مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سورن

پژو 207 صندوقدار

پژو 207، یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که در بین جوانان، از محبوبیت بالایی برخوردار است و علاوه بر این، طرفداران زیادی در بین اقشار مختلف جامعه دارد.

این خودروی شیک و جمع و جور که از سال 1396 وارد بازار فروش شد، تا کنون رقبای داخلی و خارجی بسیاری را به خود دیده است و توانسته در بسیاری از موارد، از آن ها پیشی بگیرد.

در این مقاله، ابتدا برخی از مشخصات اصلی و بارز پژو 207 صندوقدار را بررسی خواهیم کرد، سپس به مقایسه آن، با اصلی ترین رقبای سدان داخلی می پردازیم.

مشخصات فنی و اصلی خودروی چشم گربه ای 207

موتور پژو 207 صندوقدار، 1.6 لیتری، 4 سیلندر و 16 سوپاپه و حجم آن،1587 سی سی است.

این خودروی خوش استایل، می تواند با تولید 105 اسب بخار قدرت در جاده ها، حرکت کند و به عنوان یک خودروی مناسب شهری و برون شهری، محسوب می شود.

حداکثر سرعتی که می توان با این خودروی فرانسوی در جاده ها به کمک دو جعبه گیربکس 4 دنده اتومات و یک جعبه دنده 5 سرعته دستی رانندگی کرد، 190 کیلومتر بر ساعت است.

شتاب 0 تا 100 این خودروی اصیل فرانسوی تولید داخل، حدود 12 ثانیه، برآورد شده است.

امکانات رفاهی و آپشن های ویژه پژو 207 صندوقدار

پژو 207 صندوقدار نمای پشتی

سیستم صوتی این خودرو، دارای امکانات مناسبی است که در بین خودروهای داخلی به عنوان یکی از آپشن های کم نظیر محسوب می شود.

نمایشگر آن، 7 اینچی لمسی و دارای 6 اسپیکر، دوربین عقب و نویگیشن است. همچنین دارای بلوتوث، تلویزیون، USB و دوربین شب است.

کروز کنترل، یکی دیگر از امکانات این خودرو است که در کمتر خودروی تولید داخلی، آن را مشاهده می کنید.

امکانات ایمنی پژو 207 صندوقدار شامل: دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای EBD و ABS است.

آینه های بغل پژو 207 صندوقدار، به صورت برقی تنظیم می شود و دارای گرمکن است که رانندگی در روزهای سرد و بارانی را راحت تر و ایمن تر می کند.

چراغ های مه شکن در جلوی خودرو و عقب آن نیز یکی دیگر از امکانات رفاهی این خودرو است.

خودروهای متعددی از محصولات شرکت های ایرانی وجود دارد که گزینه های بسیار مناسبی برای سفرهای درون شهری و برون شهری محسوب می شوند و امکاناتی نظیر پژو 207 را دارند.

موسسه کافه رنت، یکی از موسسه هایی است که می توانید متنوع ترین لاین خودروها را برای اجاره، در آن مشاهده کنید.

مقایسه پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس

تندر پلاس

در بررسی و مقایسه مشخصات فنی این دو خودرو با هم، تفاوت چشمگیری دیده نمی شود و هر دو، راندمان عملکردی مشابهی دارند.

از نظر طراحی ظاهری، پژو 207، بسیار موفق تر عمل کرده است و همین موضوع، موجب شده تا طرفداران بیشتری را به سوی خود جذب کند.

نکته حائز اهمیت در مقایسه این دو خودرو این است که در نمای ظاهری، تندر پلاس، جلب توجه نمی کند و زمختی آن، در بین مشتریان محبوبیت زیادی ندارد.

اما علی رغم تمام این موارد، کیفیت متریال به کار رفته در ساخت این خودرو، آن را به یکی از مهم ترین رقبای پژو 207 تبدیل کرده است.

به طور کلی، در مقایسه این دو خودرو، اگر به دنبال خودرویی باکیفیت بالا و بادوام هستید، تندر پلاس، گزینه بسیار مناسب تری برای شما خواهد بود.

اگر ظاهری شیک تر و خودرویی کم مصرف تر مدنظر شماست، قطعا پژو 207 صندوقدار، گزینه بهتری در مقایسه با تندر پلاس است.

