مقایسه چری تیگو ie 5 با هایما S5 و جک S5

چری تیگو ie 5

خودروهای کراس اوور، از محبوب ترین استایل های خودرو در بین جوانان و حتی افراد مسن تر هستند.

این سبک از خودروها، به دلیل لوکس بودن و همچنین داشتن فضای کافی، برای مراسم های خاص که نیاز است بسیار فاخر حاضر شوید و یا حتی برای مسافرت های خانوادگی، بسیار مناسب هستند.

با اینکه خودورهای کراس اوور طرفداران بسیاری در بازار ایران دارند، اما متاسفانه خودروسازان داخلی هنوز خط تولیدی برای آن، ندارند.

با این حساب، پای خودروهای خارجی به ایران باز شده است تا جای خالی این خودورها را در بازار پر کنند.

در این میان، خودورسازهای آسیایی، نظیر کشور چین، تولیدات متعدد و متنوع خود را به ایران صادر می کند و طرفداران خاص خود را نیز دارد.

در ادامه، تعدادی از خودروهای کراس اوور محبوب مانند چری تیگو ie 5، هایما S5 و جک S5 را تحلیل خواهیم کرد و هر کدام را با هم مقایسه و به ذکر مزایای آن ها می پردازیم.

چری تیگو ie 5، از چین تا مدیران خودرو ایران

چری تیگو ie 5، یک خودوری کراس اوور ساخت چین است که در سال 2014، طراحی و تولید شده است.

یکی از دلایلی که باعث شده است این خودرو، از محبوبیت بالایی در بازار داخلی برخوردار باشد این است که مدیران خودرو، شرایط اقساطی متفاوتی را برای فروش چری تیگو ie 5، در نظر گرفته است.

این خودوری چینی، دارای کیفیت متریال مطلوب و کابین بسیار جادار است و به همین دلیل، یک خودروی خانوادگی و بسیار مناسب برای سفر محسوب می شود.

مشخصات فنی خودروی محبوب چینی چری تیگو ie 5

چری تیگو ie 5، دارای 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم موتور 1971 سی سی است که برای یک خودروی کراس اوور با این ابعاد، کمی ضعیف به نظر می رسد و این مورد، در سواری های بین شهری کاملا مشهود است.

موتور این خودور، تنفس طبیعی است و با حداکثر قدرت 139 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن بر متر می تواند در جاده ها، رخ نمایی کند.

حداکثر سرعتی که می توانید با این خودور، در جاده ها طی نمایید چیزی حدود 165 کیلومتر بر ساعت است.

شتاب تست شده 0 تا 100 چری تیگو نیز معادل 13 ثانیه است که در مقایسه با رقبا، متوسط عمل می کند.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو، چیزی حدود 9 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که در بین رقبا و خودورهای مشابه، کمی پرمصرف تر به حساب می آید.

چری تیگو ie 5، توانسته است استاندارد آلایندگی یورو 5 را کسب کند و از موسسه CNAP نیز 5 ستاره استاندارد امنیت را دریافت نماید.

امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو ie 5

امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو ie 5

چری تیگو، در سال های متمادی با آپشن های رفاهی متفاوت، روانه بازار داخلی شده است و در نسخه IE، این خودور با پکیجی کامل و متنوع از امکانات، تولید شده است.

سیستم ورود این خودور، بدون کلید و دکمه ای است.

سیستم صوتی و تصویری این نسخه از چری تیگو، دارای کامپیوتر سفری، بلوتوث، نمایشگر 10 اینچی مجهز به رهیاب ماهواره ای، USB، سیستم چند رسانه ای با قابلیت اتصال مستقیم به موبایل و کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان است.

از دیگر امکانات رفاهی و آپشن های این خودرو، می توان به سانروف، رینگ 17 اینچی، صندلی های با روکش چرمی مرغوب، سیستم تهویه خودکار، گرمکن صندلی های جلو، چراغ های رانندگی در روز LED و غربیلک فرمان با روکش چرمی، اشاره نمود.

این خودور، دارای 4 کیسه هوای جلو و جانبی برای سرنشینان جلو است که به نظر می رسد در این مورد، کمی متوسط عمل کرده است؛ اما برعکس، برای سیستم پایداری و ترمز، بسیار کامل و فول پکیج است.

چری تیگو ie 5، دارای ترمز دیسکی در جلو و عقب و ترمزهای ABS – EBD – ESP – ASR – DTC – HHC EBA است که باعث می شود به لحاظ ایمنی، از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار باشد.

امکاناتی نظیر دوربین عقب داینامیک، کروز کنترل، سنسورهای پارک جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، آینه های جانبی تاشوبرقی مجهز به گرمکن و همچنین آینه وسط الکتروکرومیک نیز باعث شده تا رانندگی با این خودوری کراس اوور، بسیار راحت تر و لذت بخش تر باشد.

مقایسه هایما s5 با جک s5

هایما S5 توربوشارژ چینی

هر دو این خودروها از محصولات کشور چین هستند؛ با این تفاوت که هایما S5 یک سال دیرتر وارد بازار خودرو شد و در ایران نیز با همکاری شرکت ایران خودرو خراسان، روی خط مونتاژ رفت.

