راهنمای جامع برای اجاره خودرو کافه رنت

راهنمای جامع برای اجاره خودرو کافه رنت

این روزها به دلایل اختلفی اجاره کردن خودرو متقاضیان زیادی دارد که به دو صورت رزرو آنلاین و یا رزرو تلفنی انجام می شود. ممکن است که در شرایط مختلفی قرار گرفته باشید و برای انجام کارهای خود به اجاره خودرو احتیاج پیدا کنید اما با نحوه اجاره خودرو آشنایی ندارید و از چگونگی انجام آن کاملا بی اطلاع هستید. در این مطلب قدم به قدم اجاره یک خودرو را به صورت کامل و تخصصی بررسی می کنیم

برای اجاره خودرو چه مدارکی لازم است؟

برای این که بتوان یک خودروی مناسب را در شهرهای مختلف ایران اجاره کرد لازم است که یک سری مدارک به شرکت مربوطه ارائه شود. این مدارک معمولا در بین تمام شرکت هایی که ماشین اجاره می دهند یکسان است. از جمله مدارک مهمی که باید ارائه

شوند می توان موارد زیر را نام برد:

- ارائه گواهینامه معتبر
- مدرک شغلی
- مدارک شناسایی
- ضمانت نامه معتبر (می تواند چک یا سفته باشد)
- ودیعه نقدی

اجاره خودرو در کافه رنت

بیمه اجاره خودرو ایرانی

تمام خودروهایی که اجاره داده می شوند معمولا دارای بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه هستند. اما برای این که یک بیمه کامل و عاری از هر گونه مشکلی معمولا شرکت های مختلف انواع پوشش های بیمه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند. اگر در هنگام رانندگی با این خودروها آسیبی به ماشین وارد شود بایستی که بالافاصله با شرکت مربوطه و 110 تماس بگیرید. و در این شرایط اگر از بیمه استفاده کرده باشید می توانید در این زمان از آن بهره ببرید و کمترین هزینه را پرداخت کنید.

محدودیت سنی برای اجاره خودرو

به هر شرکتی که مراجعه کنید می توانید خودرو مورد نظرتان را با راننده و یا بدون راننده اجاره کنید. اگر بخواهید که خودرو با راننده اجاره شود نیازی به داشتن گواهی نامه به وجود نمی آید. اما در صورتی که خودرو اجاره ای بدون راننده بخواهید لازم است که گاواهینامه معتبر داشته باشید و بر اساس قوانین مسئله محدودیت سنی به میان می آید. برای اجاره کردن خودرو لازم است که سن شما بالای 20 سال باشد و گواهینامه داشته باشید.

اجاره خودرو

راهنمایی کامل و جامع برای اجاره خودرو

اگر برای اولین بار است که می خواهید خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید بایستی که مراحل زیر را گام به گام انجام دهید. در صورت انجام دادن آن ها مشکلی نخواهید داشت و به راحتی می توانید خودرو اجاره کنید و با این کار آشنا لازم را پیدا می کنید.

1.بررسی شرکت های مختلف

مهم ترین کاری که برای اجاره ماشین بایستی انجام شود شناسایی یک شرکت معتبر است. این روزها شرکت های زیادی در زمینه رنت ماشین فعالیت می کنند اما مسئله مهم این است که تماما معتبر نیستند. سعی کنید که شرکت انتخاب شده را از نظر وب سایت و یا شبکه های اجتماعی بررسی کنید و به اعتبار و سابقه آن ها پی ببرید. معمولا هر شرکتی یک سری خدمات را ارائه می دهد و شرایط خاص خود را دارند به تمام آن ها توجه کنید تا مشکلی پیش نیاید. شرکتی را که انتخاب می کنید بایستی خدمات جذاب و قیمت مناسب و سابقه درخشان و... برخوردار باشد.

