مقایسه مازراتی کواتروپورته با پورشه پانامرا و مرسدس بنز S500

مازراتی کواتروپورته

خودروی مازراتی کواتروپورته، یکی از خودروهای لوکس و تجملاتی است که می توان آن را در بازار داخلی مشاهده کرد.

خوشبختانه این خودرو و خودروهای مشابه آن، شانس این را داشتند که به ایران صادر شوند؛ اما متاسفانه تعداد آن ها کم و انگشت شمار است.

علی رغم اینکه مازراتی کواتروپورته یک خودروی لوکس و لاکچری محسوب می شود، ولی امکانات و تجهیزاتی که از یک خودرو با این قیمت انتظار می رود را ندارد.

هر چند در قدرت و شتاب آن در جاده ها هیچ شکی نیست و همانند یک عقاب تیزپا حرکت می کند.

همان طور که اشاره شد، خودروهای سدان لوکس در ایران، بازار محدودی دارند؛ پس با این حساب، تعداد رقبای آن نیز کمتر خواهد شد.

در ادامه این مقاله، برخی از رقبای سرسخت مازراتی کواتروپورته، نظیر خودروی لاکچری پورشه پانامرا و مرسدس بنز s500 را از نظر کیفیت و امکانات رفاهی تحلیل خواهیم کرد تا ببینیم کدام یک، پیروز میدان خودورهای لاکچری در ایران خواهند بود.

مازراتی کواتروپورته، عقاب ایتالیایی جاده ها

با اینکه خودروهای مازراتی ظاهری کاملا امروزی و طراحی شکیلی دارند، ولی متعلق به سال های اخیر نیستند و اولین نسخه از آن ‎ها در دهه شصت میلادی روی خط تولید رفت.

خودروی مازراتی کواتروپورته خوش نقش، اولین بار در سال 2010 در کشور ایتالیا طراحی و ساخته شد و روانه بازارهای جهانی شد.

موتور تنفس طبیعی این خودرو، 8 سیلندر 32 سوپاپه است و با حجم 4691 سی سی است و می تواند 440 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه قدرت و 490 نیوتن متر در 4750 دور در دقیقه، گشتاور تولید نماید.

با تمام این تفاسیر، می توان گفت که هنگام رانندگی با این خودروی جذاب، حس سواری با یک اسب تیزپا و تندرو جذاب را در جاده ها خواهید داشت و قدرت آن، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

جعبه دنده این رخش، 6 دنده خودکار Sequential است که شتاب 0 تا 100 را طی 5 ثانیه طی می نماید.

مصرف سوخت ترکیبی مازراتی کواتروپورته، چیزی حدود 15 لیتر برآورد شده است که با این حساب، می توان آن را در دسته خودورهای پرمصرف دسته بندی کرد که یکی از عیوب این خودرو است.

استاندارد آلودگی آن، یورو 5 است که می توان کمی چشم امید، به این میزان از مصرف سوخت آن داشت.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مازراتی کواتروپورته که شما را مجذوب خود خواهد کرد

امکانات رفاهی  مازراتی کواتروپورته

مازراتی کواتروپورته، در زمینه امکانات ایمنی، ترمز و پایداری، به عنوان یک خودروی تولیدی سال 2010، چیزی کم و کسر ندارد.

این خودرو، دارای کیسه های هوا برای سرنشینان جلو، پرده ای و جانبی و مجموعا 6 کیسه هوا است.

در خصوص سیستم پایداری و ترمز نیز دارای ترمزهای MSP - ASR - ABS - EBD - MSR – EPH است.

سیستم صوتی و تصویری آن نیز در برابر رقبای هم رده خود، یک سروگردن بالاتر است و امکانات بیشتری را به متقاضیان خود ارائه می دهد.

از جمله این امکانات، می توان به صفحه نمایش 7 اینچی، نویگیشن به همراه سیستم TMC Premium، USB و خروجی AUX، بلوتوث، پخش CD و MP3 به همراه 30GB حافظه داخلی، سیستم MMS و سیستم صوتی Bose به همراه دکمه های کنترلی روی فرمان که رانندگی را در سفرهای طولانی، لذت بخش تر می کند، اشاره کرد.

از دیگر امکانات رفاهی که منجر به راحت تر شدن رانندگی و تجربه یک حس خوب با مازراتی کواتروپورته می شود شامل: سنسور باران، سنسور پارک در عقب، سیستم ورود و خروج، سیستم تعلیق Skyhook و سیستم الکتریکی برای باز و بسته شدن در صندوق عقب و بازشدن درها است.

چراغ های مخصوص روز، چراغ های زنون و چرخی در پیچ ها، چراغ های LED در جلو و عقب، شستشوی چراغ های جلو، صندلی های جلو با تنظیم الکتریکی در 14 جهت و حافظه برای 3 نفر، کروز کنترل، شیفتر تعویض دنده و آینه های جانبی تاشو برقی، به همراه گرمکن، از دیگر امکانات رفاهی و تجهیزات این خودروی لوکس است که رانندگی با آن را آسان تر می کند.

تجهیزات مازراتی کواتروپورته، به همین جا ختم نمی شود و آپشن هایی نظیر آفتاب گیر شیشه های عقب، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو به همراه دو خروجی در عقب، شیشه های لمینتی و یخچال نیز در این خودرو، موجود است.