از لحاظ امکانات رفاهی و تجهیزات، چری تیگو ie 5 و هایما S5 تفاوت های چشمگیری با یکدیگر ندارند و برخی از آپشن ها، در یکی موجود است و دیگری امکانات برجسته دیگری دارد و از این لحاظ نمی توان گفت کدام خودور پیروز میدان است.

به عنوان مثال، هایما S5 دارای 6 عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو و عقب و جانبی است در صورتی که چری تیگو ie 5 تنها 4 کیسه هوایی دارد.

در عوض، چری تیگو ie 5 در سیستم ترمز و پایداری کمی پیشرفته تر عمل کرده است و دارای امکانات بیشتری نسبت به این مدل از هایما است.

در مورد دیگر امکانات رفاهی نیز مقایسه به همین ترتیب پیش می رود و این متقاضی است که تصمیم می گیرد کدام خودرو را برای رانندگی در جاده های درون شهری و یا مسافرت به همراه خانواده، انتخاب نماید.

از لحاظ طراحی ظاهری نیز هر دو، به صورت کراس اوور طراحی شده اند و اندازه و حجم قابل توجهی دارند، هرچند که هایما S5 از نظر ابعاد، کمی بزرگ تر به نظر می رسد.

در مجموع اگر بخواهیم این دو خودروی چینی را با یکدیگر مقایسه کنیم، چری تیگو ie 5 برتری قابل توجهی نسبت به هایما دارد.

سبک خطوط روی خودرو و استایل آن ها، طراحی داخلی کابین و رنگ های به کار رفته در چری تیگو ie 5، بسیار شکیل تر از هایما S5 است و ظاهر لوکس و لاکچری تری را به آن می دهد.

هایما S5، دارای یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، با حجم 1497 سی سی و توربو شارژ است.

حداکثر قدرت آن، 161 اسب بخار و حداکثر گشتاور خودرو، چیزی حدود 223 نیوتن بر متر است.

بنابراین، می توان نتیجه گرفت که هایما، دارای سیستم پیشرانه قدرتمندتری نسب به چری تیگو است.

در عوض، نقطه ضعفی که در گیربکس هایما وجود دارد باعث شده است تا رانندگی با چری تیگو ie 5 و هندلینگ آن، راحت تر و لذت بخش تر باشد.

جک S5،

خودروی جک S5، در بین ایرانیان از محبوبیت بالاتری نسبت به چری تیگو برخوردار است و دلیل عمده آن نیز هندلینگ بسیار بهتر است که موجب لذت بخش ترشدن رانندگی با آن می شود.

به لحاظ جلوه های ظاهری و طراحی های داخلی، هر دو خودرو تقریبا در یک جایگاه قرار می گیرند و ظاهر شکیل و زیبایی دارند.

جک S5، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و با حجم 1997 سی سی دارد و تنفس آن توربوشارژ است و حداکثر قدرت آن، 174 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 265 نیوتن بر متر است.

با اینکه جک، حجم موتور برابری با چری تیگو دارد؛ اما به دلیل اینکه قدرت بیشتری نسبت به چری تیگو تولید می کند، باعث می شود مصرف سوخت جک کمتر باشد و شتاب 0 تا 100 را در ثانیه های کمتری طی نماید.

گیربکس چری تیگو 5 ie، از نوع CVT و برای خودرو جک S5، 6 سرعته دستی یا اتوماتیک دوکلاچه است.

با این تفاسیر، جک از چری تیگو، قدرتمندتر عمل می کند و دارای پیشرانه ای با عملکرد بهتر است.

در مقایسه امکانات و آپشن های این دو خودرو، رقابت بسیار تنگاتنگ می شود و نمی توان به طور قطعی یکی از آن دو را از دیگری، برتر دانست.

سخن پایانی

همانطور که در توضیحات بالا اشاره شد، این 3 خودرو از نظر فنی و یا امکانات رفاهی، بسیار مشابه هم هستند و تنها در جزئی ترین موارد با یکدیگر تفاوت دارند. هر 3، از خودروهای خط تولید چین هستند و در شرکت های خودروسازی ایرانی، مونتاژ می شوند.

بنابراین تفاسیر، انتخاب بین این خودورها، کاملا سلیقه ای خواهد بود و برحسب نیاز شما در شرایط خاص، هر کدم از آن ها می توانند خودوری مناسب شما باشند.

اگر به دنبال این هستید که برای یک مراسم خاص و یا حتی برای سفرهای خانوادگی و دوستانه خود از رانندگی با یک خودروی کراس اوور لذت ببرید، کافه رنت کنار شماست.

کافه رنت، یک موسسه کرایه خودرو با شعبه های متعدد در ایران و کشورهای همجوار است که با شرایطی استثنایی و خدمات 24 ساعته، خودروی مورد نظرتان را برای یک رویداد خاص و مهیج در اختیار شما قرار می دهد.

سوالات متداول

موتور هایما s5 ساخت کجاست؟

موتور هایما در نوع دستی HM484Q و در حالت گیربکس اتوماتیک دارای HM484QA ساخت کشور چین می باشد.

دیدگاه شما

فرمول: 32 - 6
02149934