بوم گردی در ایران با خودرو اجاره ای

بوم گردی در ایران با خودرو اجاره ای

بوم گردی، چند سالی است که به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای سفر برای ایرانی ها و گردش گران خارجی تبدیل شده است. در هر منطقه بوم گردی، اقامتگاهی وجود دارد که چندین خانه با بافت سنتی و تاریخی در آن تعبیه شده است و گردش گران می توانند از آن ها استفاده کنند. این مکان ها معمولا در مناطق روستایی و بکر که از نظر معماری، با ساختار منطقه هماهنگ است، ساخته می شوند؛ البته در برخی از موارد، این خانه ها جزو آثار باستانی اند که مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته اند و برای اجاره گذاشته شده اند.
در بسیاری از موارد، معماری این اقامتگاه ها به گونه ای است که بهترین حس زندگی محلی را برای شما بازسازی می کند و برای ساعت ها و یا شاید روزها ، شما را وارد دنیای دیگری کند و تجربه ای زیبا همراه با خاطراتی به یاد ماندنی را برایتان رقم خواهد زد. در این مقاله سعی می کنیم چند مورد از مناطق بوم گردی دل نشین را به شما معرفی کنیم. همچنین در صورتی که ماشین مناسب برای رفتن به بوم گردی ندارید، چند ماشین مناسب برای بوم گردی را به شما معرفی می کنیم تا در صورت موجود بودن، بتوانید آن ها را از کمپانی های اجاره دهنده خودرو، اجاره کنید.

بهترین مناطق بوم گردی ایران در کدام شهرها قرار دارند

با توجه به این که ما نهایت تلاش خود را می کنیم تا در این مقاله بهترین اقامتگاه ها را به شما معرفی کنیم، اما هنوز هم اقامتگاه هایی بی نظیر باقی می ماند که شناسایی و بازدید از آن ها را بر عهده خودتان می گذاریم.

اقامتگاه بوم گردی لوتکا

یکی از زیباترین و معروف ترین اقامتگاه های استان رشت، اقامتگاه لوتکا است. این اقامتگاه که دارای 1000 متر مساحت و زیر بنای 130 متر مربع است، از منابع طبیعی اطرف مثل باغ ها و رودها بهره برده که منظره ای خارق العاده را برای بوم گردان به نمایش می گذارد.

اقامتگاه بوم گردی لوتکا

اقامتگاه اتکا، در دو طبقه طراحی شده است که افراد می توانند به صورت خانوادگی یا دوستانه آن را اجاره کرده و از سفرشان لذت ببرند. تراس فوق العاده ای که در طبقه بالای این اقامتگاه قرار دارد، یکی از زیباترین چشم اندازها را برای شما به نمایش می گذارد. الاچیق های چوبی که در میانه و کناره این محل قرار دارد، محل های مناسبی برای صرف غذا به شمار می روند. علاوه بر این موارد، امکان طبخ غذای محلی در این مکان و وجود غرفه های صنایع دستی گیلانی و شمالی، حال هوای خوبی به این اقامتگاه بخشیده است. اگر در شمال از کشور به دنبال اقامتگاه می گردید، اقامتگاه بوم گردی اتکا، یکی از آپشن های پیش روی شماست.

اقامتگاه بوم گردی شعر بافت

این اقامتگاه که در قسمت تاریخی و سنتی شهر قرار گرفته است، در سال 1395 مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. اقامتگاه بوم گردی شعر که در آثار ملی یونسکو ثبت شده، دارای دو محوطه است که جدا از همدیگر هستند. در این مجموعه، اتاق نسترن، نیلوفر و ارکیده در دو محوطه جدا قرار دارند و بقیه اتاق ها که ابعاد متفاوتی دارند، در حیاطی بزرگ تر از حیاط قبلی قرار گرفته اند.

اقامتگاه بوم گردی شعر بافت
حیاط بزرگ تر شعر بافت شهر، ایوانی بسیار بزرگ دارد که مردم می توانند برای مراسم ها و جشن های مختلف گرد هم آیند و علاوه بر این، برای سرو غذای میهمانان، مکانی بسیار دل نشین و جذاب است. این ایوان بزرگ که توسط مردم محلی، تالار نامیده شده است، ساختمانی سنتی را در خود جای داده است. این اقامتگاه به دلیل این که در موقعیتی از شهر یزد قرار گرفته که دسترسی بسیار خوبی را به جایگاه های مختلف شهر فراهم می کند، گردشگران زیادی را مایل ساخته که از این اقامتگاه استفاده کنند و در عین حال، بدون اتلاف وقت، به نقاط دیگر شهر نیز سر بزنند.