2. مشاهده مدل های مختلف با مشخصات آن ها

حال که شرکت معتبری را یافت کردید لازم است که یک خودرو مناسبی را هم انتخاب کنید. هر شرکتی می تواند بی نهایت مدل ماشین را در لیست ماشین های اجاره ای به متقاضیان ارائه دهد. می توانید خودروی مورد نظرتان را بر اساس پارامترهایی همچون برند، مدل، قیمت، لوکس و یا کلاسیک و... انتخاب کنید.

3. بررسی قیمت اجاره خودرو

حال باید به قیمت اجاره ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه مدل ماشین مورد نظر دقت کنید. ناگفته نماند که اکثر ماشین ها در یک رنج قیمتی هستند. اما برخی از خودروها همچون خودروهای کلاسیک و یا خودروهای لوکس شرایط متفاوتی دارند و قیمت نهایی برای اجاره آن ها به مراتب بیشتر است. البته اجاره خودرو ارزان و یا گران قیمت تماما به نوع ماشین انتخاب شده شما بستگی دارد.

گزارش تصادف خودرو

4. مشاهده و بررسی کردن اطلاعات مربوط به رزرو

جزئیات مربوط به اجاره ماشین بایستی که با دقت زیادی مورد بررسی قرار بگیرد. مشخصاتی که لازم است بررسی شوند عبارت اند از: میزان ودیعه، مدارک مورد نیاز، محدودیت ها، اطلاعات خودرو، شرایط خودرو، پوشش بیمه و غیره. و لازم است که بررسی های لازم راجع به این که قرارداد شامل چه نکات حقوقی است صورت بگیرد تا حق و حقوقی از شما پایمال نشود. در این مرحله می توانید که سوالات خود را از شرکت بپرسید تا جای هیچ ابهامی باقی نماند.

5. تعیین تاریخ و تعداد روزهای اجاره ماشین

باید اطلاعات خودتان را (برای مثال کد ملی، نام و نام خانوادگی، شهر، ایمیل و...) به همراه زمان و تاریخ رزرو خودرو مشخص کنید. به هر اندازه ای که تعداد روزها بیشتر باشد به مراتب کرایه نهایی هم بیشتر می شود. توجه کنید که شرکت های معتبر برای رنت های بلند مدت معمولا از تخفیف های خوبی برخوردار هستند.

تحویل خودرو در محل

6. تحویل خودرو در محل

در مرحله آخر کار لازم است که به شرکت مربوطه بروید و مدارک خود را به آن ها ارائه دهید. حال بایستی که با مسئولین قرارداد را به صورت حضوری امضاء کنید و در رابطه با برخی مفادهای آن (زمان و مکان تحویل ماشین، قیمت و...) به توافق برسید. پس از به نتیجه رسیدن می توانید که مبلغ را به صورت نقدی پرداخت کنید.

شهرهایی که در آن اجاره خودرو داده می شود؟

این روزها متقاضی خودروهای اجاره ای بسیار زیاد است به همین دلیل شرکت ها و موسساتی که خودرو اجاره می دهند کم نیستند. در سراسر ایران خودرو اجاره می دهند و می توانید هر کجا که هستید بدون نگرانی مسافرت کنید و از خدمات آن ها بهره مند شوید. بهتر است بدانید که در تمام این شهرها خودروهای مختلف را با راننده و بدون راننده اجاره می دهند. از جمله کلان شهرهایی همچون تهران، کیش، البرز، تبریز، اصفهان، شیراز و... را نام برد.

