مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین و هایلوکس دو کابین بلند

ایسوزو دو کابین دی مکس

وانت بارها یا به اصطلاح تخصصی، خودروهای با کلاس بدنه "پیکاپ"، چند سالی است که وارد عرصه بازار خودرو شده اند و متقاضیان خاص خود را دارند.

این خودروها، توانسته اند با ایجاد فضایی بزرگ تر از سواری، هم عملکرد وانت را داشته باشند و هم به عنوان خودورهای آفرودی، نقش ایفا کنند.

این کلاس از خودروها، قریب به 10 سال است که پا به بازار داخلی گذاشته اند و پس از آن، به عنوان خودروهای دست دوم، وارد شده اند. با این تفاسیر، تعداد و تنوع خودروهای پیکاپ، در داخل ایران، بسیار محدود است و نمی توان لاین مختلفی از آن ‍ ها را نام برد.

ایسوزو دی مکس، نیسان پیکاپ و هایلوکس دو کابین، از جمله مواردی هستند که در بازار داخلی وجود دارند.

اگر علاقه مند به کسب تجربه رانندگی با این غول های جاده ای هستید، در ادامه این مقاله، همراه ما باشید تا این خودروها را تحلیل و بررسی کنیم.

ایسوزو دو کابین دی مکس ژاپنی، در جاده های کویری و جنگلی ایران

شرکت ایسوزو که به تولید خودروهای سنگین معروف است، در بازار جهانی نیز اغلب با همین عنوان شناخته می شود.

ایسوزو ژاپنی، طی سال های 2002 تا 2012 علاوه بر تولید خودروهای سنگین معروف خود، شروع به تولید ایسوزو دی مکس پیکاپ کرد و در دو نسخه تک کابین و دو کابین، روانه خط تولید ماشین سازی نمود.

این خودروی خوش نقش، علاوه بر ژاپن، در کشورهای دیگری نظیر ایران نیز تولید شد.

در طی سال های 1392 تا 1394، ایسوزو دی مکس، زیر نظر گروه بهمن تولید شده و پس از آن، به دلیل وجود تحریم ها، نسخه های جدیدتری از این خودرو، وارد ایران نشده است.

ایسوزو دی مکس، با موتور توربو دیزل 4 سیلندر 16 سوپاپه، 2999 سی سی حجم دارد و می تواند 163 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور را با کمک 2 دیفرانسیل، انتقال دهد.

این خودروی آفرودی، با کمک جعبه دنده 5 سرعته، می تواند تا 170 کیلومتر بر ساعت، در جاده ها حرکت کند و شتاب 0 تا 100 تا در حدود 20 ثانیه طی نماید.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، حدود 8.5 لیتر برآورد شده است و از نظر استاندارد آلایندگی نیز مجوز یورو 4 را کسب نموده است.

نمای داخلی ایسوزو دو کابین دی مکس

از نظر آپشن ها و امکانات رفاهی نیز نمی توان انتظار زیادی از این خودرو داشت؛ چرا که از ساخت آن بیش از 1 دهه می گذرد.

با این حال، به دلیل اینکه از کیفیت متریال بسیار بالایی برخوردار است، هنوز هم متقاضیان خاص خود را دارد.

برخی از امکانات رفاهی این خودرو اصیل ژاپنی شامل: فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی تنظیم شونده برقی تاشو به همراه گرمکن، کروز کنترل، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و چراغ های مه شکن جلو و عقب اشاره کرد.

سیستم تهویه دستی، سیستم صوتی همراه با 4 بلندگو و نمایشگر سفارشی، خروجی برق 12 ولت و ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای از دیگر امکاناتی است که در این خودروی پیکاپ دیده می شود.

مقایسه ایسوزو دو کابین دی مکس با نیسان پیکاپ دو کابین، دو رقیب سرسخت باکیفیت ژاپنی

نیسان پیکاپ دو کابین

نیسان پیکاپ دو کابین، با موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر 16 سوپاپه، 2389 سی سی حجم دارد و می تواند 133 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور را با کمک 2 دیفرانسیل انتقال دهد.

این خودروی ژاپنی ساخت شرکت نیسان، می تواند با کمک جعبه دنده 5 سرعته به همراه کمکی، حداکثر 155 کیلومتر بر ساعت در جاده ها سرعت داشته باشد و شتاب 0 تا 100 را در حدود 12 ثانیه طی نماید.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، حدود 11 لیتر است و دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.

تا به این جای کار و با مقایسه سیستم فنی و موتور این دو خودرو، می توان دریافت که ایسوزو، چند قدم جلوتر است و با قدرت بیشتری در جاده ها حرکت می کند.

از نظر ظاهری و طراحی بدنه، هر دو خودرو تقریبا در یک جایگاه قرار دارند و صراحتا نمی توان گفت که کدام یک بر دیگری، برتری دارد.