اقامتگاه خونه مادربزرگ

این اقامتگاه که در منطقه هزار جریب بهشهر در مازندران قرار گرفته است، از زیباترین اقامتگاه هایی است که در مازندران می توانید پیدا کنید. دیواره بیرونی این اقامتگاه دو طبقه، از کاه گل و چوب ساخته شده و همین موضوع سبب باعث شده است که این اقامتگاه، دقیقا هم رنگ و هم سیاق با معماری خانه های اطرافش شود. گذشته از این موارد، شما می توانید علاوه بر بوم گردی، یک طبیعت گردی بی نظیر را نیز تجربه کنید. در اطراف این اقامتگاه، رودخانه، جنگل، آبشار اسپه و آبشار دم ‍ دمی و ... وجود دارد که برای طبیعت گردان، مانند تکه ای الماس است و آن ها می توانند از این موقعیت، نهایت بهره را ببرند.
اقامتگاه خونه مادربزرگ

بنابراین، اگر طرفدار بوم گردی و طبیعت گردی هستید، اقامتگاه خونه مادربزرگ برای شما می تواند یک تیر با دو نشان به شمار برود.

اقامتگاه بوم گردی پرهامی

این اقامتگاه در شهر شیراز و در خیابان لطفعلی خان زند، رو به روی مسجد نصیر المک قرار دارد.
اقامتگاه بوم گردی پرهامی در بافت سنتی شهر شیراز قرار گرفته و چیزی بالغ بر 200 سال قدمت دارد. این اقامتگاه باشکوه به علت این که مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و همچنین در نقطه ای از شهر قرار دارد که دسترسی بسیار وسیعی به انواع امکانات شهری برای شما فراهم می کند، به یکی از شلوغ ترین اقامتگاه های شیراز تبدیل شده است.
اقامتگاه بوم گردی پرهامی
این بنای سنتی، دارای حوضی کوچک است که فضایی بسیار دل نشین و آرامش بخش را برای افرادی که گرد آن می نشینند، فراهم می کند. در اطراف این اقامتگاه، مکان هایی نظیر خانه زینت الملوک، سرای مشیر، شاه چراغ، بازار وکیل و مسجد وکیل قرار گرفته که شما می توانید از آن ها بازدید کنید.

اقامتگاه بوم گردی حاج علی

اگر در شمال از کشور هستید و تمایل دارید که منطقه ای جذاب برای بوم گردی انتخاب کنید، پس از اقامتگاه خونه مادربزرگ که در مازندران قرار دارد، پیشنهاد ما به شما اقامتگاه بوم گردی حاج علی است که در گیلان قرار گرفته است. این اقامتگاه ، مانند اکثر اقامتگاه های موجود در لیست ما، دو طبقه دارد و دارای 4 اتاق است و زیر بنایی حدود 200 متر دارد. در اطراف این اقامتگاه ، فضایی بسیار سرسبز وجود دارد که چشم انداز خیره کننده را به عرصه ظهور می گذارد و روح شما را جلا می دهد. استاد شاه محمدی، یکی از طراحان و نقاشان بزرگ که در فرانسه حضور دارند، طبقه بالای این اقامتگاه را به شکل سنتی گیلانی نقاشی کرده است.
اقامتگاه بوم گردی حاج علی

در این اقامتگاه، آشپزهای بسیار ماهری وجود دارد که طیف وسیعی از غذاهای محلی و شهری را با بهترین کیفیت می توانند آماده کنند. بوم گردان می توانند در این اقامتگاه، از قبل غذاهایی که دوست دارند را رزرو کنند.
چند مورد از غذاهایی که بوم گردان می توانند رزرو کنند را برای شما مثال میزنیم:
• فسنجان
• کباب ترش
• میرزا قاسمی
• باقلا قاتق

علاوه بر این موارد، در این اقامتگاه شما می توانید انواع محصولات کشاورزی مثل برنج و چای محلی را خریداری کنید. همچنین غرفه هایی وجود دارد که صنایع دستی را برای فروش گذاشته اند.

اقامتگاه بوم گردی گناباد

اقامتگاه بوم گردی گناباد

این اقامتگاه در روستای ریاب از توابع شهرستان گناباد خراسان رضوی واقع شده است. افراد محلی که این اقامتگاه را با نام خانه علیپور می شناسند، می گویند که این اقامتگاه قدمتی حدود 250 سال دارد و در زمان قاجار بنا شده است. اقامتگاه بوم گردی گناباد، 2 حیاط دارد که توسط راهرویی به هم وصل شده و زیر بنایی حدود 150 متر مربع دارد. در حیاط اول این اقامتگاه که معمولا برای اسکان بوم گردان استفاده می شود، 6 باب وجود دارد. در حیاط دوم، حمام عمومی، سرویس بهداشتی و ... وجود دارد که معمولا کاربردهای جانبی دارد.

