تهران گردی در فصل بهار


احتمالاً اکثر افراد با شنیدن نام تهران یاد آلودگی هوا، زندگی مدرن شهر نشینی، شلوغی و ترافیک می افتند اما چهره دیگر پایتخت بزرگ ایران که شاید بسیاری از مردم از آن اطلاع ندارند، طبیعت بکر و مناطق خوش آب و هوای آن است. تهران در کنار این شلوغی ها، جاذبه های زیبایی نیز دارد. این جاذبه های طبیعی و اماکن دیدنی و تاریخی، چهره دیگر کلان شهر تهران هستند. این جاذبه ها در حومه و اطراف شهر قرار گرفته و برای گشت و گذار در روزهای تعطیل، آخر هفته ها و تعطیلات نوروزی عالی هستند.
همچنین اگر دوست دارید با بهترین مناطق نزدیک تهران در بهار آشنا شوید، اینجا کلیک کنید. در ادامه قصد داریم به مناطق خوش آب وهوای پایتخت سفر کنیم. این مناطق مقصد های مناسبی برای سفر های بهاری و گردش در دل طبیعت هستند که می توانید با استفاده از خودروی خودتان و یا اجاره خودرو، با خیالی آسوده نسبت به سفر به این مناطق اقدام کنید.

تهران گردی در فصل بهار

لار؛ دشت شقایق های وحشی

یکی از مکان های تماشایی تهران و از بهترین مناطق نزدیک تهران در بهار برای طبیعت گردی، دشت لار است. این دشت زیبا در دامنه دماوند جای گرفته و یک پارک ملی و منطقه حفاظت شده به شمار می آید. رویش شقایق ها در پایان فصل بهار یکی از جاذبه های دیدنی دشت لار است و به همین خاطر این دشت به دشت شقایق های وحشی شهرت دارد.

طبیعت بکر و آب وهوای دلپذیر این دشت سبب شده تا در گذشته نیز مورد توجه پادشاهان باشد و محلی برای ییلاق های تابستانی آن ها بوده است. کوه ها و قله های مرتفع، چشمه سارها و رود های خروشان و پوشش گیاهی منحصربه فرد دشت لار منظره هایی چشم نواز و بی نظیر ایجاد می کنند. سد خاکی لار نیز یکی از سایر جاذبه های این منطقه و فرصتی عالی برای ماهیگیری است. این دشت در استان مازندران و منطقه لاریجان شهرستان آمل واقع شده است.
حتماً خودتان هم می دانید که برای یک سفر خوب و راحت، یک ماشین خوب لازم است. برای یک سفر رویایی و به یادماندنی به این منطقه می توانید از کافه رنت به صورت بدون راننده ماشین اجاره کنید. رزرو خودرو ی دلخواهتان به صورت اینترنتی و با مناسب ترین هزینه تنها چند دقیقه از شما زمان خواهد گرفت. پس ازآن می توانید خودرو را در زمان و مکان دلخواهتان تحویل بگیرید!

تلاقی تاریخ و طبیعت در روستای افجه

یکی از مناطق جذاب نزدیک تهران در بهار برای روستاگردی و طبیعت گردی، افجه است. با سفر به این روستای زیبا در 5 کیلومتری شمال شرق لواسان، سفری به یادماندنی و تکرارنشدنی خواهید داشت. افجه تنها روستای هدف گردشگری شمیران به شمار می آید و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی است و به همین دلیل این منطقه را درلیست مناطق مناسب برای تهران گردی در بهار قرار داده ایم.
یکی از مشهور ترین جاذبه های طبیعی این روستا، دشت زیبای هویچ است. همچنین قله های آتشکده، مهرچال، یخچال و ساکا در اطراف این روستا قرار دارند و سبب شده اند تا افجه به پاتوق عاشقان کوهنوردی تبدیل شود. آبشار ها و دشت های چشم نواز، باغ های گیلاس، کوچه ها و خانه های روستایی، حمام تاریخی، درخت کهن 400 ساله، سقاخانه و قلعه ساکا از سایر دیدنی های بی شمار افجه می باشند.