مقایسه پژو 207 صندوقدار با دنا پلاس

دنا پلاس

در بررسی مشخصات فنی و کارایی سیستم موتور این دو خودرو، درمی یابیم که دنا پلاس، یک قدم جلوتر گام برمی دارد و ایران خودرو، در ساخت این محصول، قوی تر عمل کرده است.

علت عمده این تفاوت، این است که در دنا پلاس، یک پیشرانه EF7 به کار برده شده است که قدرت و شتاب خودرو را نسبت به پژو 207 صندوقدار در جاده های پراصطحکاک تر، بیشتر می کند.

در مقایسه طراحی داخلی و همچنین نمای بیرونی این دو خودرو، نمی توان هیچ کدام را بر دیگری برتری داد، چرا که هر دو ظاهری شیک و زیبا دارند. تنها وجه تمایز آن ها این است که شاید پژو 207، کمی اسپرت تر و خوش استایل تر به نظر برسد و دنا پلاس، ویژگی های یک خودروی کلاسیک را داشته باشد.

در بررسی امکانات و آپشن های دنا پلاس، پی می بریم که برخی از موارد ایمنی و یا رفاهی در این خودرو، به چشم می خورد اما، در در پژو 207 صندوقدار، دیده نمی شود.

به عنوان مثال، کیسه های هوایی جانبی، سانروف برقی، چراغ ولکام، تنظيم زاويه نور چراغ‏هاي جلو از داخل، قطعات دكوراتيو طرح چوب، تنظيم اتوماتيك كانال تهويه براي سرنشينان عقب، سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس)، آنتن سقفي جديد (Shark fin) به همراه سيستم پشتيباني از رهياب و شيشه هاي سولار (ضد اشعه مضر UV خورشيد) از جمله وجه تمایز امکانات رفاهی بین این دو خودرو است.

مقایسه پژو 207 صندوقدار با سمند سورن

سمند سورن

این دو محصول ایران خودرو، یعنی پژو 207 صندوقدار و سمند سورن، در رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند و هر یک، در برخی از خصوصیات، نسبت به دیگری، برتری چشمگیری دارند.

موتور و مشخصات فنی سورن، نسبت به پژو، یک پله جلوتر قرار دارد و با قدرت و پیشرانه مجهزتر، این خودرو را برای سفرهای برون شهری و جاده های دور و دراز، گزینه بسیار مناسبی کرده است.

در مقایسه آپشن ها و امکانات رفاهی این دو خودرو، تفاوت فاحشی به چشم نمی خورد و هر دو، تقریبا مشابه هم هستند.

نمای داخلی و خارجی پژو 207 صندوقدار، کمی شکیل تر و جوان پسندتر به نظر می رسد؛ در حالی که سورن، ظاهری خانواده پسندتر دارد.

از نظر ابعاد خودرو، سورن کمی بزرگ تر است و همین باعث می شود تا کابین آن، فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار دهد؛ بنابراین می توان به آن به عنوان یک خودروی مناسب برای سفرهای برون شهری نگاه کرد.

سخن پایانی

همان طور که بررسی کردیم، بین خودروهای پژو 207 صندوقدار با تندر پلاس و دنا پلاس و سورن، تفاوت زیادی وجود ندارد و همگی آن ها، دارای امکانات و سیستم فنی و قدرت موتور تقریبا یکسانی هستند.

بنابراین انتخاب بین این 3 خودرو، برای سفرهای برون شهری، کمی سلیقه ای خواهد شد و می توانید برحسب نیاز، یکی از این محصولات با کیفیت مناسب ایران خودرو را انتخاب نمایید.

حالا سوالی که پیش می آید این است که از کجا می توان خودروهای اقتصادی با پشتیبانی و شرایط مقرون به صرفه را تهیه نمود؟

کافه رنت، یکی از موسسات اجاره خودرو با شعبه های متعدد در ایران و کشورهای همسایه است که می توانید به راحتی در بین طیف گسترده ای از خودروهای لوکس و اقتصادی، انتخاب مناسب شرایط خود را داشته باشید و خودروی مدنظرتان را در هر مکانی که بخواهید تحویل بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 36 + 25
02149934