اقامتگاه بوم گردی سرای آرین

اقامتگاه بوم گردی سرای آرین

این اقامتگاه که در بخش شمالی جزیره هرمز قرار دارد، فعالیت خود را از سال 1400 شروع کرد. در اقامتگاه آرین، کلبه های بسیاری وجود دارد که بوم گردان زیادی را می تواند در خود جای دهد. در داخل این کلبه ها، معماری خیره کننده جنوب ایران به چشم می خورد که معماران آن را به بهترین شکل به نمایش گذاشته اند. این کلبه ها با کاشی های سنتی و حصیر پوشیده شده اند که به خوبی حس یک صحرا نشین را به شما منتقل می کنند. این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری جزیره هرمز فاصله کمی دارد و شما می توانید با کمترین اتلاف وقت، به این مکان های دیدنی (مثل جنگل حرا و ساحل سرخ) برسید. در محوطه بیرونی آن نیز، تنوری بسیار بزرگ تعبیه شده که طبخ غذاهای محلی برای افراد داخل اقامتگاه در آن صورت می گیرد. این تنور به قدری بزرگ است که پتانسیل آماده کردن غذاهای ده ها نفر را دارد و لذیذترین غذاها توسط طباخان بزرگ این مجموعه در این تنور آماده می شود.

اقامتگاه بومگردی یارا

اقامتگاه بومگردی یارا

این اقامتگاه زیبا که در دل جنگل سه هزار و در نزدیکی تنکابن قرار دارد، دارای یک کلبه دایره ای و دو کلبه مربع شکل است. در اطراف این اقامتگاه، برکه و باغ های گل کاری شده چشم نوازی دیده می شود. این اقامتگاه از بهترین مقصدها برای افرادی است که هم به طبیعت گردی و هم به بوم گردی علاقه دارند.

برای بوم گردی چه ماشین هایی بهتر است داشته باشیم؟

تا این جا، با اقامتگاه های زیادی آشنا شدیم که هر کدام می تواند مقصد مناسبی برای بوم گردی شما به شمار رود. اکنون نوبت آن است که ماشین هایی را به شما معرفی کنیم که توانایی و قدرت پیمایش مسیرهای صعب العبور و بیابانی یا کوهستانی را دارد.

تویوتا لند کروز


تویوتا لند کروز

این ماشین لوکس و بی نقص، از بهترین گزینه های شما برای بومگردی است. در صورتی که توانایی خرید این ماشین را ندارید، به راحتی می توانید از مجموعه های اجاره خود، با مراجعه به قسمت خودرو گردشگری، این غول قدرتمند را برای سفر خود رزرو کنید. البته باید توجه کنید که این ماشین علاوه بر مقاصد گردشگری، برای اهداف دیگری مثل جا به جایی افراد بلند پایه و ماشین عروس و ... کاربرد دارد.

کیا موهاوی


کیا موهاوی

کیا موتورز، یکی از سرشناس ترین کمپانی های خودروسازی کره ای، سال هاست که جزو برترین کمپانی های خودروسازی جهان قرار گرفته است و همیشه در حال تلاش برای بهتر شدن است. یکی از ماشین های پرقدرت این کمپانی، کیا موهاوی است که دارای 7 نفر ظرفیت است و با قدرت خارق ‎العاده ای که دارد، برای بیابان، جنگل و مسیرهای کوهستانی بسیار مناسب است.
به طور کلی، برای بوم گردی و طبیعت گردی، علاوه بر ارزان و مقرون به صرفه بودن قیمت اجاره، باید قدرت موتور خودرو را نیز مد نظر بگیریم؛ زیرا خودروهایی که قدرت مناسبی ندارند، ممکن است وسط راه به مشکل بخورند و هزینه اضافی روی دست شما بگذارند. اجاره ماشین ارزان برای مواقعی مناسب است که شما گردش های بین شهری یا درون شهری دارید و در این صورت، پرداخت هزینه اضافی برای خودروهای گردش گری لوکس، کمی به دور از منطق است.

با کافه رنت، لذت را در سفر تجربه کنید

مجموعه بزرگ کافه رنت، یکی از بزرگ ترین کمپانی های اجاره خودرو است که در ایران و کشورهای همسایه از جمله ترکیه و امارات شعبه های متعددی دارد و با ارائه خدمات و آفرهای متنوع اجاره خودرو در ترکیه و همچنین اجاره خودرو در امارات ، در پی کسب رضایت مشتری است. اکثر افراد وقتی خودرویی را اجاره می کنند، ترس این را دارند که اگر در میان راه خودرو خراب شد، چگونه باید هزینه سنگین تعمیر خودرو را بپردازند؛ خصوصا اگر خودرویی که اجاره کرده اند، یک خودرویی لوکس به شما رود. مجموعه کافه رنت این مشکل را برای شما حل کرده است. شما می توانید قبل از اجاره خودرو، مبلغ کمی را برای بیمه خودرو بپردازید و بعد از آن، هر مشکلی که برای ماشین پیش بیاید، بر عهده کمپانی اجاره دهنده خودرو است؛ بنابراین با آرامش خیال، می توانید از سفر در کنار دوستان و خانواده تان لذت ببرید.

دیدگاه شما

فرمول: 49 - 2
02149934