روستای افجه

سد لتیان؛ تفرجگاه طبیعت گردان

سد لتیان از بهترین مناطق نزدیک تهران در فصل بهار است. این سد یک تفرجگاه و جاذبه تفریحی گردشگری عالی بوده و در پنج کیلومتری شمال منطقه جاجرود و جنوب شهر لواسان واقع شده است. همچنین به علت نزدیکی به تهران می تواند مقصدی مناسب برای سفری یک روزه باشد. این سد در سال 1346 به بهره برداری رسید و در گذشته به آن سد فرحناز گفته می شد.
پیک نیک، قایق سواری، اسکی روی آب و ماهیگیری از تفریحات محبوب سد لیتان است. همچنین به جز سدگردی و تفریحات مربوط به آن می توانید به گردش و جنگل نوردی در جنگل های سرسبز لتیان و تلو بپردازید. حتی اگر خودروی مناسبی برای سفر ندارید یا قصد دارید خانوادگی و دسته جمعی به سفر بروید، می توانید از طریق اجاره ون، یک سفر گروهی بی نظیر را رقم بزنید..

دریاچه شورمست؛ بهشتی در همین نزدیکی

شورمست، دریاچه ای زیبا و چشم نواز بوده که در میان درختان سبز و بلندقامت توسکا جا خوش کرده است و از بهترین مناطق نزدیک تهران در بهار خواهد بود. آب وهوای این دریاچه در فصل بهار بسیار دلپذیر و فرح بخش بوده و یکی از بهترین مقصد های نزدیک تهران در بهار محسوب می شود. شورمست در جنوب غربی شهرستان سوادکوه واقع شده و گردشگران بسیاری در فصل بهار به این دریاچه سفر می کنند. وسعت دریاچه شورمست بین پنج تا 15 متر بوده که حدود یک سوم آن کم عمق است. بخش کم عمق از خزه و جلبک پوشیده شده و منظره ای تماشایی برای عکاسی است و یکی از بهترین جاذبه ها برای تهران گردی در بهار می باشد.
از تفریحات بی شمار شورمست می توان به ماهیگیری، اسکی روی آب، سواری با قایق، تاب، اسب و دوچرخه اشاره کرد. برای سفر به شورمست باید توجه داشته باشید که شنا در این دریاچه خطرناک و ممنوع است .

دریاچه شورمست

تماشای بهترین چشم انداز دماوند از دشت آزو

دشت آزو به عروس دشت های البرز معروف است. این دشت در 85 کیلومتری آمل و در ارتفاعات روستای نوا واقع شده است. یکی از زیباترین جاذبه های تهران گردی در فصل بهار دشت آزو و روستای نوا است؛ دشت آزو سرزمین آرزو هاست. آب وهوای خنک و دلنشین، چشمه های زلال و شیرین و زمین های سرسبز نمونه هایی از زیبایی های این دشت هستند. همچنین در فصل بهار گل های وحشی و رنگارنگ سرتاسر این دشت را می پوشانند و زیبایی آن دوچندان می شود.
دشت آزو به بهترین چشم انداز دماوند معروف است. مناظر بی نظیر و خیره کننده دماوند هرکسی را به وجد می آورد. با سفر به این دشت نمی توانید جلوی خودتان را بگیرید و شروع به عکاسی از مناظر نکنید! علاوه بر این، آزو مکانی عالی برای رصد ستارگان در شب است. ازاین رو عاشقان نجوم به این دشت سفر می کنند و در سکوت شب به نظاره آسمان پرستاره و نورانی آزو می نشینند.
بدون شک از سفر به این منطقه پشیمان نخواهید شد به ویژه اگر خودروی خوبی داشته باشید. حتی اگر خودروی خوبی ندارید یا دوست دارید رانندگی با خودرو های لوکس یا آفرود را تجربه کنید، کافه رنت در خدمت شماست! پشتیبانی 24 ساعته اجاره خودرو، امداد بین راهی، بیمه کامل و تحویل و عودت خودرو در مکان دلخواه شما از خدمات ارائه شده توسط کافه رنت هستند.

برغان مهد جاذبه های طبیعی و تاریخی

برای روستاگردی، برغان یکی دیگر از بهترین مناطق برای تهران گردی در بهار است. این روستا در 13 کیلومتری شمال غربی کرج واقع شده و آب وهوای خنک و فرح بخش آن در فصل بهار گردشگران زیادی را شیفته خود کرده است. مناظر و جاذبه های روستایی و طبیعی برغان بسیار تماشایی و چشم نواز هستند. همچنین گذر دو رودخانه شاهرود و سنج از دل این روستا جلوه ی خاصی به آن بخشیده است.

