفحه نمایش7 اینچی لمسی
  • ترمزهای ABS – EBD – HAS – BAS
  • شیشه بالابر برقی جلو و عقب
  • آینه های برقی مجهز به گرمکن
  • 6 کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب
  • دکمه کنترل سیستم صوتی تنظیم شده روی فرمان خودرو
  • صندلی های با روکش چرمی

وجه تمایز بین اسمارت فور4 آلمانی با آلفارومئو جولیتا ایتالیایی

آلفارومئو جولیتا ایتالیایی

در مقایسه بین سیستم فنی و موتور این دو خودروی اروپایی، آلفارومئو جولیتا ایتالیایی چند گام جلوتر قدم برمی دارد.

آلفارومئو، با موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و حداکثر قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن بر متر، از رقیب آلمانی خود در جاده های برون شهری، پیشی می گیرد.

از حیث طراحی کابین و نمای خارجی این دو خودرو، آلفارومئو جولیاتا، چهره ای شکیل تر دارد و سبک و سیاق طراحی های کلاسیک، در آن دیده می شود.

بر عکس، در اسمارت فور 4 که یک میکروکار است، طراحی تخم مرغی و دایره ای در اجزای مختلف خودرو به چشم می خورد که البته این سبک از خودروها نیز طرفداران خاص خود را دارند.

اگر بخواهیم کیفیت متریال به کار رفته در ساخت این دو خودرو را با یکدیگر مقایسه کنیم، رقیب آلمانی یعنی اسمارت فور 4، پیشتاز است و نسبت به آلفارومئو جولیتا ایتالیایی از وسایل و متریال مرغوب تری استفاده شده است.

آلفارومئو جولیتا ایتالیایی، از نظر امکانات رفاهی و آپشن های داخلی خودرو، بسیار بهتر عمل کرده است و تجهیزات بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

از جمله امکاناتی که در خودروی ایتالیایی آلفارومئو جولیتا به چشم می خورد و در رقیب آلمانی آن دیده نمی شود می توان به موتور توئین توربو مجهز به سیستم مولتی ایر، آلفا DNA (امکان انتخاب و تنظیم خودرو با شرایط رانندگی به دلخواه راننده: اسپرت، نرم و زمستان)، صفحه نمایشگر چند منظوره، سیستم Microhybrid Start and Stop و آینه های بیرونی برقی گرمکن دار فتوکرومیک حساس به نور با قابلیت تاشو برقی اشاره نمود.

امکانات ترمز و پایداری و ایمنی آلفارومئو نیز بسیار قوی تر از اسمارت فور4 آلمانی است.

سامانه کنترل دینامیک VDC که شامل ESP، ASR، HBA، MSR، CBC، DST، HHC، ABS، EBD، E-Q2، PreFill و AFS است، از آپشن های فوق‎ العاده این خودرو به شمار می رود.

در مقایسه میکروکار اسمارت فور 4 با رنو اسکالا، چه تفاوت هایی دیده می شود؟

رنو اسکالا

از منظر سیستم فنی و موتور، خودروی رنو اسکالا فرانسوی بسیار قوی تر از اسمارت فور 4 آلمانی طراحی شده است.

موتور خودروی هاچبک فرانسوی رنو اسکالا، 4 سیلندر 16 سوپاپه و تنفس طبیعی است.

حداکثر قدرت این خودرو، 143 اسب بخار و حداکثر گشتاور تولیدی آن که به چرخ های عقبی خودرو منتقل می شود، 195 نیوتن متر است.

از نظر کیفیت متریال به کار رفته، در ساخت اسمارت فور 4 نسبت به رنو اسکالا، از وسایل و متریال مرغوب تری استفاده شده است و این موضوع، از یک کمپانی آلمانی، خیلی دور از انتظار هم نیست.

در امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و همچنین سیستم پایداری رنو اسکالا، برتری چشمگیری دیده نمی شود و این خودروی فرانسوی، تقریبا مشابه رقیب آلمانی خود عمل کرده است.

اسمارت فور 4 آلمانی، آلفارومئو جولیتا ایتالیایی و رنو اسکالا فرانسوی در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر

اسمارت فور 4 یکی از خودروهای مدرن و فوق لوکس است که با تجهیزات و امکانات مناسب برای 4 نفر، یک خودروی درون شهری محسوب می شود و شاید برای سفرهای برون شهری با اعضای خانواده، گزینه مناسبی نباشد.

هر چند اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بسیار جمع و جور و خلاصه سفر می کنید، این خودرو می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

رنو اسکالا، در بسیاری از قطعات، مشابه با مگان است و از این حیث، نسبت به سایر رقبا که با محدودیت بیشتری وارد کشور می شوند، خیال شما را نسبت به تعمیر و نگهداری از خودرو آسوده تر می کند.

سخن پایانی

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به کسب تجربه رانندگی با خودروهای لوکس و مدرن هستید، با توجه به واردات محدود این سبک از خودورها در ایران، می توانید آن ها را از موسسه کافه رنت کرایه کنید.

کافه رنت، با تجربه حدود 10 ساله در زمینه اجاره خودروهای ایرانی و خارجی، خدمات و پشتیبانی 24 ساعته را به مشتریان خود ارائه می دهد.

دیدگاه شما

فرمول: 46 - 7
02149934