همچنین اگر نسخه سفارشی مازراتی کواتروپورته را اختیار داشته باشید، مواردی همچون تنظیم الکتریکی، ماساژور، گرمکن و تهویه صندلی های عقب و جلو، تهویه جداگانه برای سرنشینان عقب، آینه های الکتروکومیک و سیستم HomeLink نیز برای شما در خودروی لوکس مازراتی، تعبیه خواهد شد.

مقایسه مازراتی کواتروپورته ایتالیایی با پورشه پانامرا آلمانی؛ دو رقیب اروپایی در بازار داخلی

پورشه پانامرا

پورشه پانامرا آلمانی با موتور توربوشارژ، 8 سیلندری و 32 سوپاپه با حجم موتور 4806 سی سی، می تواند 400 اسب بخار قدرت و 502 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با یک حساب سرانگشتی می توان دریافت که پورشه پانامرا که حالت اسپرت نیز دارد، قدرت رانندگی و پیشرانه قوی تری نسبت به رقیب ایتالیایی خود دارد و از این رو، پیروز میدان است.

با این حساب، برای جاده های پرپیچ و خم و یا کوهستانی، پورشه پانامرا گزینه بهتری محسوب می شود؛ چرا که قدرت هندلینگ و سیستم تعلیق بهتری نسبت به مازراتی کواتروپورته دارد.

از نظر ظاهری نیز، هر دو جلوه شیک و چشمگیری دارند؛ اما اگر ظرافت و ایجاد نقوش را در نظر بگیریم، پورشه پانامرا پیروز خواهد شد؛ چرا که بسیار ظریف تر و با طراحی منحصر به فردتری تولید شده است.

از نظر طراحی کابین داخلی، مازراتی، دارای متریال ترکیبی، چوب، چرم و جیر است و از این نظر، کلاسیک تر است؛ اما برعکس، پورشه دارای طراحی های مدرن تر و اسپرت است و از این حیث، شاید برتری داشته باشد.

نمای داخلی پورشه پانامرا

در خصوص امکانات و تجهیزات رفاهی نیز نمی توان صراحتا عنوان کرد که کدام خودرو دارای امتیاز بیشتری است، هر کدام از آن ها دارای آپشن های منحصر به فردی هستند که برای متقاضی جذاب خواهد بود.

بنابر این توضیحات، این شما هستید که باید انتخاب کنید کدام یکی از این دو خودروی لوکس را برای رانندگی انتخاب نمایید و از تجربه سواری با آن در جاده ها لذت ببرید.

مقایسه مازراتی کواتروپورته با مرسدس بنز S500، دو رقیب سرسخت لاکچری از دو کشور همجوار

مرسدس بنز S500

مرسدس بنز S500 با موتور تنفس طبیعی، 8 سیلندر 32 سوپاپه و با حجم موتور 5461 سی سی، می تواند 387 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

در مقایسه نکات مربوط به سیستم فنی این دو خودرو، مرسدس بنز در جایگاه بالاتری قرار می گیرد؛ چرا که دارای سیستم تعلیق الکترونیکی و همچنین قدرت بسیار بالاتری است که از کمپانی بنز، چیزی جز این هم انتظار نمی رود. پورشه، دارای سامانه MBC است که همین امر، موجب می شود تا رانندگی با این خودرو، در روز و شب و یا جاده های کوهستانی، بسیار راحت تر باشد.

از حیث طراحی ظاهری، بحث بنز به میان است و صراحتا می توان آن را انتخاب کرد؛ ظاهری کاملا مدرن، خطوط بسیار ظریف و تماشایی! نمای داخلی کابین آن نیز همینطور است و نسبت به مازراتی کواتروپورته، بسیار مجهزتر و مدرن تر است و در همان نگاه اول، شما را مجذوب خود می کند.

نمای داخلی مرسدس بنز S500

امکانات و تجهیزات مرسدس بنز نیز دست کمی از مازراتی کواتروپورته ندارد و چه بسا در برخی موارد، از مازراتی نیز جلو بزند. از امکانات منحصر به فردی که در رقیب مرسدس بنز دیده نمی شود می توان به گرمکن فرمان، سیستم ماندن در لاین جاده، سیستم پارک کردن، صندلی گرمکن و سرد کن عقب و جلو، جعبه خنک نگهدارنده و رادار اشاره نمود.

سخن پایانی

شرایط اقتصادی و بازار بسیار گران قیمت خودروهای لوکس و وارداتی باعث شده است تا خریداری و نگهداری از این خودروها در ایران، کمی دشوار و یا سخت باشد؛ اما اگر تنها برای یک رویداد خاص و یا سفرهای دور و دراز بخواهید تجربه رانندگی با یک خودوری گران قیمت و مجهز را کسب کنید چه راهی باقی می ماند؟

قطعا جواب آن اجاره خودرو از یک موسسه باتجربه و با پشتیبانی عالی خواهد بود.

کافه رنت، موسسه اجاره خودرو، با تجربه 10 ساله و خدمات و پشتیبانی 24 ساعته، یکی از بهترین گزینه ها برای این امر است که با لاین متنوعی از خودروها، همراه شما در یک سفر به یادماندنی و یا یک رویداد خاص خواهد بود.

دیدگاه شما

فرمول: 32 + 3
02149934