از جاذبه های دیدنی برغان می توان به تپه باستانی کش کلا، حسینیه و مسجد تاریخی، درخت چنار هزارساله، پل و حمام تاریخی برغان اشاره کرد. بازار برغان نیز یکی از سایر مکان های گردشگری برغان بوده و از قدیمی ترین بازار های استان البرز است. برای اطلاعات دقیق تر در باره ی جاذبه های استان البرز می توانید به مطلب بهترین مقاصد برای سفر یک روزه از کرج مراجعه کنید.
خوراکی های خوشمزه ای مانند آلوچه، عسل، گردو، توت، گوجه و لبنیات برغانی نیز از سوغاتی های این روستا هستند که نمی توان از کنارشان گذشت. غذا های محلی برغان را نیز فراموش نکنید! دیزی محلی، کباب، آش جو، آش کشک، فسنجان، مغزنان، لواسیرک و دوبندی نان برغان بسیار لذیذ و خوشمزه هستند.

برغان

آبشار هریجان؛ بهشت زیبای چالوس

یکی از بهترین مناطق نزدیک تهران در بهار و اردیبهشت ماه، آبشار هریجان است. این آبشار در منطقه هریجان و حوالی جاده چالوس که یکی از زیباترین جاده های ایران برای سفر با ماشین شخصی است، واقع شده و منطقه ای بکر و دست نخورده است. آبشار هریجان از ارتفاع 9 متری سطح زمین و از فراسوی صخره ها به زمین می ریزد و منظره ای چشم نواز و بی نظیر پدید می آورد. برای بازدید از این آبشار و گردش در این منطقه نیاز است تا از سازمان محیط زیست چالوس مجوز دریافت کنید. به همین دلیل است که در ورودی این منطقه نیز تابلوی ورود بدون مجوز ممنوع نصب شده است. این منطقه به قدری بکر و زیباست که برای سفر به آن حتی نباید لحظه ای تردید کنید!
آبشار هریجان در بخش غربی روستای هریجان قرار داشته و برای رسیدن به آن باید از مسیر پرپیچ وخمی گذر کنید. برای گذر از این مسیر روی ما حساب کنید! با اجاره خودرو از کافه رنت، لذت سفر با یک ماشین خوب را تجربه کنید. پس از آبشارگردی نیز حتماً از روستای هریجان دیدن کنید. روستای هریجان مقصد بسیار جذاب همراه با طبیعتی زیبا و دل فریب است.

طالقان؛ سرزمین درختان سبز و انبوه

سفر به طالقان به عنوان یکی از بهترین مناطق نزدیک تهران در بهار، در بین پایتخت نشینان بسیار محبوب است. طبیعت بکر و آب وهوای ناب این منطقه وصف ناپذیر است. این منطقه مقصدی عالی برای سفر های کوتاه و یک روزه است. طالقان در استان البرز قرار دارد . از تهران تا طالقان 150 کیلومتر و از کرج 94 کیلومتر راه را در پیش خواهید داشت. اگر قصد سفر گروهی به این منطقه را دارید، پیشنهاد می کنیم مطلب سفر گروهی به طالقان با اجاره ون را از دست ندهید.


این منطقه تمام جلوه های طبیعت را در خود جای داده است. از آبشار، رودخانه و دریاچه گرفته تا باغ و دشت و سرسبزی، همه و همه در طالقان دیده می شود. آبشار شله بن و کرکبود دو آبشار مشهور طالقان هستند. روستا های دیزان، میر، اورازان و بزج نیز از سایر جاذبه های دیدنی این شهر هستند. اگر به ماهیگیری علاقه داشته باشید نیز گشت وگذار در سد طالقان فرصتی بی نظیر است. ماهی قزل آلای رنگین کمان و کپور در این سد قابل صید هستند؛ همچنین آرامش دریاچه را نیز تجربه خواهید کرد.
در فصل بهار و با نو شدن زمین، طالقان بیشتر از همیشه زیبا می شود. طبیعت افسانه ای این منطقه در فصل بهار باعث می شود تا به شما پیشنهاد کنیم حتماً یک روزِ بهاری را به آن اختصاص دهید.