در مقایسه طراحی کابین و جلوه های درون خودرو نیز هم ایسوزو و هم رقیب ژاپنی آن، نیسان پیکاپ، در یک سطح و هر دو دارای متریال خوب و باکیفیت هستند.

از حیث امکانات و آپشن های به کار رفته نیز بخواهیم به این دو خودروی پیکاپ نگاه کنیم، مورد قابل توجه و چشمگیری دیده نمی شود و تنها چند تفاوت جزئی، رخ نمایی می کند.

به عنوان مثال، ایسوزو مصرف سوخت پایین تر و در عین حال حجم باک بیشتری دارد که می توان آن را به عنوان تنها آپشن متفاوت و مهم این دو خودرو دانست.

رقابت نفس گیر و دشوار ایسوزو دو کابین دی مکس با هایلوکس دو کابین بلند

هایلوکس دو کابین بلند

تویوتا هایلوکس پیکاپ، با موتور تنفس طبیعی 4 سیلندر 16 سوپاپه، با حجم موتور 2694 سی سی، می تواند حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور را با کمک 2 دیفرانسیل انتقال دهد.

تویوتا هایلوکس، با کمک جعبه دنده 5 سرعته می تواند همچون عقابی تیزپا تا 170 کیلومتر بر ساعت در جاده ها حرکت کند و شتاب 0 تا 100 را در 11 ثانیه، طی نماید.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، حدود 11 لیتر در هر 100 کیلومتر محاسبه شده است و برای خودرویی با این هیبت و عظمت، منطقی و استاندارد به نظر می رسد.

با این حساب، از نظر فنی و قدرت، تفاوت چندانی بین این دو رقیب دیده نمی شود.

سامانه تعلیقی که در تویوتا هایلوکس دو کابین بلند تعبیه شده است، باعث می شود تا هایلوکس، برای آفرود بسیار مناسب باشد و هندلینگ متفاوت و خوبی را به راننده ارائه دهد که این مورد، در ایسوزو دو کابین دی مکس، به چشم نمی خورد.

اگر بخواهیم نگاهی به ظاهر و طراحی این دو خودرو بیندازیم، می توان گفت که هایلوکس پیکاپ، در رتبه بالاتری نسبت به ایسوزو قرار دارد.

طراحی ظریف تر و بهتر چراغ ها، نقوش روی بدنه، نحوه قرارگیری پنجره جلویی، رینگ های بزرگ تر و باشکوه تر همگی ظاهر چشم نوازتری را به هایلوکس می دهند که نظیر آن در ایسوزو دیده نمی‎ شود.

کابین این دو خودرو نیز در رقابت تنگاتنگی نسبت به یکدیگر قرار دارند و نمی توان گفت کدام یک در جایگاه بالاتری قرار دارد؛ چرا که هر دو از متریال باکیفیتی برخوردار هستند.

در بررسی آپشن ها و امکانات، تویوتا هایلوکس یک سر و گردن از رقیب خود بالاتر قرار می گیرد.

امکانات رفاهی هایلوکس، بسیار بیشتر از ایسوزو است که این مورد، در قیمت خودرو نیز به صورت واضحی دیده می شود.

با اینکه هایلوکس سیستم کروز کنترل ندارد، اما با کمک سیستم تعلیق بسیار حرفه ای خود نه تنها خلا وجود آن را پر کرده است، بلکه در خصوص پایداری، بسیار بهتر از رقیب خود، عمل کرده است.

فرمان هیدرولیک، گرم کن شیشه عقب تایمردار، برف پاک کن تناوبی، گل پخش کن، کولر با دریچه عقب، صفحه نمایش اطلاعات و صفحه نمایش دمای بیرون، نمونه ای از آپشن هایی است که در هایلوکس تعبیه شده است.

سخن پایانی

خودروهای کامپکت ژاپنی که معرفی شده اند، همگی جزو بهترین های بازار داخلی ایران هستند.

همان طور که اشاره شد، وجه تمایز متفاوت و بسیار چشمگیری در بین آن ها دیده نمی شود و همگی از حیث سیستم فنی، در جایگاه های نزدیک به هم، قرار گرفته اند.

البته می توان گفت که هایلوکس، از نظر امکانات رفاهی و آپشن های داخل کابین، کمی تخصصی تر عمل کرده است و خدمات بیشتری را به راننده و سرنشینان ارائه می دهد.

اگر به سفر در دل طبیعت های ناهموار جنگی و یا کوهستانی علاقه مند هستید و خودروی آفرود شخصی ندارید، هیچ جای نگرانی نیست.

کافه رنت، موسسه اجاره خودرو، در کنار شماست تا خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما و خانواده و دوستانتان به ارمغان بیاورد.

دیدگاه شما

فرمول: 35 + 21
02149934