انتخاب یک خودرو اجاره ای در شهرهای ایران

بهترین روش های انتخاب یک خودرو اجاره ای در شهرهای ایران

این روزها به دلایل مختلف افراد می خواهند که در شهرهای مختلف ایران خودرو اجاره کنند اما نمی دانند که چگونه می توانند در سریع ترین حالت ممکن این کار را انجام دهند. با توجه به رایج بودن این مسئله شرکت ها و سایت های مختلفی در زمینه اجاره خودرو داخلی تاسیس شده اند. تمام این شرکت ها با ارائه خدمات باکیفیت و متنوع به مشتریان می خواهند که توجه و نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنند. اگر قصد اجاره خودرو در ایران را دارید این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد، چرا که در آن به بررسی عوامل مهم در اجاره یک خودرو می پردازیم.

امضای اجاره نامه خودرو

برای انتخاب یک خودرو اجاه ای ایرانی به چه چیزهایی توجه کنیم؟

اگر می خواهید خودرو مناسبی را برای سفرتان انتخاب کنید لازم است نسبت به موارد زیادی حساسیت به خرج دهید که از جمله آن ها عبارت اند از:
» اجاره خودرو داخلی از موسسات غیر مجاز: از آنجایی که حوزه اجاره خودرو طرفداران زیادی را پیدا کرده است، متاسفانه شرکت های غیر معتبر زیادی برای این امر به وجود آمده اند. در صورتی که با عدم آگاهی به سراغ این شرکت ها بروید مشکلات بسیاری ممکن است برای شما به وجود بیاید.
» به سالم بودن خودرو توجه کنید: حتما سلامت ظاهری ماشین را چک کنید. می توانید ماشین را از بیرون و داخل چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. با انجام بررسی های لازم در هنگام تحویل ماشین با مشکلی روبه رو نخواهید شد.
» هزینه خودرو اجاره شده: زمان اجاره لازم است که به هزینه آن توجه کنید چرا که مدت زمان اجاره روی هزینه نهایی آن تاثیر می گذارد. قطعا اجاره خودروهای مختلف چه با راننده چه بدون راننده قیمت های مختلفی دارند. سعی کنید که بهترین و مناسب ترین خودرو را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید.
» توجه به بنزین: در هنگام تحویل ماشین به میزان بنزین توجه کنید و باک آن را به همان اندازه قبلی پر کنید. در صورت کسری بنزین قطعا هزینه بیشتری از شما می گیرند.
» مدت زمان اجاره: زمان اجاره خودرو ایرانی و یا خارجی باید به مدت زمان اجاره ماشین توجه کنید چرا که بیشتر شرکت ها در صورت تاخیر بیشتر از 30 دقیقه هزینه اضافی را از شما می گیرند. اما برخی شرکت ها هم پس از چند ساعت تاخیر هزینه یک روز کامل را از شما می گیرند.

مشکلات اجاره خودرو

مشکلات رایجی که با اجاره خودرو در موسسات غیر معتبر با آن مواجه می شوید!!!

زمانی که از یک موسسه نامعتبر خودرویی اجاره می کنید قطعا از کار و زندگی می افتید. در صورتی که در مدارک تحویلی نقصی باشد و یا این که یک اختلاف مالی کوچک وجود داشته باشد، از اجاره خودرو پشیمان می شوید. همین مشکلات می توانند که شما را به مراجع قضایی بکشاند و رفت و آمد زیادی به دادگاه داشته باشید. از جمله مشکلات رایجی که می توانند دردسر ساز شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. پرداخت هزینه اضافی: با مراجعه به شرکت های معتبر جای نگرانی برای پرداخت هزینه نخواهد بود، چرا که تمام هزینه ها طبق تعرفه انجام می شوند. اما موسسات و شرکت های غیر معتبر مجوز یا پایبندی خاصی به تعرفه های قانونی ندارند و هزینه ها را با توجه به سلیقه خود ارائه می دهند. یعنی ممکن است شما برای اجاره یک خودرو اقتصادی هزینه یک خودرو بسیار لوکس را پرداخت کنید.
2. خودرویی با وضعیت نامناسب: بهتر است بدانید بهترین روش اجاره خودرو در ایران مراجعه به شرکت های معتبر است. چرا که در غیر این صورت احتمال دارد خودرویی با فضای داخلی کثیف و بدنه ای پر از خط و خش و وضعیت فنی نامناسبی را به شما ارائه دهند. متاسفانه موسسه های نامعتبر فقط به فکر درآمدزایی هرچه بیشتر از یک خودرو هستند؛ به همین دلیل خودروها دائما در حال تردد هستند و شرایط نگهداری از آن ها هم مناسب نیست.
3. مشکل در بازگشت ودیعه و مدارک: به وفور مشاهده شده است که موسسات نامعتبر با دریافت اسنادی ارزشمند و اجاره کردن طولانی مدت خودرو، زمانی کافی برای جعل کردن و یا سوء استفاده از سند ارائه شده می خرند. یا این که به دلیل اختلاف و یا مشکلاتی که با مشتری پیدا می کنند، مدارک و اسناد را بر نمی گردانند. در این صورت مشتری به صورت جدی با مشکلات حقوقی درگیر می شود.