طالقان

جنگل الیمستان؛ به مانند یک رویا

سرزمینی سرسبز و جنگلی که در میان مه جادویی حالتی خاص و اسرار و آمیز پیدا کرده است. سفر به این منطقه تجربه ای خاص و لذت بخش است و می توان آن را به عنوان یکی از بهترین مناطق نزدیک تهران برای گردش یا سفرهای کوتاه معرفی کرد.
جنگل الیمستان نیز یکی از مناطقی است که هر انسانی را به ذوق می آورد . پوشش گیاهی بی نظیر و چشم انداز قلۀ سفید دماوند چنان رویایی و زیبا هستند که تنها با عکاسی و لنز دوربین آرام خواهید شد! عکس هایی که بعداً با نگاه کردنشان دوباره دلتان می خواهد به این منطقه خوش آب وهوا سفر کنید. تنها کافی است حدود 140 کیلومتر رانندگی کنید تا زندگی شهری و اضطراب هایش جایش را به طبیعت افسونگر الیمستان بدهد. به ویژه اگر در اوایل فصل بهار به این منطقه سفر کنید، زیبایی این منطقه دوچندان خواهد بود.

روستای کردان؛ سرزمین میوه های خوشمزه

اگر به غرب تهران و فاصله 65 کیلومتریِ آن سفر کنید به روستای کردان می رسید. روستایی که یکی از خوش آب وهواترین مناطق شهرستان ساوجبلاغ و مقصدی عالی برای سفرهای بهاری نزدیک تهران است. این روستا از توابع استان البرز بوده و فاصله آن تا کرج تقریباً 20 کیلومتر است. در این روستای ساخت ویلاهای لوکس رونق زیادی داشته و بافت قدیمی روستایی در آن کمتر مشاهده می شود. عبور رودِ خروشانِ کردان از قلب این روستا و میوه باغات پرشمار، زیبایی خاصی به این روستا می بخشند. از زردآلو گرفته تا گیلاس، آلبالو و توت در این باغ ها دیده می شود. جریان زندگی بخش این رود، رنگ سبز را زمینه کردان کرده است. هرکجای این روستا که بروید طبیعت بکر و درختان سرسبز و نو شده ی بهاری شما را تنها نمی گذارند.

روستای کردان

کافه رنت همراه طبیعت گردی دوستانه شما

فصل بهار، فصل نو شدن طبیعت است، فصل زندگی دوباره گیاهان و جوش خروش چشمه ها و رودخانه ها. بدون شک یکی از بهترین فصول سال برای سفر، فصل بهار است. آب وهوای بهاری و زیبایی های طبیعی این فصل باعث می شود تا سفر لذت خاصی داشته باشد.
تهران در اطراف و نزدیکی خود مناطق طبیعی و بکر زیادی جای داده است. در این مقاله سعی کردیم تا 10 تا از بهترین مناطق برای تهران گردی در بهار را به شما معرفی کنیم. تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات نوروزی فرصتی عالی برای تجربه سفر به این مناطق بی همتا هستند. تجربه ی سفر یک روزه ای که خستگی های یک هفته کاری سخت را از یادتان می برد!


همچنین می توانید با اجاره خودرو لذت سفرتان را چند برابر کنید و سفری راحت و بی دغدغه داشته باشید. طیف گسترده ای از انواع ماشین های ارزان ایرانی، ماشین های لوکس، شاسی بلند، آفرود، ون و خانوادگی توسط کافه رنت عرضه می شوند. مناسب ترین قیمت ها، ارائه خدمات 24 ساعته پس از اجاره خودرو و بیمه پایه رایگان تمامی خودرو ها از مزایای اجاره خودرو از کافه رنت هستند. همچنین برای رفاه بیشتر مشتریان، امکان تحویل و عودت خودرو در محل دلخواه مشتری نیز وجود دارد. تنها کافی است به صورت اینترنتی و با صرف چند دقیقه زمان، خودرو دلخواهتان را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید و درب منزل یا هر جای دیگر تحویل بگیرید! امکان اجاره خودرو به صورت حضوری و از شعب کافه رنت در تهران و سایر مناطق کشور نیز وجود دارد.

دیدگاه شما

فرمول: 46 + 23
02149934