نحوه گرفتن اجاره خودرو

نحوه گرفتن اجاره خودرو

همان گونه که قبل تر اشاره کردیم به دو صورت آنلاین و یا تلفنی می توانید که خودروی مورد نظر خودتان را اجاره کنید. هر کدام از این کارها مراحل خاص خود را دارند که لازم است آشنایی کاملی با آن ها داشته باشید. این دو روش را برای اجاره خودرو ایرانی مورد بررسی قرار می دهیم:
الف) رزرو آنلاین خودرو
گاهی اوقات آنقدر مشغله کاری زیاد است که برخی از کارها را باید به صورت آنلاین در کمترین زمان ممکن انجام داد. معمولا برای این کار لازم است که مراحل زیر را به دقت انجام دهید:
» بایستی به سایت مربوطه مراجعه کنید و دکمه رزرو سریع خودرو را کلیک کنید.
» حال یک فرم نمایش داده می شود که بایستی اطلاعات کامل تجهیزات و تاریخ مربوطه را تکمیل کنید. در این فرم اطلاعاتی همچون تاریخ، ساعت تحویل خودرو، عودت ماشین و یا تجهیزات اضافه ای همچون صندلی کودک و... را تکمیل کنید.
» حال بایستی به تکمیل اطلاعات مربوط به خود بپردازید. پس از تکمیل فرم بایستی که قوانین مربوط به نوع پرداخت هزینه خود را انتخاب کنید.
» حال که نوع پرداخت یک نسخه قبل از پیش فاکتور برای شما ارسال می شود.
» در نهایت خودروی انتخاب شده رزرو می شود و کارشناسان شرکت از بخش پشتیبانی با شما تماس می گیرند. اگر مدارک شما را بپذیرند خودروی شما در زمان مشخص شده به شما تحویل داده می شود.
ب) راهنمای اجاره خودرو به صورت تلفنی
در این روش اجاره اول بایستی که به سایت مربوط به شرکت مورد نظرتان مراجعه کنید و پس از آن به صفحه خدمات وارد شوید. لیستی از خودروهای اجاره ای نمایش داده می شود که از جمله آن ها اجاره خودرو بدون راننده، اجاره خودرو با راننده، اجاره خودروی عروس، اجاره ون و... هستند. معمولا هر خودرویی که اجاره داده می شود نوع خدمات و شرایط اجاره آن در زیر آن درج شده است. حال که خدمات مربوط به رزرو انجام شد بروی دکمه تماس برای رزرو کلیک کنید و با کارشناسان آن شرکت تماس بگیرید. بعد از آن لازم است که برای ارائه مدارک لازم به شرکت مربوطه مراجعه کنید و در صورت تایید مدارک، در تاریخ مشخص شده خودروی خود را تحویل بگیرید.

اگر علاقه قمند به خودرو های لوکس هستید به مقاله اجاره خودرو های لوکس کافه رنت بروید.

خودرو های لوکس

توصیه های مهم در اجاره خودرو

اجاره خودرو معمولا فوت و فن های خاصی دارد که با اطلاع از آن ها می توانید خودروی مورد نظرتان را به خوبی اجاره کنید و دچار مشکل نشوید.
مطالعه دقیق قرارداد اجاره خودرو: معمولا این قرارداد شامل یک سری قوانین است که با امضا کردن آن بایستی به تمام آن ها پایبند باشید. بنابراین بهتر است که برای مطالعه آن وقت بگذارید و آن را با دقت بالایی بخوانید.
خودرو را قبل از سوار شدن بررسی کنید: قبل از تحویل خودرو به خوبی بدنه و همه جای آن را بررسی کنید. توجه کنید که شرایط داخل قرارداد با شرایط ماشین یکی باشد.
تحویل دادن ماشین در موعد مقرر: بایستی که در تاریخ مشخص شده ماشین را به شرکت مربوطه تحویل دهید. پیشنهاد می کنیم که با توجه به زمان درجه شده در قرارداد ماشین را تحویل دهید تا مشکلی پیش نیاید و هزینه اضافی را متحمل نشوید.

سخن پایانی

با توجه به آن چه که گفته شد می توانید به راحت ترین شکل ممکن خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. اجاره خودرو ایرانی کار آن چنان سختی نیست و کافه رنت آن را برای شما بسیار راحت کرده است. می توانید در کافه رنت با توجه به نیازتان به اجاره خودرو ارزان یا خودروهای لوکس بپردازید. اجاره کردن ماشین از این شرکت کار بسیار راحتی است و در هر شهری که هستید می توانید از خدمات آن ها بهره مند شوید.

دیدگاه شما

فرمول: 45 + 27
02149934