در کدام شهرها به سهولت خودرو اجاره داده می شود؟

در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک ایران برای اهداف مختلف مثل اجاره خودرو عروس، تردد داخل شهر، عکاسی و... خودروهای لوکس و معمولی اجاره داده می شود. اگر می خواهید به شهرهای بزرگ ایران مسافرت کنید مثل کیش، یزد، تهران، البرز، اصفهان، شیراز و... یا بسیاری از کشورهای خارجی می توانید با اجاره کردن خودرو به راحتی و با هزینه کم از سفر لذت ببرید.

ویژگی های یک ماشین مناسب برای مسافرت

شرط اول برای یک مسافرت یک جاده مناسب به همراه یک ماشین بی نقص است. زمانی که به مسافرت می روید لازم است خودروی شما ویژگی های لازم را داشته باشد. قبل از بررسی این ویژگی ها بهتر است بگوییم شما در انتخاب خودرو محدودیتی ندارید و می توانید با توجه به بودجه و نوع نیازتان یک خورو را از شرکت معتبر تهیه کنید.
اما یک خودروی مناسب برای اجاره کردن بایستی که ویژگی های زیر را داشته باشد:

تست تصادف

ایمنی لازم: اولین و مهم ترین مورد به امنیت مناسب بر می گردد. با توجه به آمار موجود حدود 40 درصد از تصادفاتی که رخ می دهد مربوط به ایمنی خودرو است؛ که مقدار قابل توجهی است. در تست های مختلف می توانید از استاندارد بودن خودرو مطمئن شوید. مهم ترین تست، تست تصادف است که با انجام یک تصادف ساختگی به شدت آسیب خودرو و آدمک پی می برند. در حالت کلی ماشین هایی که سیستم ترمز قوی دارند یا وزن بالایی دارند، سیستم تعلیق آن ها مناسب است و بسیاری از آپشن های ایمنی آن ها پایدار است که باعث می شود گزینه مناسبی برای مسافرت باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اجاره خودرو به مقاله راهنمای جامع کافه رنت مراجعه کنید.

راحت بودن صندلی ها

راحت بودن صندلی ها

میزان راحتی یک خودرو از جمله مهم ترین موارد انتخاب یک ماشین برای اجاره است. میزان راحتی یک خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به صندلی های راحت اشاره کرد چرا که در هنگام مسافرت لازم است که فضای سرنشینان و صندلی ها به اندازه کافی راحت و مناسب باشد.

مصرف سوخت

زمانی که قصد اجاره خودرو دارید باید هزینه های مربوط به ماشین را در نظر بگیرید. در واقع یکی از این هزینه های ابتدایی مصرف سوخت است. یعنی با توجه به مسیر طولانی که در هنگام سفر پیش رو دارید میزان و حجم بنزین مصرفی قطعا بیشتر خواهد بود؛ بنابراین بهتر است خودرویی را اجاره کنید که هزینه سوخت کمتری داشته باشد.

سیستم گرمایشی و سرمایشی

سیستم گرمایشی و سرمایشی

اگر مسیر سفر طولانی است قطعا گرما یا سرمای جاده شما را اذیت می کند؛ بنابراین خودرویی را تهیه کنید که سیستم های سرمایشی و گرمایشی آن مناسب باشند تا در طول مسیر آزرده خاطر نشوید.
فضای کافی صندوق عقب
لازم است که برای مسافرت خودرویی را انتخاب کنید که فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل داشته باشد. اصولا هر کسی که به سفر می رود وسایل زیادی را با خود می برد که دچار مشکل نشود. ماشین های هاچ بک اصلا گزینه های مناسبی نخواهند بود چرا که فضای مناسبی ارائه نمی دهند.

خودروهای بنز

برای انتخاب یک خودرو چقدر هزینه ضروری است؟

همان گونه که می دانید خودروهای بسیاری اجاره داده می شوند که از نظر مدل، نوع و رنگ و... کاملا با هم متفاوت هستند. بنابراین رنج قیمت و هزینه ای که برای آن ها در نظر گرفته می شود کاملا متفاوت خواهد بود. در صورت انتخاب خودروهای لوکس و مدرن بایستی که هزینه بیشتری را متحمل شوید. اما گاهی اوقات هزینه برای شما مهم است و فرقی ندارد که مدل ماشین چیست؛ در این صورت می توانید ماشین های ارزان تر انتخاب کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله اشاره شد برای اجاره خودرو نیاز دارید تا هم یک خودرو با ویژگی مناسب برای سفرتان را انتخاب کنید و هم یک مرکز معتبر را برای این امر انتخاب کنید.
کافه رنت مفتخر است که با در اختیار داشتن کادری مجرب به شما بهترین خدمات در حوزه اجاره خودرو را ارائه دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت مجموعه انواع مختلف خودرو را مشاهده کنید و هر گزینه ای را که مد نظر داشتید در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

دیدگاه شما

فرمول: 46 + 3
02149934